برگزیده های پرشین تولز

موارد مهم جهت انتخاب کارگزار

Reza-hamraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2015
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
5
سن
44
محل سکونت
تهران
رقابت بسیار شدید در این بازار و وجود صدها شرکت، معامله گران را با چالش جدیدی به نام "بررسی و انتخاب کارگزار مناسب" روبرو کرده است. انتخاب کارگزار برای داد و ستد می تواند روندی بسیار طاقت فرسا و طولانی داشته باشد. در این بخش به معرفی موارد مهم در انتخاب یک شرکت فارکس مناسب می پردازیم:

نظارت توسط نهادهای مالی

اولین و ابتدایی ترین ویژگی که شرکت کارگزار خوب باید داشته باشد، داشتن سطح بالایی از امنیت است.شما مطمینا نمی خواهید هزاران دلار پول را به فردی بدهید که به سادگی ادعا می کند قانونی است. خوشبختانه فرایند بررسی اعتبار چندان دشوار نیست. سازمان هایی نظارتی در سراسر جهان وجود دارند که کارگزاران قابل اعتماد را از کلاه برداران جدا می کنند.

در زیر فهرستی از کشورها با هیات نظارتی مربوطه شان آورده شده است:

ایالات متحده: کمیسیون ملی معاملات آتی (NFA) و کمیسیون تجارت معاملات آتی کالاهای اساسی (CFTC).

انگلستان: مرجع هدایت مالی (FCA) و مرجع نظارتی مالی (PRA).

استرالیا: کمیسیون سرمایه گذاری و ارواق بهادار استرالیا (ASIC).

نیوزلند: نهاد مالی و نظارتی FSP

سوئیس: کمیسیون بانک داری فدران سوئیس (SFBC).

آلمان: (BaFIN)

فرانسه: (AMF)

قیمتها و هزینه معامله

صرف نظر از نوع معامله گری که هستید، همواره در معرض هزینه های معامله هستید. هر زمانی که وارد داد و ستدی می شوید، مجبورید که هزینه ای برای کارمزد معامله یا کمیسیون بپردازید. بنابراین طبیعی است که به دنبال ارزان ترین و بهترین نرخها باشید. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد قیمت را فدای کیفیت نموده و شرکت فارکس انتخاب کنید که حساب فارکس شما با آن امن و مطمین باشد.تمامی جوانب و هزینه های جانبی کارگزاری مورد نظرتان را بررسی کنید و سپس گزینه های موجود خود را بازبینی کنید. همه چیز به آن بستگی دارد که توازن صحیحی میان امنیت و هزینه پایین معاملات برقرار کنید.

تراکنش های مالی

کارگزاران خوب، به شما این اجازه را خواهند داد که بدون زحمت پول خود را واریزوسود حاصل را دریافت کنید. کارگزاران واقعا هیچ دلیلی برای دشوار کردن پس گرفتن سودتان ندارند، زیرا تنها دلیلی که آنها سرمایه های شما را نگه می دارند، سهولت انجام معاملات است .باید اطمینان حاصل کنید که روند پس گرفتن سود سریع و روان انجام می شود.

نرم افزارهای معاملاتی مانند متاتریدر۴

در معاملات آنلاین، بسیاری ازفعالیت های مربوط به خرید و فروشهای آنلاین در نرم افزار معاملاتی بروکرها انجام می شود. این بدان معناست که نرم افزار معاملاتی کارگزار شما باید کاربرپسند و باثبات باشد.

هرکدام از بروکرهای بازار ارز و فارکس با فراهم کردن نسخه خاص این نرم افزارها مانند دانلود متاتریدر۴ برای مشتریان خود میکوشند تا سهم بیشتری از این بازار پر رقابت را در اختیار بگیرند.از آنجایی که نسخه های مختلف این نرم افزار ارایه شده توسط شرکت ها و بروکرهای مختلف دارای تفاوت های جزیی(و البته گاهی مهم و اساسی) هستند٬ انتخاب یک نسخه خوب از این نرم افزار که توسط یک بروکر مجاز و با سابقه ارایه شده باشد یکی از اصول و نیازهای اولیه ورود در بازار فارکس و سی اف دی ها میباشد.

اکزکیوشن یا اجرای دستورات شما

لازم است کارگزاراتان بهترین قیمت ممکن را برای سفارش های شما ارائه کند.
تحت شرایط عادی بازار (برای مثال نقدینگی عادی، اعلام نشدن خبرهای مهم) واقعا هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد که وقتی روی دکمه خرید یا فروش کلیک می کنید، کارگزارتان قیمت بازار، یا قیمتی بسیار نزدیک به آن را ، به شما ارائه نکند.
برای مثال، فرض کنید شرایط انجام معامله برای شما فراهم است، اگر روی "خرید" پوند/دلار آمریکا به قیمت 1.4000 کلیک کنید، باید همین قیمت یا با اختلاف میکرو-پیپ هایی از آن، به شما داده شود.سرعت انجام اردر شما بسیار مهم است ، به ویژه اگر معامله گری باشید که با اندکی کاهش و افزایش قیمت ها، اقدام به خرید و فروش می کنید.
چند پیپ اختلاف در قیمت می تواند موفقیت در این داد و ستد را برایتان بسیار دشوارتر کند.

خدمات مشتری

شرکت فارکس ی را انتخاب کنید که هنگامی که به مشکلی برخوردید به راحتی بتوانید با آنان تماس بگیرید. رقابت میان کارگزاران هنگام رسیدگی به مسائل حساب ها یا پشتیبانی فنی به اندازه عملکرد آنها در اجرای داد و ستدها مهم است. این روزها بسیاری از شرکت های فارکس خدمات پس از مشتریان به زبان فارسی ارایه میکنند. پس اگر زبان انگلیسی تان خوب نیست سعی کنید شرکت فارکسی را بیابید که زبان فارسی را ساپورت کند. ممکن است کارگزاران در هنگام فرایند افتتاح حساب مهربان و یاری رسان باشد اما در خصوص پشتیبانی "پس از فروش" اینگونه نباشد!
 
بالا