بستگی به استراتژی و راهبرد شرکت شما داره.
یه موقه ست که حجم و وزن محصول شما زیاد و سنگینه و به ماشین برای پخش نیاز داری، یا اینکه ممکنه حجم محصول پایین باشه و یک بازاریاب پیاده بتونه محصول رو تحویل بده
یه موقه محصول به گونه ای هست که به خودروی یخچالدار نیاز داری
ممکنه شما بخواید ابتدا فردی به بازاریابی بپردازه و یسفارش بگیره ، و سپس فرد دیگری با خودرو برو جنس رو تحویل بده ، یا اینکه ممکنه بخواید خودِ فردی که بازاریابی میکنه مسئول تحویل کالا هم باشه
ممکنه شما بخواید فقط در یک یا چند شهر خاص فروش داشته باشید، یا اینکه بخواید بازارتون رو به سراسر کشور گسترش بدید
ممکنه بخواید در شهرهای مختلف نمایندگی اعطا کنید تا نمایندگیها امور فروش رو انجام بدند ، یا اینکه واحد فروش سیار داشته باشید
ممکنه محصولتون زودفروش و سریع الانقضا باشه و نیاز دارید دائما به سوپرمارکتهای تحت پوششتون سرکشی کنید و ببینید موجودیشون تموم شده یا نه (مثل لبنیات) . در اینصورت باید ناوگان پخش و خودروهای مخصوص شرکت خودتونو داشته باشید
در هر صورت، شما باید بسنجید ببینید شرکتهای پخش مواد غذایی که کل زحمت پخش و توزیع رو از روی دوش شما بر میدارند چقدر ظرفیت فروش دارند. اونها بیشتر میفروشند یا شما
اونها جنس رو با چه قیمتی از شما میخرن. برای شما به صرفه تره که جنس رو به اونها بدید یا به بازاریابها
موارد زیادی دخیل هستن. نمیشه یک نسخه ی کلی واسه همه ی کالاها پیچید
- -
در خصوص شرایط کار با شرکتهای پخش، باید با خودشون صحبت کنید