برگزیده های پرشین تولز

موزه شاه چراغ شیراز

safaridigrtravel

Registered User
تاریخ عضویت
17 مارس 2014
نوشته‌ها
458
لایک‌ها
24
محل سکونت
تهران
سلام دوستان
امروز میخوام درباره موزه های معروف شهر شیراز صحبت کنیم.
موزه شاهچراغ(ع)

ضلع جنوبی حرم شاهچراغ(ع) به موزه اختصاص یافته است. عمده ترین آثار این موزه شامل سکه های باستانی، اسلحه های قدیمی، سفال، ظروف شیشه ای و فلزی، فانوس ها و شمعدان ها، نقاشی ها، نسخه خطی قرآن، انواع ظروف های حسینه مشیرالملک، در دو لنگه نقره ای، ساعت قدیمی شاهچراغ(ع) و همچنین اسناد مکتوب و وسایل شخصی آیت الله دستغیب است.

moshahe.jpg
باغ نظر(موزه پارس)

این باغ بین سالهای 1179 تا 1193 ه.ق ساخته شده است. کریم خان از این باغ جهت تشریفات سیاسی استفاده می نموده است.
عمارت کلاه فرنگی این باغ به شکل هشت ضلعی، با کتیبه ها، لچک ها و کاشیکاریهای بدیع تزئین شده است. ساختمان باغ یک تالار مرکزی و چهار شاه نشین جانبی دارد که در شاه نشین شرقی جسد کریم خان زند دفن گردیده است. در سال 1315 ه.ش این مجموعه به موزه پارس تبدیل شد.

از با ارزش ترین آثار موجود در این موزه می توان به مجلس نقاشی شیخ بایزید بسطامی، آثار هنری آقا صادق(نقاش چیره دست عهد زندیه)، نقاشی های لطفعلیخان صورتگر، شمشیر و تصویر نقاشی شده کریمخان زند و ... اشاره نمود.

nazar.jpg
موزه باغ عفیف آباد

این موزه دارای دو بخش اسلحه و موزه عبرت می باشد. موزه اسلحه در قسمت زیرین عمارت باغ قرار گرفته است. در این قسمت سلاحهای مختلفی از افراد صاحب نام به نمایش گذاشته شده که تفنگ های ویژه فتحعلی شاه، مظفر الدین شاه، رضا خان و محمد رضا پهلوی، تفنگ های دلاوران نهضت جنگل، تپانچه دکتر حشمت و ... از معروفترین اسلحه های موجود در این موزه است.
طـــبقه دوم ساختمان که محل اقامت خاندان پهلوی در شیراز بوده به عنوان موزه عبرت ساماندهی شده است. اتاق های همایش، رختکن، نشیمن، اتاق مطالعه، سالن پذیرایی، میز و صندلی گرد و چهار گوش به سبک لویی چهاردهم و پانزدهم، پیانوی مورد استفاده در جشن های 2500 ساله، فرش های دستباف، قدیمی و ... از زیباترین آثاری است که در این موزه به معرض نمایش گذاشته شده است.
شیراز.png

منتظر بقیه اطلاعات گردشگری شیراز باشید!

تور های شیراز

سفری دیگر
 

aitisraad

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 می 2014
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
1
سن
32
واقعا شیراز یکی از بهترین شهرهای ایرانه و به خصوص اینکه مردم خیلی خوبی داره. این موزه هم واقعا جای دیدنی است و ارزش یک بار دیدن رو داره
____________________________
http://www.isatise.com/نمونه-کارها.html
 

OVH

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 اکتبر 2014
نوشته‌ها
1,875
لایک‌ها
1,520
سن
36
شیراز بهترین جا برای زندگی هم اینکه یک منطقه اساطیریه و هزاران سال پایتخت ما در این مکان بوده و تمامی شکوه ایران و روح دلیران پارسی در این مکان حضور داره که انرژی فوق العاده ای به آدم میده
 
بالا