برگزیده های پرشین تولز

نمایش یوزرفرم و پنهان سازی نرم افزار اکسل

Masoudhosseini

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 جولای 2018
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
2
سن
32
نمایش یوزرفرم و پنهان سازی نرم افزار توسط کدهای VBA اکسل (ماکرونویسی)
به نام خداوند بخشنده و مهربان ، با یک پست آموزشی دیگر با عنوان “نمایش یوزرفرم و پنهان سازی نرم افزار اکسل ” خدمت شما عزیزان و دنبال کنندگان محترم سایت آموزشی اکسل لرن هستیم . در این پست آموزشی قصد داریم به شما نحوه پنهان سازی نرم افزار اکسل و نمایش یوزرفرم به تنهایی را آموزش دهیم ، بطوریکه که کاربر متوجه وجود نرم افزار اکسل نشود و به محض کلیک برروی برنامه ، یوزرفرم طراحی و کدنویسی شده توسط زبان برنامه نویسی VBA نمایش داده شود.

قدم اول در نمایش یوزرفرم و پنهان سازی نرم افزار اکسل
در قدم اول می بایست یک یوزرم فرم در محیط ویژوال بیسیک (Alt+F11) طراحی کنید. ما در این آموزش از یوزرفرم طراحی شده در پست آموزشی “طراحی و کدنویسی فرم لاگین و ثبت نام در اکسل” استفاده نمودیم.

قدم دوم در نمایش یوزرفرم و پنهان سازی نرم افزار اکسل
در قدم دوم می بایست یک لیبل و یا یک Button را در یوزرفرم به نام DataBase و یا هرنام دلخواه دیگر ایجاد کنید. ما برای این بخش یک لیبل به نام DataBase اختصاص دادیم که در تصویر زیر قابل مشاهده است :

IMAGE1.png


با دابل کلیک کردن برروی لیبل DataBase وارد محیط کدنویسی آن شده و تک خط کد زیر را درج میکنیم :

Application.ActiveWindow.Application.Visible = True
قدم سوم در نمایش یوزرفرم و پنهان سازی نرم افزار اکسل
در قسمت سوم می بایست نرم افزار اکسل را پنهان کنیم ، برای اینکار تنها کافیه در قسمت ThisWorkbook راست کلیک و View Code کنید و قطعه کد زیر را درج نمایید :


Application.ActiveWindow.Application.Visible = False

Login.Show

همانند تصویر زیر :

IMAGE2.png


دقت کنید : در مثالی که ما تهیه نمودیم ، عنوان یوزرفرم Login است و به همین دلیل قطعه کد Login.Show را استفاده کردیم ، لذا شما می بایست عنوان یوزرفرم خود را در این قطعه کد استفاده نمایید.

قدم چهارم در نمایش یوزرفرم و پنهان سازی نرم افزار اکسل
در قدم چهارم و پایانی می بایست فایل اکسل (Workbook) خود را ذخیره و مجدد اقدام به باز کردن آن نمایید. با این عمل شما مشاهده خواهید کرد که تنها یوزرم فرم مربوطه نمایش داده خواهد و نرم افزار اکسل به کل پنهان خواهد شد و در صورت نیاز به دسترسی به محیط نرم افزار اکسل می بایست برروی باتن و یا لیبل DataBase کلیک نمایید.

منبع آموزشی : سایت اکسل لرن
مدرس : سید مسعود حسینی
 
بالا