برگزیده های پرشین تولز

نحوه موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی و کسب درامد بالا از کار تدریس ریاضی

sirvan1124

Registered User
تاریخ عضویت
22 آگوست 2015
نوشته‌ها
297
لایک‌ها
37
سن
61
در این مقاله در رابطه با نحوه موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی و کسب درامد بالا از کار تدریس ریاضی توضیح داده شده است. دوستانی که در این زمینه تجربه دارن لطفا نظر خودتون رو اضافه کنید. اگر به ریاضی و به تدریس خصوصی ریاضی علاقه دارید حتما موفق می شید. اگر هم به کار دیگه ای علاقه دارید برید سراغ اون کار. ممکنه اوایل کار کمی شرایط مطلوب نباشه و تعداد شاگردهای زیادی نداشته باشید. ولی اگر خوب کار کنید و علاقه داشته باشید و تسلط خودتون رو بیشتر و بیشتر کنید حتما خیلی موفق خواهید شد. ُرمز موفقیت در کار تدریس ریاضی و یا هر درس دیگه ای اینه که شاگردهاتون راضی باشن و خوب نتیجه بگیرن. باید ببینید اشکال اساسی هر شاگردتون چیه و جوری براش برنامه ریزی کنید و به گونه ای هر شاگرد رو هدایت کنید که نتیجه بگیره. پیگیر نتیجه گرفتن شاگردهاتون باشید و بهشون مشاوره بدید و ازشون حمایت کنید.
به دانش آموزان کمک کنید به مشکلاتشان پی ببرند. گاهی اوقات تمرین هایی در اختیارشان قرار دهید و از آن ها بخواهید که اشتباهات شما را در آن پیدا کنند. هدفتان این باشد که به دانش آموزان محتمل ترین اشتباهاتی را که مرتکب می‌شوند، نشان دهید و این فرصت را برای آن ها ایجاد کنید که بدون شرمسار شدن از این که خودشان نیز چنین اشتباهاتی می‌کنند، به آن ها پی ببرند. حس دانش آموزان را نسبت به تخمین پاسخ های مربوط تقویت کنید تا راحت تر بتوانند پاسخ های نامربوط را شناسایی نمایند.
برای شروع کار با آموزشگاههای تدریس خصوصی همکاری کنید: اگر در زمینه تدریس خصوصی تجربه ای ندارید بسیار خوب است که از همکاری با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی فعالیت خودتان را آغاز کنید. البته مثلا اگر از اوایل ترم با آموزشگاه تماس بگیرید ممکن است تا دو یا 3 ماه خبری از تماس نباشد و شاید هم سریع تماس بگیرند. البته آموزشگاهها اول به اساتید و مدرسین مورد اعتماد خودشان شاگرد معرفی می کنند و در ایام امتحانات وقتی تقاضا بیشتر می شود ممکن است با شما هم تماس گرفته شود. در تهیه این مقاله از مطالب این منبع استفاده شده است.
در کلاس های تدریس گروهی ریاضی به نظر می رسد بهترین روش تدریس این باشد که سعی کنید کلاس را به سمت ارائه دو طرفه و مباحثه پیش ببرید. البته در مواردی که سرفصل ها زیاد است و استاد ریاضی مجبور است مطالب را با سرعت بالایی ارائه نماید اینکه بخواهید شاگردهای خودتان را هم در ارائه درس شریک کنید و ایشان را بحث و نظر دادن دعوت نمائید کمی سخت خواهد شد. اما به هر حال هر زمان که توانستید این کار را انجام دهید و از شاگردهای خودتان بخواهید که در حبث مشارکت کنند.
برای موفقیت به عنوان یک معلم ریاضی باید این درس را خیلی خوب بلد باشید. باید هر سوالی که از شما پرسیده می شود را در کمترین زمان بتوانید پاسخ دهید. این نکته را خصوصی در جلسه های اول تدریس خصوصی برای هر شاگرد باید خیلی خوب رعایت نمائید. در جلسه اول کلاس خصوصی ریاضی که اعتماد شاگردهای شما هنوط کامل جلب نشده است، بلد نبودن یک سوال دقیقا به معنای از دست دادن کل جلسات خواهد بود. با افزایش تسلط شما بر درس ریاضی می توانید پله های موفقیت را به سرعت طی کنید.
