برگزیده های پرشین تولز

مودم وايمكس با قابليت‌هاي روتر در راه بازار

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مودم وايمكس با قابليت‌هاي روتر در راه بازار

خبرگزاري فارس: با توجه به رشد چشمگير فناوري وايمكس، اسوس نيز به تازگي دست به توليد مودم وايمكس زده است.

به گزارش فارس به نقل از تي‌مديا، Wi-MAX يكي از جديدترين تكنولوژي هاي مربوط به شبكه و اينترنت است كه تا چندي قبل فقط به صورت ايده و آزمايش مطرح بود و اينك با توجه به پيشرفت روزافزون تكنولوژي و نياز روز افزون كاربران به اينترنت پا به عرصه ظهور نهاده است.
در حال حاضر شركت هاي محدودي به ساخت تجهيزات Wi-MAX مي پردازند كه از آن جمله مي توان به ASUS اشاره كرد كه به عنوان يكي ازسازندگان تجهيزات شبكه درميان كاربران كامپيوتري شناخته مي شود.
بر همين اساس با ظهور تكنولوژي Wi-Max ، اسوس نيز 4 محصول متنوع در دو گروه ثابت و متحرك ارائه كرده است. كه در گروه ثابت مي توان از دو مدل WMVN25E2+ و WMV25E+ نام برد.
اين محصولات از جديدترين استاندارد IEEE موسوم به 802.16 e بهره مي برند.همچنين يكي از امكانات جالب اين مودم ها قابليت VoIP است. در حقيقت نسل بعدي سيستم هاي مخابراتي براساس VoIP خواهد بود. به واسطه اين تكنولوژي تمامي مكالمات تلفني اعم از سيستم هاي ثابت و موبايل، از روي خطوط اينترنت صورت خواهد گرفت و ازمزاياي آن مي توان به قيمت بسيار پايين و همينطوركيفيت بسيار بالاي آن اشاره كرد. اما اين دو دستگاه علاوه برقابليت مودم، روتر نيز هستند.
ازجمله جذابيت هاي ظاهري اين دستگاه مي توان به رنگ مشكي آن اشاره كرد. همچنين درقسمت بالاي اين دستگاه تعدادي چراغ به منظور نشان دادن وضعيت دستگاه در حالات مختلف وجود دارد. در پشت اين دستگاه 4 پورت شبكه (RJ-45) ،2 پورت تلفن(RJ-11)،دكمه برگرداندن دستگاه به حالت پيش فرض كارخانه (Reset)و دكمه اي به نام EZ SETUP به منظور برقراري سريع اينترنت وجود دارد.
 
بالا