برگزیده های پرشین تولز

نويسنده‌ي Sasser قصد كمك به مادرش را داشته است!

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
نويسنده‌ي Sasser قصد كمك به مادرش را داشته است!

نقل از : همكاران سيستم

پي‌گيري‌كنندگان ماجراي نويسنده‌ي ويروس Sasser روز دوشنبه اعلام كرده‌اند كه نوجوان آلماني كه اين ويروس را نگاشته و به وسيله‌ي آن در سراسر جهان آشفتگي ايجاد كرده است، شايد سعي داشته است از اين طريق به كسب و كار مادر خود كه در زمينه‌ي تعميرات و نگه‌داري كامپيوتر فعال است، ياري رساند.

Sven Jaschan ، 18 سال دارد و تنها فارغ التحصيل يك هنرستان است. او روز جمعه دستگير شده و به خلق ويروس Sasser كه به سرعت نيز انتشار يافت، اعتراف كرده است.

او چند ساعت پس از دستگيري بدون آن كه حبس گردد، آزاد شد. مسئولان گفته‌اند كه دليل آزادي وي آن است كه آنان ترسي از فرار كردن اين نوجوان 18 ساله ندارند.

Detlev Dyballa سخن‌گوي دفتر پي‌گيري و بررسي اين موضوع در Verden گفته است كه شايد انگيزه‌ اين نوجوان براي چنين كاري، ايجاد رونق در كسب و كار مادرش Veronika بوده است.

Dyballa به گزارش‌گر هفته‌نامه‌ي آلماني Der Spiegel گفته است: «اين احتمال نمي‌تواند ناديده گرفته شود كه Sven قصد داشته است از طريق توليد اين ويروس به كسب و كار شركت تعمير و نگه‌داري كامپيوتر كه توسط مادر و ناپدري‌اش اداره مي‌شود، ياري رساند. Sven نوجواني است كه چند سال در شركتي كه در زمينه‌ي تعميرات كامپيوتر فعاليت مي‌كند، شاغل بوده و با كامپيوتر كار كرده است».

افزون بر اين، مسئولان به دنبال كشف اين احتمال نيز هستند كه اين نوجوان تلاش مي‌كرده است به وسيله‌ي خلق يك ويروس برتر، در راس ديگر برنامه‌نويسان قرار گيرد، اما ناگهان با خسارت‌هاي وارد آمده توسط اين ويروس، غافل‌گير شده است.

Dyballa مي‌گويد: «Jaschan در ماه ژوئن محاكمه خواهد شد و به دليل ايجاد اختلال و خرابكاري كامپيوتري به 5 سال زندان محكوم خواهد شد، البته ممكن است دادگاه اين مدت زمان را براي وي كاهش دهد. دليل اين مسئله نيز آن است كه Sven در پايان ماه آوريل 18 ساله شده است و بر اين اساس، هنگام ارتكاب جرم 17 ساله بوده است».

پدر اين نوجوان مي‌گويد :«از Sven خواسته شده است تا ضد ويروس Sasser را بنويسد».

ممكن است اين نوجوان مجبور شود به شركت‌هايي همچون شركت آمريكايي Delta Airlines، Australia’s Westpac Bank، Goldman Sachs و British Coast Guard كه كامپيوترهاي آنان به وسيله‌ي ويروس توليد شده توسط وي در زيرزمين خانه‌اش در شهر كوچك 920 نفري Waffesen آسيب ديده است، غرامت پرداخت كند.

مادر Sven هيچ توضيحي درباره‌ي كار فرزندش ارايه نكرده و پاسخي به مسئولان بررسي اين قضيه نداده است. اما Rainer پدر Sven و Sabine نامادري او به تلويزيون RTL گفته‌اند كه اين نوجوان قصد نداشته است هيچ‌گونه آسيب و خسارتي وارد كند و به راستي بر روي توليد ضدويروس آن كار مي‌كرده است.

نامادري او مي‌گويد : «Sven چهار ماه پيش هنگامي كه براي ديدار ما به اين جا آمده بود، به پدر خود گفت كه يك ويروس كامپيوتري توليد كرده است و هنگامي كه پدر او از وي سوال كرد كه آيا مرتكب كار احمقانه‌اي شده است؟ او در پاسخ به سوال پدرش دستپاچه شد و با حالتي عصبي خنديد».

پدر اين نوجوان مي‌گويد: «من در آن هنگام فكر كردم كه حتما" Sven مرا دست انداخته است. او همان جا گفت كه به راستي قصد نداشته است خسارتي به بار آورد و هم اكنون نيز مي‌خواهد ضد ويروسي را براي آن تهيه كند».
نامادري او مي‌گويد: «وقتي پدر Sven با حالتي بسيار جدي و عصباني با او درباره‌ي زيان‌ها وخسارت‌هاي ويروس‌هاي كامپيوتري صحبت كرد، او پدر خويش را مطمئن ساخت كه هيچ كار مخربي انجام نخواهد داد».

گفتني است كه بر خلاف خسارت‌هاي وارد شده به ميليون‌ها كامپيوتر، يك روزنامه‌ي آلماني روز دوشنبه در صفحه‌ي گزارش خود چنين نگاشته بوده است :« در گير و دار بحث داغ خسارت‌هاي ويروس Sasser حس غريبي از يك افتخار ملي وجود دارد از اين كه يك دانش‌آموز آلماني توانسته است تا اين اندازه زرنگ‌تر از بهترين متخصصان كامپيوتري جهان باشد و آنان را مغلوب سازد».
 

FARGO

Registered User
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
960
لایک‌ها
0

Kako

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,259
لایک‌ها
9
سن
44
بنظر میرسه خود طرف هم همچین قصدی نداشته ! بعد یه هو دیده همه دنیا رو ( مخصوصا ایرانو ) سسر ورداشته ! :lol:
ملت ایرونی هم که دنبال سوژه ! بیا اینم نتیجش ! اول شدیم تو بازی یه بچه !
 

Mashaheer

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 می 2003
نوشته‌ها
1,992
لایک‌ها
17
سن
43
محل سکونت
UAE
دمش گرم
واقعا كه عجب ويرويسي ساخته با اون سن و سال كمش
 

amin007110

کاربر فعال نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
8 مارس 2004
نوشته‌ها
3,790
لایک‌ها
37
سن
43
محل سکونت
No.20, Esfahan, Iran
من تو اين فكرم كه چرا سيستمم تو اين چند ساله اصلاَ ويروسي نشده
icon13.gif
نكنه خودم يه ويروسم
icon14.gif
icon13.gif
 
بالا