برگزیده های پرشین تولز

نحوه ثبت نام در کنکور سراسری ۹۷

majidmeratifashi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2016
نوشته‌ها
55
لایک‌ها
3
سن
30
پس از گذشت سال های متمادی از برگزاری کنکور سراسری، کماکان این پدیده به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های داوطلبان ورود به دانشگاه و خانواده های آنها به شمار می رود و در تمامی مراحل این فرآیند از ثبت نام کنکور سراسری گرفته تا مراحل پایانی انتخاب رشته کنکور سراسری داوطلبان را با مشکلاتی جدی رو به رو می سازد. در این مقاله چگونگی ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ برای داوطلبان عزیز شرح داده خواهد شد.

نحوه ثبت نام در کنکور سراسری ۹۷
ثبت نام کنکور سراسری به طور کامل از طریق سایت سنجش بوده و بایستی برای ثبت نام نسبت به گرفتن کد سوابق تحصیلی خود اقدام کنید برای دریافت کد سوابق تحصیلی اینجا را کلیک کنید. از دیگر اقداماتی که بایستی برای ثبت نام انجام داد خرید کارت اعتباری و پر کردن اطلاعات ثبت نامی در پورتال سازمان سنجش است.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری ۹۷
برای ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ احراز دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی است لازم است. از جمله شرایط عمومی ثبت نام در کنکور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) داوطلبان شرکت در کنکور سراسری ۹۷ باید معتقد به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی باشند.
۲) هر شخص بنابر دینی که انتخاب کرده است مکلف به انجام واجبات و محرمات آن دین باشد.
۳) نسبت به **** جمهوری اسلامی ایران دشمنی نداشته باشد.
۴) مشهور به انجام اعمال خلاف شئونات شغلی و تحصیلی نباشد.
۵) با توجه به رشته انتخابی سلامتی جسمانی داشته باشد و معتاد به مواد مخدر نباشد.

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری ۹۷
شرایط اختصاصی شرکت در کنکور بسیار حائز اهمیت است و حتما بایستی پیش از ثبت نام شرایط به دقت مطالعه شود این شرایط را جداگانه مورد نقد و بررسی قرار می دهیم

۱) شرایط تحصیلی و مدرک علمی
کلیه داوطلبان شرکت در آزمون سراسری بایستی در زمان ثبت نام در دانشگاه (شهریور ماه ۹۷) یکی از سه مورد زیر را داشته باشند:

دیپلم چهار ساله **** قدیم
مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
مدرک پیش دانشگاهی (چهارم دبیرستان)


۲) شرایط و ضوابط انصراف
اگر داوطلبی در آزمون سراسری سال ۹۶ در یک کد رشته محل روزانه پذیرفته شده باشد و به هردلیلی در دانشگاه ثبت نام نکرده باشد هم اکنون می تواند در کنکور سراسری ثبت نام کند اما هنگام انتخاب رشته نمی تواند کد رشته های روزانه را انتخاب نماید و تنها مجاز به انتخاب کد رشته های شبانه، پردیس خودگردان ، غیرانتفاعی ، پیام نور و صد البته دانشگاه آزاد است.

اگر داوطلبی در آزمون سراسری سال ۹۶ در کدرشته محل روزانه پذیرفته شده باشد برای ثبت نام در کنکور سراسری سال ۹۷ بایستی تا قبل از تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۹۶ انصراف داده باشد و فرم شماره ۳ انصراف را به دانشگاه ارائه کرده باشد. بدیهی است چنین داوطلبی در زمان انتخاب رشته حق انتخاب کد رشته محل های روزانه را ندارد و تنها باید از میان کدرشته های شبانه، پردیس خودگردان، پیام نور، غیر انتفاعی لیست صدتایی انتخاب رشته را پر نماید بدیهی است شرکت چنین داوطلبی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز بلامانع است.*

کلیه کسانی که از سال ۱۳۶۴ تا کنون دو بار در کنکور سراسری شرکت کرده باشند و در کدرشته محل های دوره روزانه پذیرفته شده باشند از ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ محروم خواهند بود.

کلیه دانشجویان دوره های غیر روزانه می توانند بدون انصراف از دانشگاه فعلی خود در کنکور سراسری ۹۷ ثبت نام نمایند و در شهریور ماه و پس از مسجل شدن قبولی جدید نسبت به انصراف اقدامات لازم را به عمل آورند.

کلیه کسانی که یکبار در مقطع کارشناسی از تحصیل رایگان (دوره روزانه) استفاده کرده باشند در صورت انتخاب کدرشته های غیر پزشکی روزانه بایستی شهریه معادل دوره شبانه را پرداخت نمایند.

کلیه داوطلبانی یکبار در مقطع کارشناسی در یک رشته غیر پزشکی تحصیل رایگان داشته اند و اکنون قصد دارند در کنکور سراسری سال ۹۷ در یکی از سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کنند طبق مصوبه دیوان عدالت اداری کشور ملزم به پرداخت شهریه نیستند. (برای مطالعه مقاله تحصیل رایگان در رشته های پزشکی کلیک کنید.)

* برای آگاهی کامل از شرایط انصراف به مقاله ی انصراف از تحصیل مراجعه نمایید.

۳) وضعیت **** وظیفه و معافیت تحصیلی
چنانچه داوطلب پسر باشد و تا به حال در هیچ یک از مقاطع تحصیلی (کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری) انصراف نداده باشد می تواند یک بار انصراف دهد و در صورت قبولی در کد رشته محل جدید مجددا معافیت تحصیلی بگیرد.

فاصله زمانی انصراف داوطلب تا قبولی در کد رشته جدید باید حداکثر یک سال باشد تا بتواند مجددا معافیت تحصیلی بگیرد.

چنانچه داوطلب پسر در یک مقطع تحصیلی و در هر دوره مفروض اعم از روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، دانشگاه آزاد ، مجازی ، پیام نور ، غیر انتفاعی انصراف داده باشد هرگز نمی تواند برای بار دوم انصراف دهد و در کنکور سراسری شرکت کند زیرا با انصراف در مرتبه دوم مشمول خدمت سربازی خواهد بود.
 
بالا