اگر منظورت موتورهای سنگین مزایده ایه،
معمولا وقتی ستاد قاچاق کالا دستش به موتورهای اماراتی میرسه، (معمولا با حکم میرن دم خونه به خاطر گزارش مردمی) این موتورها رو هر چند وقت یه بار به مزایده می ذاره...
اکثرا به خاطر اینکه یه مدت دست آگاهی، **** یا بسیج بودن دیگه ترکیده محسوب می شن.
این موتورها تو مزایده به چند اسم میاد بیرون، یا برگ اوراق مدت دار می گیره که خریدار تعهد می ده به عنوان اوراق از موتور استفاده کنه که هیچ کس این کار و نمی کنه البته و اگر تو خیابون بگیرن موتورو جریمه می شه و موتور و از وسط دو تیکه می کنن می دن دستش.
یا برگ مزایده سنگ خورده میگیره که البته قدیما این کار رو می کردن.... بخشی از شماره تنه و انجین رو سنگ می زدن و تو برگه مزایده هم بخش سنگ نخورده رو ذکر می کردم.... اعتبارش از برگ سبز کمتره اما از اماراتی سوار شدن خیلی بهتره.
==
اگر منظورت موتورهای سنگین نیست، کلا نمی صرفه. دو میلیون میدی یدفعه 40 تا سی جی می دن دستت... از این 40 تا بسته به شانست مگه 10-15 تا نیمه سالم گیرت بیاد.