برگزیده های پرشین تولز

نحوه عکس گرفتن از زیورآلات

asgharpour

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 ژانویه 2017
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
1
سن
34
چگونه از زیورآلات و جواهرات عکس بگیریم ؟
عکس گرفتن از جواهرات و زیورآلات یکی از چالش ها در هنر عکاسی است به این دلیل که زیورآلات معمولا دارای سایزی کوچک و ظریف هستند و عکس گرفتن از آنها نیاز مهارت و چیره گی خاصی دارد. زمینه روشن، نور، چگونگی نشان داده شدن جواهرات در عکس و سایر عوامل بایستی توسط عکاس مد نظر نظر قرار گیرند تا عکسی کاملا واقعی و جذاب را به نمایش بگذارند تا مشتری ها را برای خرید به سوق آورد. فرقی نمیکند دوربینی که در دست دارید تمام اتوماتیک باشد و یا از نوع معمولی که برای عکس گرفتن مجاب به تنظیم دیافراگم (لنز) دوربین برای فواصل و شرایط نور مختلف باشید. در هر حال میتوانید با لحاظ کردن شرایط موجود و دقت در موقع عکسبرداری، عکسی خوب و مناسب بگیرید.

نکاتی که بایستی از نحوه عکس گرفتن از زیورآلات بدانیم:
  1. انتخاب پس زمینه: یک صفحه کاغذی سفید عریض، گزینه ای ایده آل برای عکس گرفتن از زیورآلات است، مخصوصا برای عکاسان تازه کار. این نکته را در نظر بگیرید که با ماهر شدن در عکاسی از جواهرات، میتوانید از کاغذهای رنگی مختلف با نوشته های متنی زیبا برای عکاسی استفاده کنید و گرافیک و طرح های رنگی خاصی را ایجاد کنید. پس زمینه عکس بایستی بدون منحرف کردن چشمان بیننده از کیفیت و مرغوبیت جواهر آن را جذاب و زیبا جلوه دهد.
    -از-زیورآلات-7.jpg
  2. گرفتن عکس در نور طبیعی: صبح زود و عصر نزدیک غروب بهترین زمان برای گرفتن عکس از جواهرات است. اگر قرار است در زمان های نامعین طول روز عکس تهیه کنید یک لایت باکس تهیه کنید که از هر گوشه آن نور می تابد. در بهترین حالت سایه ای در پشت قطعات جواهر ایجاد می شود که به باعث برجسته نمایش داده شدن قطعات می شود.
    -از-زیورآلات-1.jpg
  3. انعکاس نور قوی توسط بازتابند ها: استفاده از مقوای بزرگ که به دور لایت باکس پیچیده می شود باعث جذب نور اضافی شده و از انعکاس بیش از اندازه نور بر روی جواهرات جلوگیری میکند. اگر لازم باشد از فلش دوربین خود استفاده کنید، بر روی چراغ فلش یک الیاف نازک قرار دهید تا مانع تابش مستقیم نور به قطعه جواهر شود. پوشیدن پیراهن سفید دراتاق عکاسی حین عکاسی کمک میکند تا نور ساطع شده از فلش دوربین به صورت یکنواخت بر روی قطعه جواهر توزیع شود.
    -از-زیورآلات-2.jpg
  4. جزئیات جواهرات را در حین عکاسی نمایش دهید. استفاده از دوربین در حالت های بزرگ نمایی، به شما این امکان را می دهد که جزئیات را بزرگ نمایی کنید. از زوایای مختلف عکس بگیرید و برجستگی و درون و ظاهر جواهر را به درستی به نمایش بگذارید.
    -از-زیورآلات-3.jpg
  5. نشان دهید جواهرات در حین پوشیدن (در روی بدن) چگونه دیده می شوند. قطعه زوم شده و آویزان از گردن یا بدلیجات درخشانی که از گوش آویزان است برای بیننده بسیار جالب بوده و کمک میکند تا به درستی سایز قطعه را حدس بزند.
    -از-زیورآلات-4.jpg
  6. به انعکاسی که زیورآلات از خود دارند توجه کنید. جواهرات بسیار درخشان و جذاب هستند و هر آنچه در محیط پیرامون باشد را انعکاس می دهند. حتی ممکن است زیورآلات چیزهایی را که شما نمیخواهید در اتاق عکاسی انعکاس دهند را منعکس می کنند مانند (لامپ و پرده پنجره ها). برای اینکه از این گونه مشکلات به دور باشید بهتر است تجهیزات عکاسی خود را از پنجره و اشیایی امثال آن دور نگه دارید تا هنگام زوم کردن انعکاسی از اشیاء پیرامون در عکس نمایان نشود.
منبع: لوکس گلامور
 

