برگزیده های پرشین تولز

نصب لوکال هاست در اندروید با پشتیبانی از PHP و MySQL

نظر شما درباره این آموزش؟

  • کاربردی

    Votes: 0 0.0%
  • غیر کاربردی

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    0

parham-m

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 ژانویه 2014
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
3
KSWEB.png


آیا شما یک طراح وب هستید؟ آیا شما برای نشان دادن پروژه های خود به مشتریانتان با مشکل مواجه هستید؟ اگه به دنبال راه حلی مفید برای حل این مشکل هستید حتما با ما همراه شوید و تا آخر با دقت این آموزش مفید و کاربردی را مطالعه کنید.

امروزه با پیشرفت اسمارت فون ها کمتر کسی پیدا میشود که از آنها استفاده نکند.اگر شما هم به عنوان یک طراح نیاز به سرور و محلی برای تست اسکریپت ها یا قالب های خود دارید یا میخواهید یک پروژه را به نمایش بگذارید یا باید هاست تهیه کنید یا از نت بوک یا سیستم های رو میزی استفاده نمائید. ولی امروز میخواهیم به شما برنامه ای را معرفی کنیم که اسمارت فون اندرویدی شما را به یک سرور شخصی جهت نصب و تست انواع اسکریپت تبدیل میکند.توسط این برنامه تمامی نیاز های شما به عنوان یک وبمستر بر آورده میشود. این آموزش تنها آموزش موجود در نت به زبان فارسی می باشد و هیچ گونه مشابهی ندارد.

این برنامه کاملا مشابه برنامه تحت دکستاپ بوده و هیچ گونه کم و کسری در این برنامه وجود ندارد و شما با استفاده از این برنامه به راحتی می توانید سرور خود را راه اندازی کنید.

برای به دست آوردن نتیجه مطلوب و نصب صحیح برنامه مراحل را به دقت دنبال کنید.

از اجرای این برنامه بر روی دستگاه های ضعیف اندرویدی اجتناب کنید

  1. در ابتدا برنامه را از سایت دانلود کرده و بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید.
11.jpg



۲. پس از اولین اجرا منتظر بمانید تا سرور بر روی گوشی شما کانفینگ و فعال شود.

۳. پس از کانفیگ شدن شما با محیط زیر روبرو می شوید. در این مرحله شما احتیاج به اینترنت دارید تا بتوانید فایل های Phpmyadmin مورد نیاز برنامه را دانلود کنید. حجم فایل حدود ۶ مگابایت می باشد.

21.jpg

3.jpg



۴.پس از دانلود فایل phpmyadmin برنامه شروع به نصب آن می کند.

۵. برای ورود به محیط phpmyadmin طبق راهنمای زیر عمل کنید.

2_1.jpg


3_2.jpg


۶- در این مرحله مرورگر مورد نظر خود را انتخاب کنید.(به عنوان پیشنهاد بهتر است از مرورگر پیشفرض دستگاه اندرویدی خود یا گوگل کروم استفاده کنید.)

4.png



۷. پس از انتخاب مرورگر خود وارد محیط phpmyadmin می شوید. (در صورت درخواست یوزر نیم کلمه Root را وارد کنید و قسمت پسورد را خالی بگذارید.)

Screenshot_2013_12_06_19_58_00.png


۸.پس ورود به محیط phpmyadmin برای ساخت دیتابیس جدید بر روی گزینه Databases کلیک کنید.

5.png

۹.پس از وارد شدن به بخش Databases در بخش مشخص شده نام دیتابس خود را بنویسید.

6.png


به شما تبریک میگم تا اینجا شما سرور خود را به طور کامل راه اندازی کردید.

اکنون برای نصب اسکریپت یا CMS مورد نظر کافی است فایل خود را در پوشه htdocs واقع در مموری کارت دستگاه بریزید.

همگی نحوه نصب اسکریپ ها و cms ها رو به خوبی بلد هستید برای همین مقاله رو زیاد شلوغ نمی کنم برای نمونه فقط مراحل کوچکی از نصب وردپرس رو میگم شما دوستان بعد از ریختن فایل های وردپرس داخل پوشه htdocs باید در فایل wp-config-sample چند تغییر کوچک ایجاد کنید در قسمتی که نوشته نام دیتابیس باید اسم دیتابیس ای را که ایجاد کرده اید را بگذارید و قسمت یوزر نیم باید از کلمه Root استفاده کنید قسمت پسورد هم نیاز نیست پر کنید. مانند عکس زیر. بعد تنظیم آن را به wp-config تغییر نام دهید برای نصب وردپرس شما باید به آدرس زیر بروید تا به صفحه نصب معروف ۵ دقیقه ای وردپرس برسید.

http://localhost:8080/wordpress

Untitled.png


اینم چند نمونه عکس از اجرای وردپرس بر روی سرور مجازی اندروید.

7.png




8.png

تا اینجا کار ما تموم شد.

اما چند نکته وجود دارد که در صورت نیاز می توانید به آنها عمل کنید وقتی شما دوستان از طریق خود برنامه اقدام به دانلود و نصب phpmyadmin می کنید برنامه آخرین ورژن phpmyadmin رو در اختیارتان نمی گزارد برای اینکه بتوانید از آخرین ورژن پی اچ پی مای ادمین استفاده کنید باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. در ابتدا آخری ورژن پی اچ پی ما ادمین رو از سایت دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید.
  2. به داخل مموری کارت دستگاه اندرویدی خود بروید و پوشه ksweb رو پیدا کنید و به دنبال پوشه phpmyadmin بگردید.
  3. در داخل پوشه phpmyadmin از فایل config.inc.php یک کپی تهیه کنید.(پیشنهاد می کنم تا از کل پوشه phpmyadmin کپی تهیه کنید و نزد خود نگه دارید.)
  4. در آخر تمام فایل های داخل پوشه phpmyadmin که دانلود کرده اید را با فایل های قبلی جایگزین کنید سپس فایل config.inc.php به جای خودش برگردانید.
  5. اگر مشکلی پیش آمد و برنامه درست کار نکرد فایل های قبلی را سر جای خودش برگردانید.
  6. از اجرای این برنامه بر روی دستگاه های ضعیف اندرویدی اجتناب کنید.
با تشکر از شما دوستان عزیز که تا آخر مقاله همراه ما بودید. لطفا بعد از استفاده از برنامه و آموزش آن تجربه خود را با بقیه در میان بگذارید.

تمام مطالب این مقاله متعلق به سایت پی کوئست بوده و در صورت انتشار آن بدون منبع خلاف قانون بوده و از طرف سایت قابل پیگیری می باشد.
دوستان عزیز به جرئت می تونم بگم این کامل ترین آموزش به زبان شیرن فارسی در کل وب هستش در صورتی که استفاده کردید یا قصد دارید در جای دیگر منتشرش کنید حتما اسم سایت پی سی کوئست و انجمن پرشین تولز و در آخر اگه قابل دونستید نام کاربری من رو هم ذکر کنید. با تشکر پرهام.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: cd3
بالا