برگزیده های پرشین تولز

نحوه ایندکس مطالب

sayeha95

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 فوریه 2017
نوشته‌ها
44
لایک‌ها
7
سن
31
نحوه ایندکس مطالب
یک موضوع بسیار مهم که برای همه وب مسترها مهم می باشد نحوه ایندکس شدن مطالب در گوگل می باشد.اینکه سرعت ایندکس شدن مطالب شما در چه بازه ی زمانی انجام شود به پارامترهایی بستگی دارد که شما رعایت می کنید تا وب سایت و مطالب آن را به گوگل بشناسانید و خزنده های موتور جستجوگر گوگل را به سمت سایت خود هدایت کنید.

پس برای این که سایت خود را به موتور های جستجو بشناسانید با ما همراه باشید.

پارامترهای زیر در چگونه ایندکس شدن مطالب در گوگل و عدم ایندکس شدن مطالب در گوگل تاثیر دارند:

۱. درج تگ Canonical
این تگ مقداری است که مدیر سایت می تواند با افزودن آن به تگ <link> و قرار دادن آن در بخش <head> سایت ، ورژن استاندارد صفحه را به گوگل معرفی کند. استفاده از “rel=”canonical یعنی : گوگل ، این صفحه را که بهترین نسخه از صفحات با مطالب مشابه است، در نتایج جستجو در اولویت قرار بدهد. در واقع استفاده از این ویژگی از ایندکس شدن صفحات تکراری در موتور جستجو جلوگیری می کند. اگر صددرصد مطمئن نیستید که چه کاری انجام می دهید و از نحوه درست استفاده کردن از این ویژگی بی اطلاع هستید بهتر است به طور کلی از آن استفاده نکنید چون ممکن است صفحات با ارزش و رنک دار شما در گوگل ایندکس نشوند در نتیجه سایت شما با افت رنک مواجه شود.
</”link rel=”canonical” href=”http://example.com/the-defacto-version-of-the-page>

۲. ثبت نقشه سایت در گوگل وب مستر تولز
نقشه سایت خود را گوگل وب مستر تولز ثبت کنید،برای این کار وارد قسمت Optimization شوید بروی Sitemaps کلیک کرده، گزینه Add/Test Sitemap را انتخاب نمائید و آدرس نقشه سایت را وارد نمائید. درصورتی که نقشه ی سایت را ندارید می توانید در صورت استفاده از وردپرس، از افزونه Google XML Sitemaps برای سایت خود یک نقشه ایجاد کرده یا با وب سایت های ساخت نقشه مانند: سایت XML Sitemaps Generator نقشه سایت را بسازید و در سایت خود بارگذاری نمائید و وب سایت خود را به گوگل وب مستر معرفی کنید

۳. استفاده از مقدار noindex follow برای صفحاتی که می خواهید گوگل آنها را نادیده بگیرد.
برای جلوگیری از ایندکس صفحاتی با محتوای بی ارزش و ضعیف و نادیده گرفتن آنها توسط گوگل، از متا تگ robots با درج مقدار noindex, follow برای پارامتر content آن استفاده نمایید. این مقدار اجازه ایندکس صفحه موردنظر را به موتور جستجو نمی دهد ، به طوری که آن را نمی توان در نتایج جستجوی یافت. در صورت عدم آشنایی در استفاده از این تگ احتیاط کنید.
<“meta name=”robots” content=”noindex, follow>

%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%A9%D8%B3-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8-1-300x150.jpg

نحوه ایندکس مطالب

۴. رعایت بازه ی زمانی در انتشار مطالب
انتشار مطالب خود در یک بازه ی زمانی مشخص باعث خواهد می شود که موتور جستجوگر گوگل متوجه نظم و کارکرد دقیق شما شده و همیشه در همان باز ه ی زمانی خزند ه های گوگل به سراغ سایت شما بیایند و مطالب شما سریع تر ایندکس خواهد شد و در نتایج جستجو قرار خواهید گرفت.

۵.انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی یکی از معیارهای مهم در افزایش رنکینگ شما می باشد که در ایندکس شدن مطالب نیز نقش بسزایی دارد. خزنده های گوگل برای یافتن محتوا از آدرس لینک ها استفاده می نمایند که شما با انتشار مطالب خود در شبکه های اجتماعی و قرار دادن لینک وب سایت مطالب هرچه زودتر به ایندکس شدن مطالب خود نقش پر رنگی ایفا نموده اید.