p30af.com

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
135
لایک‌ها
24
به صورت کلی چه نوع دوربینهایی یا چه برندی در عکس برداری از جواهرات (عکس برداری نزدیک) بهترند؟
 

mohsen564

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 می 2020
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
39
با بالا رفتن سرسام آور قیمت طلا؛ اولین سوالی که پیش می آید اینست: آیا سرویس نقره می تواند جایگزین مطلوبی برای طلا باشد؟ آیا دختران و زنان می توانند با استفاده از نقره جات به مانند همان زمانی که از طلاجات استفاده می کردند ، بدرخشند؟ پاسخ این سوال را در ادامه با هم بررسی خواهیم نمود.

کشور عزیزمان ایران ، امروزه با یک سری از تحریم های شدید مواجه می باشد که توامان قیمت دلار هم سر به فلک میکشد. از کمی از علوم اقتصاد را جویا باشید می داند که قیمت هر اونس طلا فرمون خاصی دارد که در این فرمول ، دلار یک جزء ثابت است برای تعیین قیمت. حال که قیمت یک گرم طلا امروزه نزدیک به 400 هزار تومان رسیده، بالطبع این نوسان قیمت و بحران قیمتها بر نقره جات تاثیر بسیار کمی نسبت به زیوالات طلا داشته است. مضاف بر اینکه خود نقره بدلیل تشابه رنگی که با طلای سفید دارد ، گزینه مناسبی برای خرید سرویس عروس و حلقه های ازدواج که امروز قیمتشان بالای 1 میلیون تومان رسیده ، می باشد.
البته فقط افزایش قیمت باعث پیشی گرفتن ست های نقره نشده ، از ابتدای سال 2019 طراحان زیورآلات مطرح دنیا در صدد ایجاد نقش و نگاه های بسیار جذاب و نوینی بر روی نقره جات علی الخصوص انگشتر نقره نامزدی برآمدند و موجب خلق جواهرات خیره کننده از جنس نقره شدند.
حلقه های جذاب نامزدی با رنگ و بوی نقره
با یک پرس و جوی ساده از چندین جواهرفروشی در سطح شهر تهران متوجه خواهید شد که سیل زیادی از زوج ها ، برای تهیه حلقه ازدواج خویش؛ دیگر به سراغ حلقه طلا نرفته و بجای آن از خرید انگشتر نقره با یک مروارید زیبا بر روی آن را انتخاب می نمایند. دلیل اصلی افراد ، تنوع بسیار بالای سرویس های نقره بوده مضاف بر اینکه این ست ها عمدتا با سنگ های چشم نواز و مروارید همراه می باشد که همین امر برای دلربا شدن این ست ها در نگاه دختر خانمها کافی می باشد.
در انتخاب دیگر اجزاء سرویس ها ، تنواع بالای نقره جات بدون شک چندین برابر بیشتر از تنوع طلاجات بوده و سینه ریز هایی با طرح برگ و یا ستاره و غیره را میتوان در زمینه نقره جات پیدا کرد که هیچگاه در طرح های طلا یافت نمی شوند. اما دلیل این تنوع بالا چیست؟
102-1-768x854.jpg

