برگزیده های پرشین تولز

نانوایی - با ۱۰۰ میلیون سرمایه ۳۰ میلیون درآمد ماهانه

PremiumDomains

Registered User
تاریخ عضویت
15 جولای 2013
نوشته‌ها
298
لایک‌ها
117
محل سکونت
there
درآمد ماهانه یک نانوایی؟


تنور داغ نانوایی موضوع این هفته کسب وکار است. کسب و کاری که با ۱۰۰ میلیون سرمایه اولیه می توان ۳۰ میلیون تومان درآمد ماهانه داشت. به شرط آنکه هر روز ده ساعت بر لب آتش بایستید و گذر عمر ببینید.
به گزارش افکارنیوز، ایرانیان شش برابر بیشتر از استاندارد جهانی نان مصرف می‌کنند. با این حساب عجیب نیست که در هر محله‌ای چند نانوایی وجود داشته باشد و باز هم مردم برای خرید نان بویژه نان‌های سنتی صف بکشند! پس در نظر اول شغل نانوایی شغلی توجیه‌پذیر و با ریسک کم محسوب می‌شود که ارزش سرمایه‌گذاری دارد.

تحلیل کسب و کار

پخت نان و سود بردن از آن تابع شرایط بسیاری است که مهمترین آن‌ها مکان مناسب برای احداث نانوایی است؛ همچنین با توجه به افزایش قیمت آرد و دو نرخی شدن آن (دولتی و آزاد) و افزایش دستمزد کارگر در سال ۹۴ از سوی دولت (حداقل دستمزد کارگری ۷۱۲ هزار و ۴۲۵ تومان است)، دخل و خرج نانوایان با هم جور در نمی‌اید و آن‌ها را مجبور می‌کند تا با توجه به نوع نانی که پخت می‌کنند از محصولات فرعی مانند پاشیدن خشخاش روی نان یا فروش انواع نان‌های حجیم به فرم‌ها و طعم‌های مختلف در کنار نان‌های سنتی استفاده کنند تا بتوانند از پس هزینه‌های بالای نانوایی بر بیایید و آخر ماه سود نیز بکنند.

در بین انواع نان‌های سنتی سود حاصله از نانوایی سنگکی بیشتر از انواع دیگر است ولی کار آن هم سختر است. همچنین میزان دستمزدها در سنگکی بالاتر است به طوری که مجموع دستمزد حداقل سه کارگر در نانوایی سنگکی بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان در روز است در حالی که همین تعداد کارگر در نانوایی بربری بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه در بر دارد.

میزان پخت هر نانوایی تابع شرایطی مانند مکان، بافت و تراکم جمعیتی منطقه و فاصله از نانوایی بعدی دارد که این فاکتور ها در کنار کیفیت پخت و مشتری مداری می‌تواند سودآوری خوبی را برای نانوایی به همراه داشته باشد.

یک نانوایی سنگکی به طور معمول در روز بین ۷ تا ۸ کیسه آرد مصرف میکند که البته این میزان در صورت در نظر گرفتن موقعیت محل و تعداد مشتری‌ها میتواند تا ۱۴ کیسه نیز افزایش یابد.

در یک نانوایی دستمزد شاطر از همه بیشتر است مثلا در سنگکی این مبلغ بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان در روز است البته این انتظار از شاطر میرود که حداقل ۷ کیسه آرد را در ازای این دست مزد پخت کند و در صورتی که از این میزان بیشتر پخت کند دستمزد بیشتری دریافت میکند.

در اینجا برای نمونه دخل و خرج یک نانوایی سنگکی را با هم به طور تقریبی برسی میکنیم:

هزینه اجاره مکان: حداقل ۵۰ میلیون رهن و ماهی ۳ تا ۴ میلیون اجاره. بهترین جا برای نانوایی‌های فانتزی بر خیابان اصلی و پر رفت و آمد است. این انتخاب برای این است که اول از همه نان های فانتزی در کمترین زمان باید مصرف شوند تا از بین نروند و دوم اینکه چون این نان‌ها بدون صف عرضه می‌شود اگر در خیابان اصلی قرار بگیرند مشکلی به وجود نمی‌آورند. نانوایی‌های سنتی در برخی ساعات کاری شلوغ شده و حتی منجر به بسته شدن صف جلوی نانوایی هم می‌شود، پس بهتر است این شلوغی‌ها در کوچه یا خیابان‌های فرعی برقرار شود.

هزینه تجهیزات: حداقل ۳۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات دست دوم و یا ۷۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات نو.

هزینه دستمزد کارگر: دستمزد کارگر سنگکی بیشتر از نان‌های دیگر است و با توجه به کاری که انجام می‌دهد بین ۶۰ تا ۱۳۰ هزار تومان متغیر است.

