برگزیده های پرشین تولز

موبایل بازها چه غذایی بخورند

unisells

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2016
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
8
اگر از آن دسته افراد هستید که مدام با موبایل و رایانه کار می کنید برای پیشگیری از بیماری های چشمی مصرف این خوراکی ها را فراموش نکنید

اگر به دلیل نوع شغل خود مدت زمان زیادی را صرف کار با کامپیوتر و یا تلفن های هوشمند(بیش از 2 ساعت) و خیره شدن به صفحات این وسایل می کنید باید اقدامات ایمنی برای محافظت از بدن خود را به دقت انجام دهید.


از جمله این اقدامات می توان موارد زیر را نام برد:

حفظ فاصله ایمنی با صفحه نمایش این نوع وسایل و نیز جلوگیری از خم کردن بیش از حد گردن که می تواند باعث گردن درد شود.


از جمله خوراکی های مفید برای سلامت چشم هنگام کار با کامپیوتر و نگاه کردن به مدت طولانی به صفحه نمایش این وسایل می توان انواع توت ها از جمله تمشک، زغال اخته، شاه توت و دانه های انگوررا نام برد.


کارشناسان اعتقاد دارند این میوه ها حاوی انواع آنتی اکسیدان های مغذی برای سلامت بدن از جمله آنتوسیانین هستند که می تواند با مشکلاتی از جمله خشکی چشم، تاری دید، بالا رفتن فشار کره چشم، اشک ریزی، قرمزی و نزدیک بینی موقتی که به دلیل تماشای بیش از حد صفحه نمایش ایجاد می شود مقابله کند.


براساس شواهد تاریخی خلبانان نیروی هوایی انگستان در طول جنگ جهانی دوم برای بهبود قدرت بینایی در حین پرواز در طول شب و بمباران مناطق هدف، زغال اخته مصرف می کردند، در عین حال پس از سال ها مقامات انگلیسی اعلام کرده اند که به جز بالا بردن قدرت بینایی این میوه مغذی باعث حفظ آرامش و خونسردی خلبانان نیز می شده است.


کارشناسان به افراد توصیه می کنند که حین کاربا کامپیوتر میوه و سبزیجات با رنگدانه های سبز، قرمز، آبی و نارنجی مصرف کنند، زیرا این خوراکی ها می توانند با ابتلا به مشکلاتی، چون آب مروارید، آب سیاه، خشکی چشم و دژنراسیون ماکولا مقابله کند.


علاوه بر مصرف خوراکی های مغذی افراد باید پس از هر یک ساعت کاربا این وسایل اندکی استراحت کرده و به صفحه نمایش آن ها نگاه نکنند تا دچار خشکی چشم نشوند.


برخی دیگر از مواد مغذی برای مصرف حین کار عبارتند از: سبزی شاهی به دلیل وجود آنتی اکسیدان های مغذی برای محافظت از چشم ها، لیوان یا یک بطری آب و نوشیدن دربازه های زمانی، مصرف مکمل ماهی حاوی امگا سه یا غذاهای دریایی پخته یا کبابی، مصرف مولتی ویتامین های روزانه با صلاحدید پزشک، موز، هویج، چغندر، اسفناج، سیب، گلابی، کیوی، کرفس، زنجبیل، سیر، دانه های آجیل بوی‍ژه گردو و بادام که به فرد اجازه می دهند بدون آسیب دیدن بدن به انجام کارهای محوله خود بپردازد.


بدترین خوردنی ها برای زمانی که ساعت ها با وسایل الکترونیکی کار می کنید چیپس، نوشابه، نوشیدنی های شیرین، شیرینی و انواع کیک و بیسکوئیت و نیزآبنبات و شکلات های شیرین است، زیرا علاوه بر ایجاد اشتهای کاذب و تمایل به خوردن هرچه بیشتر خوراکی، باعث کاهش تمرکز و نیز دقت کمتر برروی کار نیز می شوند.
 
بالا