برگزیده های پرشین تولز

مواردی که در ریکاوری عضلات بسیار موثر است

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
29
6963_maxresdefault_(1).jpg



همه بدنسازان و قدرتی کاران دنیا به دنبال این هستند که بر حجم و قدرت عضلانی خود بیفزایند. ولی اشتباهی که مرتکب می شوند اینست که تمام تمرکز خود را روی تمرینات خود میگذارند تا بتوانند تا به حداکثر رشد ممکن برسند. البته نمی خواهیم با ارائه این مطلب از ارزش های تمرین خوب و پر شدت بکاهیم ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که تمرین کردن همه چیزی که شما برای رشد عضلات به آن احتیاج داشته باشید نیست. به بیانی ساده تر امری لازم است ولی کافی نیست. در حقیقت شما می روید و از حداکثر توان عضلانی خود در بالاکشیدن و جابجالیی وزنه ها استفاده میکنید که عضلات را رشد دهید اما عضلات در بیرون باشگاه رشد می کنند!

Brian Shaw قهرمان سه دوره قوی ترین مردان جهان و عضو تیم ام اچ پی می باشد. برایان به ما سه موردی را که در ریکاوری عضلات به او بسیار کمک کرده است را برای ما افشا میکند.

سوخت رسانی مهمترین کلید ریکاوری

اولین کاری که من می کنم اینست که با استفاده از مواد مغذی و پروتئینی عضلات خودم را سوخت رسانی کنم. اولبین مرحله ریکاوری عضلات از همین ابتدا شروع خواهد شد. عضلات و بدن شما در طول تمرینات سنگینی که انجام می دهید مقدار قابل توجهی آمینو اسید، گلیکوژن و آدنوزین تری فسفات از دست خواهد داد. پس باید بلافاصله پس از اتمام تمرینات آنها را دوباره به عضلات برگردانید تا بتوانند رشد کنند.30 دقیقه بعد من شیک پروتئین و مواد لازم برای ورزشکاران قدرتی را دوباره وارد بدنم میکنم .تا یک و ساعت و نیم دیگر هم از غذاهایی مثل گوشت گوساله، برنج و سیب زمینی شیرین بهره میگیرم.

ماساژ دادن عضلات

دومین مورد ماساژ دادن عضلات میباشد.من به شخصه با ماساژ درمانی توانسته ام ریکاوری عضلام را خیلی بهبود ببخشم. من از 2 یا 3 بار ماساژ درمانی در هفته استفاده میکنم که برای من کافی است. البته شاید رفتن به جایی برای ماساژ به هر دلیلی برای همه افراد و ورزشکاران مقدور نباشد در اینصورت میتوانید با فراگیری کاربردی ماساژ، خودتان نیز عضلاتی که گرفته اند یا نیاز به خون رسانی بیشتر دارند ماساژ دهید.

از یخ استفاده کنید

یکی از مواردی که جدا از تغذیه و ماساژ من به شخصه بسیار به آن تکیه می کنم حمام یخ میباشد. شاید شما هم مطالبی درباره بی تاثیر بودن حمام یخ و یا استفاده از یخ برای ریکاوری به گوشتان خورده باشد اما به عقیده من اینها تنها از طرف کسانی گفته می شود که یا تحمل انجام اینکار را ندارند یا اینکه شجاعت آنررا. اگر شما هم چند بار این مورد را امتحان کنید حتما خودتان خواهید دید که دیگر خبری از درد های عضلانی بعد از تمرینات شدید نیست. استفاده از حمام یخ یا جکوزی های متضاد(آب گرم و آب یخ) می تواند در بازسازی دوباره عضلات برای تمرین بعدی شما را آماده کند.

مورد بعدی که فقط اشاره به آن از نظر من کافی می باشد خواب منظم و کافی میباشد. این موضوع آنقدر تکرار شده اسنت که هیچ کس نمی تواند موارد نقض را در آن بگنجاند.

 
بالا