برگزیده های پرشین تولز

موزه باستان شناسی وارنا

الناز پارسا

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2014
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
23
سن
38
اگر قصد دارید با انتخاب تور بلغارستان به شهر زیبای وارنا سفر کنید ، توصیه میکنم تمام وقتتان را به تفریحات محدود نکنید و قسمتی از زمان سفرتان را به بازدید از جاهای دیدنی وارنا اختصاص دهید . موزه باستان شناسی وارنا یکی از این جاهای دیدنی ست که به آرشیو اشیای باستانی به دست آمده در حفاری های وارنا و قسمت شمال شرقی بلغارستان اختصاص داده شده است .
varna_archaeological_museum4turkey-qpr.jpg

موزه باستان شناسی وارنا
وقتی به یک شهر و یا کشور سفر می کنید ، موزه هایش بهتر از هر چیز دیگری گویای فرهنگ و تاریخ آن می باشد . در سفر به بلغارستان نیز اگر مایلید بیشتر با این کشور آشنا شوید ، به موزه وارنا بروید . این موزه باستان شناسی با آثار متنوع و ارزشمند از بهترین موزه های بلغارستان می باشد .

varna_archaeological_museumturkey-qpr.jpg

موزه باستان شناسی بلغارستان
ساختمان تاریخی این موزه در بلوار ماریا لوئیزا به سبک معماری نئو-رنسانس و توسط معماری بلغاری به نام پتکو مامچیلوف ساخته شده و با سبک معماری جذابش از جاذبه های گردشگری بلغارستان محسوب می شود . موزه باستان شناسی در سال 1888 میلادی افتتاح شده و در ابتدای تاسیس جزئی از کتابخانه شهر بوده است اما در سال 1945 به مالکیت دولت در آمد و از سال 1993 نیز کل ساختمان به موزه اختصاص داده شد و در آن از اشیایی گرانبها با قدمتی زیاد نگهداری می شود .

varna_archaeological_museum1turkey-qpr.jpg

موزه باستان شناسی بلغارستان
موزه باستان شناسی وارنا که یکی از دیدنی های بلغارستان است در کرانه های دریای سیاه قرار گرفته و علاوه بر موزه شامل قسمت هایی چون کتابخانه ، موزه مطالعات کودکان ، فروشگاه و کافه تریا می باشد همچنین این موزه سالانه میزبان فسیتوال تابستانی و بین المللی موسیقی جاز است و گردشگران بسیاری از ان بازدید می کنند . در موزه وارنا از 100 هزار اثر مربوط به دوران ماقبل از تاریخ ، تراکیان ، یونان و روم باستان ، قرون وسطای بلغارستان ، امپراطوری بیزانس و پادشاهی عثمانی نگهداری می گردد که این کلکسیون طی حفاری هایی که در وارنا و شمال شرق بلغارستان انجام شده به دست آمده است .

varna_archaeological_museum5turkey-qpr.jpg

موزه باستان شناسی
از جذاب ترین بخش موزه وارنا میتوان به نمایشگاه طلای اشاره کرد که قدیمی ترین گنجینه طلا دنیا در 3 سالن آن رونمایی شده و اشیا این قسمت در کل 10 درصد آثار موجود در موزه را تشکیل می دهد این گنجینه در طی حفاری هایی که در سال 1972 انجام شده به دست آمده و قدمت ان به 4600-4200 پیش از میلاد بر می گردد . همچنین آثار مربوط به ادوار گذشته که در حفاری های سایت های مختلف شمال شرقی بلغارستان ، حمام رومی ها ، صومعه الادژا و دو سایت باستان شناسی دیگر بدست آمده در فضای باز مربوط به این موزه بچشم میخورند و بازدید برای گردشگران تور بلغارستان بسیار جذاب می باشد .

varna_archaeological_museum3turkey-qpr.jpg

موزه باستان شناسی وارنا بلغارستان
 
بالا