برگزیده های پرشین تولز

nettours95

Registered User
تاریخ عضویت
29 می 2017
نوشته‌ها
71
لایک‌ها
1
سن
30
نکاتی برای حفظ امنیت در سفر

سفر همیشه بهانه ای است برای تجربه خاطرات خوب و شیرین و مردم با هدف گذراندن روزهایی خوب و به دور از دغدغه مسافرت میکنند تا چند روزی را خوش بگذرانند و آب و هوایی عوض کنند. فرقی نمیکند با تور به مسافرت بروید یا با قطار یا هواپیما ، چیزی که مهم است این است که سفری خوب و بی خطر داشته باشید و این میسـر نمیشود مگر با رعایت نکات امنیتی در سفر که باید به آن توجه کنید. به همین جهت به دلیل جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند، لازم است که نکات ایمنی زیر را در سفر رعایت کنید تا هم سلامت خود و خانواده تان به خطر نیفتد و هم سفری خوب و خوش را تجربه کنید.

وسیله سفر: اولین مسئله برای تامین امنیت در سفر، انتخاب وسیله ای مناسب برای سفر کردن است . ممکن است عده ای با ماشین شخصی به سفر بروند ، برخی هواپیما و قطار را انتخاب کنند و برخی هم تور را ترجیح بدهند. در هر کدام از این ها، سعی کنید امن ترین وسیله ممکن را انتخاب کنید . اگر قرار است با ماشین شخصی مسافرت کنید، لازم است قبل از سفر بازدیدهایی را از خودروی خود به عمل آورید. فشار باد لاستیک ها را تنظیم کنید و از سالم بودن چراغ ها، راهنما، کافی بودن بنزین ، روغن ترمز و ... اطمینان حاصل کنید.

%D8%B3%D9%81%D8%B1.jpg



وسایل بهداشتی: لازم است برای رعایت مسائل بهداشتی و تامین امنیت خود در سفر، به نکات بهداشتی در سفر توجه داشته باشید . یک کیت بهدااشتی ایجاد کرده و در آن تمام داروهای مورد نیاز خود و خانواده را بگنجانید. البته توجه داشته باشید در مقاصد بین المللی از به همراه داشتن داروی آرام بخش، کدئین دار، خواب آور و قرص های اعصاب بدون نسخه پزشک اجتناب کنید. حتما کرم ضدآفتاب به همراه داشته باشید و اگر دچار آفتاب‌سوختگی شدید با به همراه داشتن ژل ٱلوئه ورا مشکل خود را حل کنید. داروی ضد اسهال ، داروی تب بر، یک پماد موضعی و یک داروی حساسیت، از جمله داروهایی هستند که ممکن است در سفر خود به آن ها احتیاج داشته باشید. حواستان باشد آب را از منابع مطمئن و بهداشتی تهیه کنید و یا از آب‌هایی که در بطری وجود دارند استفاده کنید و از رودخانه ها وچشمه هایی که میبینید هیچ آبی نخورید.

%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88.jpg



غذا خوردن در سفر: اگر مجبورید در طول سفر، غذا مصرف کنید، حتما از مراکز غذایی مطمئن و رستوران های معتبر غذای خود را تهیه کنید. اگر نسبت به بهداشتی بودن غذاها اطمینان ندارید، از غذاهای کنسرو شده و مواد غذایی بسته بندی شده استفاده کنید و حتما حواستان باشد تا پروانه بهداشت و تاریخ تولید و انقضا داشته باشند.

%D8%BA%D8%B0%D8%A7.jpg



همراه داشتن اطلاعات شخصی: لازم است حتما مشخصات خود و اعضای خانواده، آدرس محل اقامت، تلفن، گروه خونی و بقیه اطلاعات مهم را بر روی برگه ای یادداشت کنید و آن را به هر یک از اعضای خانواده بدهید تا در صورت بروز مشکل ، بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. یا اگر مشکلی رخ داد، نیروهای امداد از طریق این اطلاعات بتوانند شما را کمک کنند.


وسایل و ابزار: به هیچ عنوان برای گرفتن نوشیدنی ، غذا و یا هر کار دیگری، وسایل خود را رها نکنید . حتی برای چند دقیقه یا چند ثانیه! چرا که دزدها فقط منتظر همین فرصت هستند تا از کمین بیرون بیایند و وسایل شما را بردارند . حواستان باشد از لب تاپ و تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی خود در محیط های عمومی محتاطانه استفاده کنید . اگر لازم است که با گوشی حرف بزنید ، حتما از سیم های اتصال استفاده کنید و آن را در جیب خود بگذارید. وسایل و چمدان های خود را در جای امن بگذارید و حواستان باشد در هتل هم ، آنها را در معرض دید و دسترسی قرار ندهید.

%D9%88%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%84.jpg



توصیه های عمومی :
- لازم است قبل از عکس برداری از مناطق دولتی و امنیتی و در برخی از موارد، عکس برداری از اماکن مذهبی، هماهنگی های لازم را به جا بیاورید تا دچار مشکل نشوید. چرا که در برخی از این مکان ها عکس برداری ممنوع است و ممکن است شما را به دردسر بیندازد.
- مدارک هویتی خود مثل گذرنامه، شناسنامه و … را در معرض افراد ناشناس قرار ندهید! چرا که ممکن است از مدارک شما سو استفاده کرده و شما را دچار مشکل بزرگی کنند.
- نقشه شهر، جاده ها و مکان های دیدنی و گردشگری را حتما به همراه داشته باشید تا گم نشوید .
- به تنهایی در شب ، به مکان های خلوت یا مشکوک نروید و به غیر از خودروهای نقلیه عمومی، در هیچ نوع خودروی دیگی سوار نشوید. اگر هنگام ورود به کشورهای خارجی ، افرادی به قصد مساعدت به شما نزدیک شدند، حتی اگر همزبان شما نیز بودند ، به آنها اعتماد نکنید.
 
بالا