برگزیده های پرشین تولز

نکات اصلی بهینه سازی تصاویر

noroweb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2018
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
24
یکی از فاکتورهای On Page Optimization، سئو و بهینه سازی تصاویر می باشد. اگر شما تصور می کنید که زمانی که تصاویر را سئو سازی نمودید تنها اتفاقی که می افتد، بالا رفتن تصاویر در موتورهای جستجو می باشد باید گفت که این تصور اشتباه است. در واقع شما با چنین کاری برای کاربر از سایت خودتان یک تجربه خوب ایجاد می نمایید زیرا درنهایت آنچه که مهم است تجربه کاربری است. علاوه بر این، بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو بسیار مهم می باشد. به دلیل اینکه اگر شما این کار را انجام دهید در بخش های دیگری اعم از Bounce Rate نیز مستقیما تاثیر می گذارد. با توجه به نکات گفته شده سئو تصویر یک هنر هوشمندانه جهت بازی با جستجوگر های گوگل و دست یابی به رتبه بالاتر در یک بازار رقابتی است، با بهینه سازی تصاویر سایت خود می توانید آمار بازدید باور نکردنی داشته باشید.

- بهینه سازی تصاویر با استفاده از ویژگی title: این ویژگی یکی از راه های افزایش سئو سایت می باشد.هنگامی که موس خود را بر روی یک تصویر می برید، کادری نمایش داده می شود که در درون آن نام عکس قرار داده شده است. title هر تصویر نیز همان tooltip است که وقتی نشانگر موس را روی عکس نگه دارید نمایش داده می شود.

- بهینه سازی زمان بارگذاری تصاویر: اگر زمان بارگذاری تصاویرتان از حد میانگین کمتر باشد گوگل تمایلی به قرار دادن سایت شما در نتایج بالای صفحات جستجو نخواهد داشت. از طرف دیگر کاربران هم وقتی تصاویر لود نشود دکمه برگشت را می‌زنند و از سایت تان خارج می‌شوند.

- انتخاب فرمت مناسب برای تصاویر: بعد از آن که عکس مناسب خود را انتخاب کردید بایستی تصمیم بگیرید که کدام فرمت برای آن تصویر مناسب است؟ رایج ترین فرمت ها برای استفاده در وب سایت عبارتند از : JPEG , PNG , GIF

- رعایت سئو عکس با کاهش حجم تصاویر: به خاطر داشته باشید که سرعت سایت روی سئو تاثیر مستقیم می گذارد. به علاوه، حجم تصاویر روی سرعت سایت تاثیر مستقیم دارد. بنابراین قبل از آپلود عکس ها در سایت، آن ها را با گزینه save for web ریسایز کنید و به زیر ۳۰ کیلوبایت برسانید.

دیگر نکات سئو تصاویر سایت عبارتند از:

- استفاده از نقشه سایت: داشتن نقشه سایت برای تصاویر به گوگل کمک می‌کند که به راحتی تصاویر شما را پیدا کند و ربات‌های آن داخل سایت و تصاویرتان بخزند.

- استفاده از Caption یا توصیف تصاویر: متای توضیحات تصاویر تأثیر مستقیم بر تعداد بازدیدکنندگان دارد و رتبه سایت شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

- استفاده از کلمات کلیدی در نام فایل، توضیحات فایل و ویژگی ALT: این موضوع خیلی ساده و جزو اصول اولیه است. نام فایل اپلود شده شما بسیار مهم است.

- بهره گیری از شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی بدون شک نقش مهمی در بهینه سازی تصاویر وب سایت شما ایفا می کنند. ساده ترین راه ادغام تصاویر با شبکه های اجتماعی استفاده از کلید های Share در صفحات است تا بدین وسیله به کاربران اجازه دهید که تصاویر شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

- برای بهینه سازی عکس نام مناسب برای تصاویر انتخاب کنید: یکی از کارهایی که باید در بهینه سازی تصاویر رعایت شود انتخاب نام مناسب است. سعی کنید نام تصویر کاملا مرتبط، مختصر و مفید باشد. نام فایل تصویر را به صورت انگلیسی ترجمه کنید و کاراکتر های فاصله و غیر مجاز در آن به کار نبرید.
منبع: نورو وب
 

Arwen

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2019
نوشته‌ها
62
لایک‌ها
19
سن
30

_hosein

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 آپریل 2017
نوشته‌ها
41
لایک‌ها
4
محل سکونت
تهران
ممنون خیلی کاربردی و مفید بود.
 
بالا