• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

نبایدهای طراحی وب سایت

نونگارپردازش

Registered User
تاریخ عضویت
21 جولای 2012
نوشته‌ها
229
لایک‌ها
231
عموماً وقتی از طراحی سایت یا طراحی پورتال شما صحبت می‌شود، نباید هیچ كم و كسری در آن وجود داشته باشد. اما خیلی كم به آن چه كه نباید در ‌طراحی سایت یا طراحی پورتال باشد، پرداخته شده است. این مساُله تاُثیر منفی بر عملكرد طراحی سایت دارد، زیرا برنامه‌ریزی ضعیف و غافل شدن از طراحی سایت ، ممكن است به از دست دادن شغل، مسایل امنیتی، ترافیك كم و سایر مشكلات منجر شود.
البته این مشكلات قابل جلوگیری هستند.

عواملی كه باید از آنها اجتناب كنید


1- گذاشتن عكس خود در صفحه‌ی اصلی.
با وجود آن كه عكس شما یك نوع خوشامدگویی به بازدیدكنندگان شمار می‌آید، برخی كارشناسان عقیده دارند، این عكس، دلیل حضور بازدیدكنندگان را در طراحی سایت شما كم رنگ می‌كند. لارینا كیس، رییس بخش كارشناسی موفقیت و عملكرد ـ یك موسسه‌ی مشاوره در فیلادلفیا ـ در این‌باره می‌گوید:”دیدن این عكس، مانند ملاقات یك شخص جدید است، و به جای پرداختن به مسایل بازدیدكنندگان، مثل این است كه به آنها بگویید:”من چقدر در عكس، عالی هستم". طراحی سایت شما باید تماماً درباره‌ی بازدیدكننگان باشد و نه در مورد شما. قبل از هر چیز باید آنها را به طراحی سایت ، علاقمند كنید".

2- زیاده روی در پخش قطعات دیداری و شنیداری.
این مورد شامل هر قطعه‌ی دیدنی و شنیدنی می‌شود. از یك طرف تصاویر متحرك گیج كننده در صفحه‌ی اصلی و از طرف دیگرهر نوع عكس، از مشتریان طراحی سایت گرفته تا موش خانگی شما!
مورد اول چیزی بیش از بهره‌گیری بیهوده از فن‌آوری جدید نیست و مثال آخر، گمراه شدن از مسیر فعالیت‌های حرفه‌ای است. گذشته از این، بارگذاری موسیقی‌های پرزرق برق و پر سر و صدا مدت زیاد‌ی طول می‌كشد و همین امر، بازدید كنندگان طراحی سایت شما را فراری می‌دهد.
روت آترلی (یكی از شركای اصلی مركز استراتژی‌های خلاق،یك آژانس ارتباطات مردمی در ریچموند،ب،س،كانادا) می‌گوید: ”داشتن یك طراحی سایت با فن‌آوری قوی برای بسیاری از وب سایت‌ها ضروری است، اما برای حضور تكنولوژی باید دلیلی مهم‌تر از تحت تاثیر قراردادن مردم، وجود داشته باشد.

3- وجود گزینه‌های گیج‌كننده‌ی فراوان
به شما حق می‌دهم، چرا كه می‌خواهید صفحات و مطالب گوناگون زیادی به بازدیدكنندگان طراحی سایت خود ارایه دهید. اما ساختار طراحی سایت باید به اندازه‌ی كافی ساده باشد، تا بازدیدكنندگان گیج و سر در گم نشوند. كیس در این باره می‌گوید:”از تنظیم فهرست انتخابی با حدود 20 گزینه‌ی انتخابی خودداری كنید، افراد،در هر بار می‌توانند بین 5 تا 9 مطلب را به خاطر بسپارند. سعی كنید از این حد فراتر نروید، چون در غیر این صورت،آنها گیج شده، طراحی سایت شما را ترك می‌كنند."