هزینه آب- برق-گاز: به طور معمول با توجه به یارانه‌ای که دولت به نانوایی‌ها می‌دهد بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان هزینه مصرف انرژی در نانوایی است.

حداقل تعداد کارگر: بسته به تعداد پخت بین ۳ تا ۴ نفر.

وزن هر کیسه آرد: ۴۰ کیلو گرم.

قیمت هر کیسه آرد: دولتی برابر۳۵۰۰۰ تومان و آزاد برابر۵۵۰۰۰ تومان.

تعداد نان به ازای هر کیسه آرد: ۱۱۰ تا ۱۲۰ عدد.

قیمت نان سنگک: دولتی معادل ۸۰۰-۱۰۰۰ تومان و آزاد معادل ۱۳۰۰-۱۵۰۰ تومان.


سرمایه مورد نیاز

برای راه‌اندازی یک واحد نانوایی سنگکی با متراژ حدود ۷۰ مترمربع حدود ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه اولیه (بدون احتساب مکان کسب و کار) مورد نیاز است که از این مبلغ حدود ۷۰ میلیون تومان شامل سرمایه ثابت (خرید تجهیزات) و ۳۰ میلیون تومان بعنوان سرمایه در گردش (مواد، انرژی و دستمزد) می‌باشد.

درآمد انتظاری

میزان فروش یک واحد نانوایی سنگکی با در نظرگیری به طور متوسط پخت ۱۰ کیسه ۴۰ کیلوگرمی آرد در روز، برابر ماهانه حدود ۳۰ میلیون تومان خواهد بود. از طرفی هزینه‌های ماهانه این واحد شامل مواد، انرژی و دستمزد برابر ۲۰ میلیون تومان می‌باشد که در صورت اجاره مکان مبلغ اجاره نیز به این هزینه اضافه خواهد شد. نقطه سر به سر پخت با ۸ کیسه آرد در روز محقق شده و الباقی به عنوان سود باقی خواهد ماند. به عبارتی هر چه محل واحد به طور دقیقتری انتخاب شود و بتوان بیش از ۸ کیسه در روز پخت و فروش نمود سوددهی نانوایی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

پیشنهاد کسب و کار

با توجه به تحلیل مختصری که انجام شد، این کسب و کار می تواند سودآوری مطلوبی داشته باشد اما لازمه آن این است که به روش‌های مختلف هزینه‌های راه‌اندازی و تولید را پایین بیاوریم و در عوض سعی کنیم با به خرج دادن کمی خلاقیت تفاوت در ظاهر نانوایی، برخورد با مشتری، کیفیت و تنوع در پخت، سود خود را افزایش دهیم همچنین هر نانوایی محل مخصوص به خودش را می طلبد و می‌توان با انتخاب محل مناسب و افزایش فروش روزانه به سود قابل قبولی دست یافت.


http://www.afkarnews.ir/vdci5ra53t1ap32.cbct.html
 

PremiumDomains

Registered User
تاریخ عضویت
15 جولای 2013
نوشته‌ها
298
لایک‌ها
117
محل سکونت
there
یکی از کامنتهای سایت http://www.afkarnews.ir/vdci5ra53t1ap32.cbct.html
مجتبی ۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۲:۱۱:۵۱

سلام من در گذشته تو نانوایی کار کردم و همه کارای نانوایی سنگکی از جمله شاطری رو بلدم . از تمام افرادی که میخوان برای شروع این کار قدم بردارن خواهشمندم توصیه های منو گوش کنن

1- این کار درآمد خیلی خوبی داره به شرطی که کارگر نانوایی مخصوصا شاطر داشته باشی تو این دوره شاطرا خیلی ناز میکنن چون هنر دارن و هنرشون ارزش داره و شاطر خوب خیلی کم گیر میاد مخصوصا اگه باادب باشه

2- اکثر شاطرا آدمای ازخودراضی و مغروری هستند که مخصوصا اگه شما شاطری نانوایی رو بلد نباشی بسیار برات ناز میکنن و اذیتت میکنن

3- بعضی شاطرا هستن که نون رو در اندازه بزرگ و سبک میپزن این جور شاطرا بهترین هستن و معمولا صاحبای نانوایی ها دنبال این جور شاطرایی هستن

4- اگه بخواین حلال خوری بکنید نانوایی سود آنچنانی نداره مگه اینکه محلتون خوب باشه و مشتریا بابت نون زعفرونی یا نونی که سبزی یا گنجد میریزین مشتی پول بدن و یا بسته بندی داشته باشین و... وگرنه مجبور به سبک پزی هستین

5- این کار بسیار سخت و طاقت فرساست و همه وقت شما رو میگیره مخصوصا اگه کارگرای نانوایی بخوان اذیت بکنن

6- توصیه من اینه یا سراغ این کار نرید یا اگه میرین منبعد فکر فعالیت کردن زیاد باشید چون واقعا شغل خسته کننده ای هست.
 

