برگزیده های پرشین تولز

مولکول جلبک ممکن است آرتروز(ورم مفاصل) را درمان کند

سرندی پیتی

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2014
نوشته‌ها
586
لایک‌ها
4,737
سن
34
محل سکونت
شطهول
مولکول جلبک ممکن است آرتروز(ورم مفاصل) را درمان کند



algae-arthritis-1.jpg



در حالی که علائم امیدوار کننده به عنوان درمان برای آرتروز نشان داده شده است، اما تنها مورد آزمایش قرار گرفته مولکول حاصل از جلبک است




آرتروز (ورم مفاصل) یک بیماری تخریب کننده مفاصل است و درمان آن بسیار دشوار است و درمان قطعی تا کنون در دسترس نبوده. اما تحقیقات در حال حاضر کشف جدید را امید میدهند این اکتشاف جدید به شکل مولکول گرفته شده از جلبک است

و زمانی ممکن است اثرات تخریب کننده مفاصل دربیماری آرتروز را بتواند متوقف کند.






براساس مؤسسه تحقیقات سوئیس امپا (Empa) : به علت تغییرات مختلف بدن در سن بالا آرتروز حدود 90 درصد از افراد بالای 65 سال را تحت تاثیر قرار می دهد، و این باعث می شود که این بیماری شایع ترین بیماری های مفصلی باشد.


این وضعیت با تخریب غضروف در مفصل شروع می شود و بیشتر معمول در زانو، ناحیه کمر و انگشتان دست رخ میدهد و با پیشرفت بیماری این بیماری می تواند به نقطه ای برسد که در آن استخوان ها دیگر محافظت نمی شوند و به طور مستقیم در برابر یکدیگر قرار می گیرند و موجب درد زیادی برای بیماران می شوند.


در حالی که داروهای ضد التهابی و داروهای ضد درد، می توانند به درمان علائم آرتروز را کاهش داده و بیماران میتوانند راحت تر زندگی کنند ولی درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. اما دانشمندان Empa، همراه با همکاران خود از موسسه ( ETH Zurich) و موسسه تحقیقاتی نروژی( SINTEF) توانسته اند یک راه حل جدید برای درمان این بیماری کشف کنند.



این دانشمندان بر اساس آزمایش یک پلی ساکارید توانستند به یک زنجیره ی مولکولی شکر که در جلبک های قهوه ای وجود داشت دست یابند و توانستند دریابند که این زنجیره ی مولکولی به برخی از بیومولکول های سلول خارجی موجود در غضروف شباهت دارد.


دانشمندان دریافتند که در هر دو سلول غضروف انسانی و سلول های مخرب سیستم ایمنی بدن ما واکنش التهابی را ***** کرده ژن هایی را که موجب التهاب می شود کاهش می دهد


به طریقی که محققان آن را مشاهده می کنند، تمام این عواملی ترکیب می شوند، به این معنی است که مولکول های اصلاح شده باید قادر به کاهش سلول های مخرب غضروف باشند.


هنوز برای رسیدن به جواب قطعی در مورد درمان این بیماری زود است و این نتایج تنها در آزمایشگاه با سلول های آزمایش شده مورد مطالعه قرار گرفته اند.


اما براساس نتایج امیدوارکننده تیم تحقیقاتی قرار است این راه را ادامه دهد و گام بعدی آزمایشات بر روی حیوانات خواهد بود و اگر موفقیت آمیز باشد برای درمان انسان پیگیری خواهد شد
 
بالا