برای خوب پول درآوردن از تدریس ریاضی و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی ریاضی باید کلاس های پربازده و مفیدی داشته باشید. باید سعی کنید کلاس های شما نتیجه بخش باشد و به گونه ای تدریس کنید و شاگردهای خودتان را راهنمایی کنید که بهترین نتیجه را بگیرند. بنابراین باید سعی کنید کلاس های شما شاگردهای شما را به نتیجه برسانند. به این ترتیب در طول چند سال شاگردهای شما ذخیره می شوند و برای مقاطع بالاتر هم پیش شما برخواهند گشت و شاگردهای دیگری را هم معرفی خواهند کرد و این یعنی کسب درآمد بالاتر از تدریس ریاضی.
فعالیت موفق و موثر در زمینه تدریس ریاضی
فعالیت در زمینه تدریس ریاضی با علاقه: با علاقه هر کاری را که انجام دهید بازدهی بالاتری خواهید داشت.
تسلط بر درس ریاضی و تلاش برای ارائه تدریس با کیفیت: هر سوالی را از شما پرسیدند کاملا مسلط پاسخ دهید.
پشتیبانی و حمایت کامل از شاگردها - شاگردهای خودتان را به نتیجه خوب برسانید تا خودتان موفق شوید.
انجام کار اضافه و مشاوره و برنامه ریزی - شاگردهای خودتان را به سمت موفقیت هدایت کنید.
یک معلم ریاضی خوب باید حین ارائه مطالب و مباحث جدید از مثال های متعدد استفاده کند. حل مثال و تمرین برای اموزش ریاضی بسیار مفید و حتی لازم است. جین ارائه درس باید از دانش آموزان و دانشجویان سوال پرسید و نظر خواهی کرد تا مشخص شود چه مقدار از مطالب را یاد گرفته اند و مشخص شود آیا کلاس مفید بوده است یا نه.
حمایت از شاگردهای خودتان: برای موفقیت در کار آموزش خصوصی ریاضی خیلی مهم است که مدام به موفقیت شاگردهای خودتان فکر کنید. به هر میزان شاگردهای شما بهتر نتیجه بگیرند موفقیت شما و خوب نتیجه گرفتن شما هم بیشتر تضمین خواهد شد. وقتی شاگردهای شما خوب نتیجه می گیرند ترم های بعد هم با شما تماس خواهند گرفت و شاگردهای دیگری را هم به شما معرفی خواهند کرد. برای مدرسین موفق این اتفاقات به صورت پیوسته می افتد و بسیاری از شاگردهای خودشان را از این طریق جذب می کنند.
برای ارائه خدمات در زمینه تدریس ریاضی و خوب پول درآوردن از آن به همان میزان که تلاش می کنید بر درس مسلط تر باشید و کلاسهای با کیفیت تری هم داشته باشید، باید تلاش هم بکنید تا شاگردهای بیشتری را جذب کنید. در ضمن شاگردهای خودتان را هم باید حفظ نمائید. آنقدر خوب تدریس کنید که فکر جایگزین کردن شما با یک مدرس دیگر به ذهن شاگردهایتان هیچ وقت خطور نکند. به شاگردهایی که دارید کارت خودتان را بدهید تا آن را در کلاس توزیع کنند. با اجازه مدیر مدارس می توانید کلاسهایی را به صورت رایگان برگزار کنید و در انتهای کلاس کارت خودتان را به دانش آموزان حاضر در کلاس بدهید
برای کلاسهای خصوصی ریاضی چه قیمتی تعیین کنیم؟ یکی از مهمترین مواردی که در موفقیت شما در کار تدریس خصوصی ریاضی و کسب درآمد بالا از تدریس ریاضی نقش مهمی دارد همین تعیین قیمت کلاسها است. اگر قیمت و نرخ کلاسهای خصوصی ریاضی را خیلی پایین تعیین کنید، ممکن است تعداد شاگردهای زیادی جذب نمائید ولی آخر ماه ویا آخر ترم وقتی به درامدی که کسب کرده اید توجه می کنید، خواهید دید که با وجود تلاش و کوشش زیاد درامد شما خیلی بالا نبوده است. اگر قیمتها را خیلی بالا در نظر بگیرید تعداد شاگردهای کمی جذب می کنید و در نتیجه دوباره نمی توانید درامد خوبی بدست آورید. مطالعه مقاله زیر هم مفید است.
موفقیت در تبلیغات و تدریس خصوصی ریاضی
دوستان نظر خودتون رو اضافه کنید. در زمینه تدریس خصوصی ریاضی تجربه دارید؟ تونستید درآمد خوبی کسب کنید؟ چه پیشنهادی دارید؟
 
بالا