۶. آگاه سازی موتورجستجو از تولید محتوای جدید یا پینگ کردن
ما نمی توانیم هر بار که محتوای جدیدی تولید می کنیم بطور دستی به موتور جستجو آن را معرفی کنیم زیرا این کار زمانبر بوده و همچنین معرفی پی در پی یک سایت باعث بلاک شدن آن سایت می گردد با استفاده از روش های مختلفی می توان موتور جستجو را از انتشار مطالب جدید خود آگاه کنیم از استفاده از pinger گرفته تا افزونه هایی که می توانید برروی سیستم مدیریت محتوای خود نصب نمائید.لازم بذکر است که پینگ کردن بیش از حد مطالب، می تواند اثرات منفی را درپی داشته باشد.

۷.متوقف کردن دسترسی گوگل به صفحات حساس سایت با فایل robots.txt
از دسترسی ربات گوگل و خزنده های دیگر به بخش های حساس سایتتان مانند بخش مدیریت وب سایت را در فایل robots.txt جلوگیری کنید. فایل robots.txt ، فایل متنی است که در ریشه سایت قرار می گیرد و مشخص می کند که خزنده های موتورهای جستجو به چه بخش هایی از سایت می توانند دسترسی داشته باشند. این فایل شامل مجموعه کوچکی از دستورات است که دسترسی را به قسمت های مختلف سایت و هم چنین نوع خزنده وب جهت دسترسی مشخص می کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر این فایل، مقاله فایل robot.txt را مطالعه کنید.

۸.استفاده از بک لینک های قوی
گرفتن بک لینک تاثیر شگرفی در افزایش رنکینگ شما خواهد داشت و همچنین قرارگرفتن در بالاترین نتایج جستجو گوگل و سریع تر ایندکس شدن مطالب شما نقش بسزایی دارد. از وب سایت های پربازدید و رنکینگ بالا بک لینک بگیرید و باید مراقب باشید که چگونه بک لینک خریداری می نمائید زیرا خود بک لینک گرفتن دارای شرایط و ظوابط می باشد که اثر منفی برروی رنکینگ شما نداشته باشد. برای اطلاعات بیشتر به مقاله خرید بک لینگ وب یار مراجعه نمائید.

۹. لینک های داخلی در مطالب وب سایت
همیشه مطالب خود را بصورت زنجیره ای ایجاد نمائید. یعنی یک مطلب پلی باشد به مطلب دیگر و نقطه اتصال برای دیگر محتوای وب سایت شما. ساختار سایت خود را اصولی در نظر بگیرید وطبق آن اصول و ساختار، ایجاد محتوا نمائید.لینک های داخلی خزنده های گوگل را بیشتر درگیر وب سایت شما می نماید و با این کار وب سایت خود را در تیر راس خزند ه ها قرار داده اید و با هر بار منتشر کردن مطالب جدید، خزنده های گوگل را به سایت خود هدایت می نمائید.

۱۰. بهینه سازی تصاویر محتوا
بهینه سازی محتوا امری مهم و بهینه سازی تصاویر محتوا نیز مهم می باشد.بهینه سازی تصاویر باعث زودتر آنالیز شدن مطلب توسط خزند های گوگل خواهد شد و به سریع ایندکس شدن مطالب می انجامد

۱۱.سرعت بارگذاری صفحات
سرعت لود صفحات شما می بایست بالا باشد. زیرا خزنده های گوگل زمان زیادی را صرف منتظر ماندن برای بررسی سایت شما نخواهند گذاشت و مانند دیگر کاربران که در صورت دیر لود شدن سایت شما آن را ترک خواهند کرد،خزنده ها گوگل نیز چنین می باشند پس صفحات خود را بهینه و سبک طراحی کرده و سرعت بارگذاری بالایی داشته باشید.

%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%A9%D8%B3-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8-2-300x169.jpg

نحوه ایندکس مطالب

۱۲.دامنه ی وب سایت
انتخاب نام دامنه بسیار مهم بوده و جالب است بدانید در ایندکس شدن مطالب تاثیر فراوانی دارد.نام دامنه ،عمر دامنه ،دارا بودن بک لینک های قوی و مرتبط با زمینه ی کاری باعث توجه گوگل به وب سایت می شود.

ایندکس شدن مطالب امری است که با وجود همه مواردی که گفته شد لازمه صبر می باشد و می بایست به انتشار محتوای بروز و اصولی دست بزنید تا به گوگل سایت خود را بشناسانید و در صدر نتایج قرار گیرید.همچنین می توانید به مقاله ی دیگر ما را در وب یار به عنوان تاثیر ربات گوگل بر ایندکس صفحات مطالعه فرمایید.

امیدواریم که با موارد گفته شده و بکارگیری آنها شما را هرچه سریع تر در نتایج گوگل مشاهده نمائیم . برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در کانال وب یار @webyar_net دنبال کنید.
منبع:سایت وب یار
https://www.webyar.net
 
بالا