برگزیده های پرشین تولز

موقعیت جغرافیایی جزیره کیش

ip3iran

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 نوامبر 2015
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
44
جزیره کیش با وسعتی معادل 90 کیلومتر یکی از زیباترین جزایرخلیج فارس می باشد که در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران و فاصله 300 کیلومتری بندرعباس قرارگرفته است. جزیره کیش دارای 15 کیلومتر طول در محور شرقی –غربی و 7 کیلومتر عرض در محور شمالی – جنوبی است و تقریبابیضی شکل میباشد. جزیره کیش تقریبا مسطح است. ارتفاع نسبی جزیره از سطح دریا حدود32 متر و بلندترین نقطه آن که در شرق جزیره واقع است حدود 45 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

ساحل جزیره کیش

ساحلی نقره ای، آفتابی درخشان، آسمانی آبی، آبهایی نیلگون،هوایی پاک و آرامشی بی نظیر، جزیره کیش را به مروارید خلیج فارس تبدیل کرده است.

یکى از شگقتیهاى جزیره مرجانی کیش، سواحل آن است سواحلی نقره فام.

خاک کیش دارای ساخت مرجانی است و با رنگ نقره فام در زیرآفتاب از درخشندگی خیره‌کننده‌ای برخوردار است. این ویژگی را بسیاری از سواحل دنیا که از ماسه خاکستری پوشیده شدهاند، ندارند. آب دریا در ساحل این جزیره شفاف و روشن است و تا فاصله‌ای دور میتوان کف دریا را به راحتی تماشا کرد. کارشناسان محیط‌زیست این خاصیت را به وجود مرجان‌ها در پیرامون جزیره نسبت می دهند و معتقدند که مرجان‌ها به صورت طبیعی موجب تصفیه آب و شفافیت و زیبایی سواحل جزیرههستند.

کیش به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین ساحل هاست و دردنیا کمتر ساحلی را می توان یافت که به وسعت سواحل کیش قابل استفاده باشد ومسافران بتوانند با آرامش و دور از غوغاهای سواحل معروف در آن به استراحت بپردازند.

ماهی‌ها و دیگر آبزیان موجود در سواحل کیش، استثنایی‌ترین ویژگی این جزیره به شمار می‌روند. ماهی‌های تزیینی و بسیار زیبا که در آب‌های حاشیه کیش غوطه‌ور هستند و وجودشان را از تماشاگران پنهان نمی‌کنند، از جاذبه‌های استثنایی کیش به حساب می‌آیند و می‌تواند مسافران را ساعت‌ها سرگرم کنند. در عین حال مرغوب‌ترین ماهی‌های خوراکی کشور نیز در همین سواحل توسط شرکت صید کیش وبومیان ماهیگیر صید می شود. علاقمندان به ماهیگیری می توانند در سواحل جنوبی و غربی جزیره به صید بپردازند.

ساحل کیش از کم خطرترین سواحل دنیاست. آب‌های ساحلی کیش فاقد کوسه خطرناک بوده و استفاده از آب دریا کاملا بی خطر است. لازم به یادآوری است، کوسه‌هایی که بعضا در ساحل کیش دیده می شوند از ماهی های کوچک تغذیه می‌کنند و برای شناگران خطری ندارند. ساحل کیش از آن نوع سواحل استثنایی است که هم در فصل سرد و هم در فصل گرم برای مسافران قابل استفاده می‌باشد وامکان ورزش‌های دریایی در آن فراهم شده است.
آب و هوای جزیره کیش

کیش در محدوده مناطق گرم و خشک و تحت تاثیر آب و هوای بیابانی بوده و دارای تابستانی طولانی و گرم و زمستانی کوتاه و ملایم است. تعادل آب و هوای جزیره تحت تاثیر توده های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی قرار داشته و به طور کلی خشک و کم باران است. بارندگی عمدتا به صورت رگبار و سیلابی در ماه های زمستان انجام میگیرد. میزان رطوبت در تابستان بسیار بالا بوده و حتی به صد در صد نیزمیرسد. کیش به لحاظ واقع شدن در منطقه صحرایی و خشک فاقد روزهای یخبندان است.

بهترین موقع سفر به جزیره کیش ماههای دی تا فروردین هستند.جزیره کیش در این ماهها هوایی بسیار لطیف و دوست داشتنی دارد.

منبع
 
بالا