برگزیده های پرشین تولز

موبایل کاتالوگ چیست ؟

dosantosdp

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 نوامبر 2015
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
4
سن
32
محل سکونت
mashhad
موبایل کاتالوگ چیست ؟

موبایل کاتالوگ چیست ؟

با فراگیر شدن استفاده از گوشی های تلفن همراه و پدیدار شدن تکنولوژی های جدید در زمینه تلفن همراه ،امروزه دیگر این وسیله فقط برای مکالمه به کار نمی رود.با این وسیله کوچک هم اکنون میتوان بسیاری از کارهای روزمره را انجام داد.یکی از مهمترین استفاده های گوشی موبایل اطلاع رسانی می باشد. با توجه به اینکه گوشی موبایل هر شخص همیشه همراه اوست بنابر این وسیله بسیار مناسبی جهت تبلیغات و اطلاع رسانی محسوب می گردد.از جمله روش های اطلاع رسانی از طریق موبایل می توان به اس ام اس و بلوتوث و پوش نوتیفیکیشن اشاره کرد.از طریق اس ام اس می توان فقط چند جمله متن را ارسال کرد ولی با بلوتوث میتوان حجم زیادی از اطلاعات را در قابلب یک نرم افزار موبایل ارسال نمود.



موبایل کاتالوگ (mobile catalog) در لغت به معنای رسانه ای است که به آسانی قابل انتقال است. یعنی ارتباط و انتقال موضوع ها و مفاهیم با استفاده از رسانه های متفاوت همچون گفتار ، موسیقی ، عکس ، متن ، انیمیشن ، محیط های تعاملی و رابط با کاربر و … و هر چیز که شما فکرش را بکنید. يك نرم افزار موبایل کاتالوگ( (mobile catalog) نرم افزاري است كه متن، تصوير ( شامل تصاوير ثابت ، فيلم ، و انيميشن ) ، و صدا ( گفتار و موزيك ) را در خود بگنجاند. البته بعضي ها تعامل يا Interaction را نيز در اين دسته مي گنجانند. ولي در واقع تعامل يك مكمل براي موبایل کاتالوگ (mobile catalog) محسوب مي شود و چنين نرم افزار هایی كه امكان تعامل داشته باشد را Interactive Multimedia يا چند رسانه اي تعاملي مي نامند. البته امروزه وجود صوت و تصوير در اكثر نرم افزار ها، قضيه را خيلي عادي كرده است ولي در آغاز كار، نرم افزار هاي موبایل کاتالوگ (mobile catalog ) در بسيار لوكس و چشمگير بودند.



بطور کلی محصولات موبایل کاتالوگ(mobile catalog) به سه قسمت عمده تقسیم می شوند :

  1. آموزشی :در این نوع از موبایل کاتالوگ (mobile catalog ) از تمام قابلیت ها برای تولید یک نرم افزار آموزشی استفاده می شود. و در فضایی جذاب و متنوع (Interactive) در این گونه از نرم افزار ها سعی می شود مفاهیم آموزشی به صورت تعاملی به مخاطبان آموخته شود.
  2. تبلیغاتی :در ابتدا تبلیغات يا رساندن صدای خود به مخاطبان خاص را در نظر بگیرید. لذا در همین راستا با بهره گیری از قابلیت های تلفن همراه/موبایل می توان از طرق مختلف از قبیل استفاده از عناصر دیداری وشنیداری مانند: انیمیشن ، صوت ، عکس و … به هدف مطلوب دست یافت.
  3. کاربردی :نرم افزارهای کاربردی از قبیل پخش کننده های صوتی و تصویری، برای ساخت خود دارای تعریف های استانداردی هستند.


منبع : طراحی موبایل کاتالوگ اندروید
 
بالا