4- اطلاعاتی كه ممكن است به حریم شخصی افراد و مسایل امنیتی لطمه وارد كند.
البته این مساُله تا حد زیادی به ماهیت وب طراحی سایت& یا طراحی پورتال ، شغل و كنارآمدن شما با قضایا بستگی دارد. در هر صورت ضروری است، كه مطالب طراحی سایت/a> خود را خوب بررسی كنید، تا اطلاعاتی كه به مسایل شخصی و مسایل امنیتی لطمه وارد می‌كند، و همچنین مورد علاقه‌ی هكرها است در آن موجود نباشد. در ابتدایی ترین مراحل، باید از گذاشتن عكس‌ها، آدرس‌های ایمیل و جزییات شخصی كاركنان در طراحی سایت خودداری كنید. همچنین، چگونگی طراحی ساختار URL و صفحه‌ی پیغام ایراد 404 نوع سرور یا پشتیبان شما را برای افراد، آشكار می‌سازد. این‌ها چیزهایی است كه هكرها نباید بدانند.
حتی در انتشار اطلاعات درباره‌ی تولیدات، كارشناسان وب، توصیه می‌كنند، فقط از نكاتی كه مشتریان را به خرید ترغیب می‌كند؛ استفاده كنید و نه نكاتی كه اطلاعات شركت را به خارج انتقال دهد. سعی كنید، در اسرع وقت از یك كارشناس وب یا یك وكیل استفاده كنید، تا نكاتی كه امكان سوء استفاده از آنها در طراحی سایت وجود دارد؛ را بررسی كند. از این هم فراتر رفته، می‌توانید یك كارشناس امور امنیتی در طراحی سایت خود داشته باشید.

5- گذاشتن اطلاعاتی در طراحی سایت كه به سود رقبای شما باشد.
مسئولین بخش برنامه‌ریزی اطلاعات یك طراحی سایت ، باید مانند دزدها فكر كنند. به این ترتیب، احتمال این كه این افراد، برنامه‌های اطلاعاتی را طراحی كنند كه مورد علاقه‌ی رقیبان طراحی سایت باشد، از یبن می‌رود. برخی بخش‌های اطلاعاتی در نوع خود بی‌ضرر هستند، اما در تركیب با یكدیگر، می توانند مطالب زیادی را درباره‌ی فعالیت‌های شغلی، شركای استراتژیك، مشتری‌هاو ساختار درونی سازمان شما آشكار سازند. در این جا هم حضور یك كارشناس بسیار سودمند است.

6-سخنان نامفهوم و كلمات فنی پیچیده.
هدف اصلی بیشتر وب سایت‌ها آگاه ساختن مشتریان از نحوه فعالیت‌های طراحی سایت و چگونگی ارائه خدمات و تولیدات به مشتریان است. وقتی در طراحی سایت خود از زبانی فنی یا اصطلاحاتی نامفهوم استفاده می‌كنید به طوری كه اكثر مردم از درك آنها عاجزند در حقیقت به كار بیهوده‌ای دست زده‌اید. از بیانی شیوا و مستقیم استفاده كنید. شرهورویتس متصدی امور تبلیغات و نویسنده‌ی كتاب اصول كسب درآمد: بازاریابی با رعایت حقوق مشتری در این باره می‌گوید: استفاده از كلمات پیچیده یا زیاده گویی در اینترنت امری عادی است. اما این مسأله با صداقت‏، كیفیت محصولات و درستكاری فعالیت‌های شما مغایرت دارد.

7- مطالبی كه شغل شما را بهتر از آنچه كه هست نشان می‌دهند.
مطمئناَ قصد شما فروش اجناس از طریق طراحی سایت است. اما بازاریابی ـ فوت و فن فروش و تعاریف اظهار نظرهای مشتریان ـ كه بیشتر از آگاهی دادن و جذب مردم به لاف زدن می‌پردازد؛ فقط بازدید كنندگان را فراری می‌دهد. آترلی می‌گوید : ” طراحی سایت خود را با تبلیغات پر نكنید بلكه آن را به شكل یك مكالمه دو طرفه بین خود و بازدید كنندگان طراحی كنید".

8- مكان‌های گفتگوی بدون نظارت.
اگر قصد دارید یك محیط گفتگو ایجاد كنید، از یك ناظر برای پذیرفتن موارد احتمالی استفاده كنید به این ترتیب از هرز نامه‌ها، درخواست‌های خلاف عرف، نقض حریم امنیتی و سایر درد سرها دوری می‌كنید.

9- لینك‌های به درد نخور و مطالب قدیمی.
هیچ چیز به اندازه اطلاعات نامربوط و قدیمی بازدید كنندگان طراحی سایت را گمراه نمی‌كند. همین اتفاق در مورد لینك‌هایی صادق است كه افراد را به صفحات غلط هدایت می‌كند. به طور منظم طراحی سایت خود را بررسی كرده و لینك‌های تغییر یافته و از رده خارج را شناسایی كنید.

 
بالا