برگزیده های پرشین تولز

نوروز دل مشغولی ایرانیان است نه بحران هسته ای !!!

Mahmoud58

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 نوامبر 2005
نوشته‌ها
882
لایک‌ها
7
اگر چه پرونده اتمی، ايران را به سوژه داغ محافل سياسی در چند روز گذشته بدل کرده است، اما روزنامه فايننشيال تايمز در گزارشی از تهران می نويسد که همه اين مسايل در خارج از مرزهای ايران تعريف دارد و ايرانی ها در آستانه سال نو، «بی خيال بحران جهانی و بی توجه به تحريم های بيشتر بين المللی»، سرگرم زندگی روزمره خود هستند.

روزنامه آمريکايی «فاننشيال تايمز» در گزارشی که روز جمعه ۴اسفند از تهران منتشر شده، می نويسد: «ترافيک تهران در آستانه نوروز، سال نو ايرانی ها امسال خيلی زود از راه رسيد، نشان می دهد مردم چندان توجهی به آخرين ضرب الاجل سازمان ملل به ايران برای تعليق برنامه های اتمی ندارند.»

نوروز بنا به تقويم ميلادی، تا ۲۱ مارس خود را نشان نمی دهد، اما در مجموع، اين عيد باستانی زمانی است که ايرانی ها لباس نو، به خصوص برای بچه هايشان می خرند، خانه هايشان را از سر تا پا تميز می کنند و لوازم لازم را برای جشن تهيه می کنند.

بهاره، زنی که به يکی از مراکز خريد در خيابان مرکزی تهران آمده به خبرنگار فايننشيال تايمز می گويد: «چه کسی به مسايل اتمی اهميت می دهد؟ مردم به دنبال خريدند. من امروز به بازار اصلی رفتم و برای دخترم لباس خريدم، به نظرم بازار شلوغ تر از پارسال همين موقع بود.»

فروشندگان لباس، کفش و مبلمان تهران تاييد می کنند که فروششان خوب بوده اما فروشندگان ميوه، شيرينی و آجيل گفته اند که هنوز فروش نوروزی شان شروع نشده، چون مردم در آخرين لحظات اين مواد را تهيه می کنند.

بنا به اين گزارش، تلويزيون دولتی ايران سعی دارد نگرانی ها را تسکين بدهد. محمود احمدی نژاد پيوسته می گويد که امريکا و اسراييل جرات حمله به ايران را ندارند؛ حتی بعد ازاينکه دومين ناو هواپيمابر آمريکايی با کليه نيروهای جنگی، اين هفته در آب های دريای عمان، در خط ساحلی جنوب شرقی ايران، پهلو گرفت.

آيت الله علی ***** ای، **** جمهوری اسلامی ايران نيز در ديدار با نمايندگان مجلس خبرگان گفت که هيچ وضعيت فوق العاده ای در کشور وجود ندارد چرا که دشمن ۲۸ سال است عليه ايران بسيج شده است.

در شمال تهران، آرش، فروشنده ۳۰ ساله يی که روسری های هندی و ايتاليايی می فروشد می گويد که مشتری هايش به مسايل بين المللی توجه خيلی کمی نشان می دهند و می افزايد: «آنها حواسشان به مد و کيفيت روسری ها هست اما کمتر درباره مسايل اتمی حرف می زنند. آنها حتی عمق مساله را زياد نمی فهمند و يا درک درستی از آن ندارند.»

دست اندرکاران صنعت توريسم هم از ثبت نام مردم برای مسافرت نوروزی به خارج از کشور گزارش می دهند.

در اين گزارش به نقل از عليرضا پهلوانی، راهنمای تور آمده است: «شايد تعداد کمی از مردم به اين مسايل توجه کنند. نمی توانم دليلش را توضيح بدهم اما شايد به اين خاطر است که آنها بعد از انقلاب، جنگ عراق و تحريم های ديگر، خيلی به اين بحران ها عادت کردند و احساس نمی کنند چيز بزرگتری دارد اتفاق می افتد.»

خبرنگار فايننشيال تاميز از قول آقای پهلوانی نوشته است: «مردم ايران بعد از سپری کردن مقاطعی چون انقلاب، جنگ عراق و تحريم های ديگر، به چنين بحران هايی عادت کردند و احساس نمی کنند چيز بزرگتری دارد در حال وقوع است.»

اين راهنمای تور می افزايد: «ليوانی که پر شده، ديگر جای اضافه يی ندارد، شايد مردم احساس می کنند که آمريکا برای عراق انقدر دردسر درست کرده که ديگر نمی تواند ماجراجويی جديدی را شروع کند.»

وی در مصاحبه خود به خبری دور از انتظار اشاره می کند:«يکی از آژانس های معتبری که با تور ما کار می کند، تور آفريقای جنوبی گذاشته واستقبال مردم دوبرابر آنچه بود که انتظارش را داشتيم.»

همزمان، ايرانی های اين روزها با مشکل ديگری نيز دست و پنجه نرم می کنند: اقشار کم در آمد به افزايش قيمت ها توجه دارند.

شايسته مادربزرگی ۵۲ ساله که همراه با دو نوه دوقلويش برای خريد به بازار رفته می گويد که او اصلا فرصتی برای فکر کردن به تعطيلات نوروز يا حتی بحران اتمی ندارد: «من به اندازه کافی دل مشغولی دارم. فکر می کنم که اگر بعد از عيد کرايه خانه بالا رفت کجا برويم. من نمی توانم وقتی بچه هايم ازمن لباس نو می خواهند برايشان درباره انرژی اتمی سخنرانی کنم.»

مرتضی راننده تاکسی ۴۳ ساله نيز عقيده دارد:« اگر آمريکا حمله کند ما کاری از دست مان بر نمی آيد. به نظرم خوب است که دولت مردم را وحشت زده نمی کند.»

هر چند که غرب همواره وجود طرحی برای حمله به ايران را تکذيب کرده، اما بحران هسته ای ايران در سال های اخير، هر روز ابعاد پيچيده تری به خود گرفته و مقام های ايرانی، در دو ماه اخير، حتی به قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل هم توجهی نکردند، موضوعی که می تواند قطعنامه های ديگر و سخت گيری های تازه ای را برای ايران به دنبال داشته باشد.
 

Anna 66 Girl

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 فوریه 2007
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
همین متن بالا یه جور تحریک برای مردم ایران است!

بابا بیخیال ! بوش از ت.... .... هم نیست که بخواد حرف زیادی بزنه .
 

bar bad rafte

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 فوریه 2007
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
منظور اين روزنامه اينه که همه جای دنيا فروشنده ها دنبال فروش هستن خريدارا هم دنبال خريد هستن
خو ب يعنی اين تاپيک اصلا تنگناست
 
بالا