تنوع طرح علت تنوع بالای طرح های نقره در چیست؟
طیف وسیعی از اشکال زیبای هندسی و حروف انگلیسی و امثالهم را در در طراح های سرویس های نقره جات می توان به وفور پیدا کرد. دلیل این هجمه از خلاقیت در تولیدات زیور آلات نقره مربوط به دو ویژگی این عنصر است:
قیمت پایین تر: قیمت پایین تر نقره نسبت به طلا ، این قدرت ریسک را به جواهرسازان می دهد که دست به ساخت طرح ها و ایده های ذهنی جالب خویش بزنند و این امر در انتها منجر به خلق جواهرات ناب و دلربا میگردد.
انعطاف پذیر بودن نقره: فلز نقره بمراتب چکش خوار تر و منعطف تر از طلا است. این خاصیت موجب راحت تر شدن کار با این فلز شده است. بطوری که به سادگی می توان طرح های بسیار پیچیده ایجاد نمود که این اعمال بر روی طلا تقریبا ناممکن است.
آیا خرید ست های نقره برای زوج ها معایبی دارد؟
برخی از منتقدین می گویند نقره پس از مدتی سیاه شده و از زیبایی آن کاسته می شود. در حقیقت این گفته ها نشان دهنده اطلاعات کم این افراد در زمینه جواهر شناسی بوده که تفکرات قدیمی خویش را بروز رسانی نکرده اند. چون امروزه جواهر فروشان معتبر ، سرویس نقره خود را غالبا از نقره 999 تهیه می نمایند. نقره 999 از درخشنده ترین و در عین حال به هیچ وجه خاصیت سیاه شوندگی را نداشته ، با دوام بوده و چیزی کم از طلای سفید ندارد. زیرا که این نقره جات به دلیل روکش شدن با رودیوم (همان روکش طلای سفید) تقریبا خاصیت طلای سفید را پیدا می نماید مضاف بر اینکه بسیار درخشان تر می باشد (بدلیل استفاده از نقره 999)
نقره مورد علاقه خانم ها
در بین اجزای سرویس طلا مانند دستبند و گوشواره و غیره؛ چیزی که بیش از پیش چشمان بانوان را به خود خیره می نماید ، گردنبند زنانه انهم از جنس نقره استرلینگ با عیار 999 که با رودیوم روکش شده باشد. این گردنبندها خصوصا با مروارید اگر همراه تزئین شده باشد بدون اغراق یکی از شاهکارهای زیبای جواهرسازی می باشد.
در هر مجالس و مهمانی که خانم ها در آن حضور دارند ، اولین زیورآلاتی که توجه دیگران را به خود جلب می کند؛ گردنبند می باشد. از همین رو خانمها گرن آویزی را انتخاب می کنند که با رنگ پوستشان هماهنگ و به لباس مهمانی شان بیاید. از مهمترین ویژگیهای نقره جات این است که به اکثر نوع استایل به اصطلاح مَچ شده و هم به رنگ پوست تیره و هم پوستهای روشن و سبزه خوش جلوه می نماید.
برای مثال افرادی که لباسشان دارای یقه کار شده است ، نمی توانند از گردنبندهای طلا استفاده نمایند و اگر هم اینکار را کنند دیگر گردن آویزشان به چشم نمی آیند و به اصلاح گم می شود. اما با همین بقه های شلوغ می توان گردن آویز نقره را انداخت و دلیل آن یکی رنگ سفید آن و دیگری سنگهای جالب و رنگارنگی است که روی انواع گردنبندهای نقره نصب شده می باشد که آنرا در گردن آویزهای طلا نمی توان دید.
92-768x960.jpg

در انتها یادآور می شویم که شما عزیزانی که قصد تهیه نیم ست نقره برای کادو روز زن و غیره... را دارد ، بهتر است بدانید که ست های نقره امروزه مورد استفاده حتی بازیگران و سلبریتی های هالیوودی هستند و با نگاه انداختن به عکسهای مراسمات ویژه مانند اسکار و ... انواع دستبندها و گردن آویز های نقره تمام عیار را به کرات مشاهده میفرمایید. بنابراین اگر یک گردنبند زنانه و یا یک سرویس نقره زیبا با طرحی خیره کننده را پشت ویترین دیده اید و از آن خوشتان آمده؛ در خریدن آن درنگ نکنید.
 
بالا