الهه.آتش

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2012
نوشته‌ها
4,760
لایک‌ها
2,386
ماهی 30 میلیون تومان سود خالص؟یا کل درآمد؟
 

deltoro111

Registered User
تاریخ عضویت
30 دسامبر 2009
نوشته‌ها
30
لایک‌ها
5
ماهی 30 میلیون!!!!
بنده خدایی که این مقاله رو نوشته معلومه کوچکترین اطلاعی از نونوایی نداره
نونوایی یه زمانی خوب بود و داشت خدا بیامرزش
الان اینقد مجوز دادن نونوایی ها دارن مگس میپرونن و خیلی هاشون دیدن نمیصرفه جمع کردن
نونوایی یه کاریه که باید صب تا شب رو سرش باشی و بین آرد و خمیر و مشعل فقط عرق بریزی آخرش هم نمیفهمی روزت چطوری گذشت
الان فقط در صورتی میصرفه که خودت اوستا کار باشی پختت هم معقول باشه-12 الی 14 کیسه تو روز-
در صورتی که الان خیلی از نونوایی ها سهمیشون 7تا 9 کیسه س. تازه همونم رو دستشون باد میکنه
 

rezax01

Registered User
تاریخ عضویت
17 دسامبر 2011
نوشته‌ها
2,007
لایک‌ها
453
محل سکونت
یزد
ارزشش رو نداره زندگیت از دست میره
با این سرمایه کارای دیگه ای هم میشه انجام داد
 

milad.teymuri

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 جولای 2010
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
یعنی حقوق یه شاگرد نونوایی دو تا سه میلیون در ماه میشه؟ اینکه از پایه حقوق مهندسان برق و مکانیک هم بیشتره!
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,975
لایک‌ها
1,422
یعنی حقوق یه شاگرد نونوایی دو تا سه میلیون در ماه میشه؟ اینکه از پایه حقوق مهندسان برق و مکانیک هم بیشتره!
پایه حقوق مهندسان ایرانی خیلی وقته که دیگه با یه کارگر ساده برابری میکنه
...
 

deremel400

Registered User
تاریخ عضویت
26 آپریل 2009
نوشته‌ها
4,428
لایک‌ها
3,759
پایه حقوق مهندسان ایرانی خیلی وقته که دیگه با یه کارگر ساده برابری میکنه
...
برابری نمی کنه حقوق مهندس کمتره چون کارگر تن به کار بده خیلی کم پیدا میشه اما مهندس مدرک زیر بقل تا دلتون بخواهد هست تو آگهی روزنامه ها دقت کنید طرف آگهی میده به مهندس نیاز داریم فردا زنگ بزنید میگه گرفتیم اما برا یک کارگر فست فود طرف یک هفته آگهی میده حقوقم زده 800ساعت کاری از 6تا 11شب بازم هیچ کسی نمیره
 

mr_khodaei2011

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2011
نوشته‌ها
415
لایک‌ها
179
اینا را که نوشته برا یه جای خفن تهران نوشته

ولی درامدش بعد گرون کردن نان واقعا بالا رفته . من ده سال پیش نانوایی بودم .

الان شهر ما که اطراف اصفهان هست هزینه ها اونقدر نیست که اونجا نوشته . ولی خوب فروش هم اونقدر نیست ولی همین فروش کمشون اینقدر سود داره که اکثر نانوایی ها نصف ساعتی که واقعا باید پخت کنن را پخت میکنن و حتی در هفته 2 یا 3 روز تعطیل میکنن

میدونید چرا چون این قیمت نان براشون کلی سود داره . شهر ما نانوایی معمولی همون نان لواش را میده 210 تومان. در روز هر نانوایی حداقل حداقل 3000 نان میپزه و این تعداد نان حدود 8 کیسه ارد میبره . دستمزد هم شاطر نهایت 50 بدن و باقی را 35 تا 40 بدن. هر نانوایی هم بیشتر از 3 کارگر نداره کرایه هم که ماهی 500 اینجورا اگه بدن . حالا حساب کنید چقدر سود میکنن
 

ya30n

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
14 آپریل 2007
نوشته‌ها
5,199
لایک‌ها
5,471
محل سکونت
امارات متحده عربی
از هر 10 نانوايي كه تو شهر ما هست يكي واقعا واسش صف ميبندن و 9 تاي ديگه مگس كيش ميكنن به قول دوستان!
يكي از همكلاسي هاي قديم من پدرش نانوايي داشت و ميگفت اينقدر وضع خراب شده كه فقط نونا رو ميديم به اين گاوداري ها و ... واسه گاو و گوسفنداشون !
 
بالا