برگزیده های پرشین تولز

نکات طراحی فرم ثبت نام

nooshin88

Registered User
تاریخ عضویت
30 دسامبر 2015
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
18
سن
35
signup_form-intro.jpg

خواندن این مقاله تمرین خوبی برای شما خواهد بود تا در طراحی سایت خود بتوانید فرم‌های ثبت نام حرفه‌ای، طراحی و پیاده‌سازی کنید، به ثبت نام کنندگان سایت خود خوش آمد بگویید و در نهایت آن‌ها را به لیست مشترکین خود اضافه کنید.

همان طور که بر همه آشکار است فرم‌های پاپ آپ چنانچه بدرستی استفاده نشوند اثرات نامطلوبی را بر تجربه کاربران شما بجا خواهند گذاشت، البته عکس این قضیه هم صادق است. در واقع اگر آن‌ها به شیوه مناسب خود بکار گرفته شوند، می‌توانند بر تجربه‌ کاربران تأثیری مثبت بگذارند، آن‌ها را به سوی وب سایت شما ترغیب کنند، در آن ثبت نام کنند و با شما تعامل داشته باشند. پر واضح است در صورت موفقیت آمیز بودن، این تکنیک در نهایت موجب درآمدزایی شما خواهد شد.

اگر توانی برنامه نویسی دارید می‌توانید این فرم‌ها را شخصا طراحی کنید در غیر این صورت شما می‌توانید با کمک Mailchimp فرم‌های پاپ آپ شخصی سازی و سازگار با موبایل را براحتی ایجاد کنید. خبر خوب آنکه کار با Mailchimp رایگان است و شما براحتی می‌توانید ایده‌های خود را عملی کنید.

از آنجایی که کار با Mailchimp نیاز به کدنویسی ندارد شما خیلی راحت می‌توانید فرآیند ثبت نامی خود با مشترکین‌تان را پیاده‌سازی کنید، در همانجا آن‌ها را مدیریت و رصد کنید که این بخش کار برای بازاریابی و کسب و کار شما بسیار مفید است.

ما در این مقاله، تصمیم داریم با ارائه شیوه‌ها و نکاتی کاربردی، به شما کمک کنیم تا در طراحی سایت خود بتوانید فرم‌های پاپ آپ جذاب و البته تاثیرگذار ایجاد کنید و کسب و کار خود را توسعه بخشید.

به هنگام طراحی فرم‌ها، مشتریانتان را فراموش نکنید

طبیعتا توجه به این المان می‌تواند بسیار برای شما مفید باشد. همه به خوبی می‌دانیم که هدف از طراحی فرم‌های پاپ آپ تسهیل در فرآیند ثبت نامی و تهیه لیست‌های ایمیلی برای شماست. پس همانطور که مشغول به طرح‌ریزی فرم‌های خود می‌باشید، به تجربه خود از کاربرانتان توجه داشته‌باشید.

فیلدهای فرم خود را محدود کنید

دقت داشته باشید که مخاطبانتان را با یک فرآیند ثبت نامی پیچیده و سخت& غافلگیر و حتی آزرده خاطر نکنید. تنها فیلدهایی را انتخاب کنید که مطمئنید برای تجارت و کسب و کار شما می‌توانند مفید باشند.

پیغامتان را روشن و واضح انتخاب کنید

پیش از آنکه مخاطبان شما بخواهند زمانی را برای پرکردن فرم شما صرف کنند، دوست دارند دقیقاً بدانند هدف شما از طراحی این فرم چیست و چرا باید ثبت نام کنند. می‌توانید پیامی کوتاه و شفاف را به فرم خود اضافه کنید و در قالب آن هدف خود از تهیه این فرم ثبت نام را بیان کنید.

یک پیام کوتاه به خوبی می‌تواند هدف شما از طراحی این لیست ثبت نام را مشخص کند، مانند ”برای آگاهی از بروزرسانی محصولات ما ثبت نام کنید” یا ”برای آگاهی از بروزرسانی‌ها و پیشنهادها ویژه فروشگاه ما ثبت نام کنید.” این پیام‌‌ها اگر چه بظاهر ساده می‌باشند اما از فوت و فن‌های دنیای کسب و کار به حساب می‌آیند.

پیامی کوتاه به فرم خود اضافه کنید و در آن هدف خود از طراحی فرم ثبت نام و ایجاد لیست ایمیل‌ها را بیان کنید تا مشتریانتان نسبت به ثبت نام در سایت شما هرچه بیشتر ترغیب شوند.

بهینه سازی برای تلفن‌های همراه

اصولاً مخاطبین شما به روش‌های گوناگون و از طریق دستگاه‌های مختلفی با برند و کسب و کار شما ارتباط برقرار می‌کنند بنابراین برای شما باید بسیار مهم باشد که هر یک از المان‌های تجارت شما که در اینجا فرم ثبت نام است از چه طریق در دسترس کاربرانتان قرار گرفته‌است.

پیش نمایش و آزمودن

پیش از آنکه فرم پاپ آپ شما در دسترس عموم قرار گیرد مطمئن شوید همه چیز درست است و به همان صورتی که می‌خواهید اجرا می‌شود.

در زمانی که کار تست را انجام می‌دهید تجسم کنید که این قرار است تجربه شما از ثبت نام بر روی سایت دیگری باشد از انجام تغییرات نهراسید و تجربه شیرین کاربران را اولویت کار خود قرار دهید.

تأکید بر نام تجاری

فرم خود را به گونه‌ای طراحی و پیاده‌سازی کنید که حس برند تجاری شما را بدرستی در مخاطبانتان القاء کند. درست به همان اندازه که به صفحه فرود خود دقت دارید باید نسبت به طراحی فرم‌های خود و ارتباطشان با برندتان توجه کافی داشته باشد.

تصور کنید از لوگوی تجاری خود در طراحی فرم خود استفاده کرده‌اید و یا از تصاویر محصولات خود برای بخش پس زمینه فرم استفاده کرده‌اید. آیا این موارد بنظر شما فرمتان را جذاب‌تر نمی‌کند؟

فونت‌ها و رنگ‌ها را متناسب با لوگوی خود انتخاب کنید و مطمئن شوید که از دکمه فراخوان عمل (Call To Action) مناسب استفاده‌کرده‌اید که مخاطبان را به تکمیل فرآیند ثبت نام ترغیب کند.

تست بر اساس زمان بندی

یکی از مزایای فرم پاپ آپ آن است که این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید زمان ظاهرشدن و نمایش آن را بدرستی کنترل کنید.

شما می‌توانید زمان‌های تأخیر گوناگون را بر روی سایت خود امتحان کنید و متوجه شوید کدام زمان برای نمایش فرم ثبت نام شما مناسب‌تر است.

در نظر گرفتن زمان نمایش بر مبنای تاخیر

برای برخی از کسب و کارها، بخصوص آن دسته که مشتریانشان حاضر نیستند زمان زیادی را برای گشت و گذار در وب سایتشان صرف کنند پیشنهاد می‌شود تا فرم پاپ آپ به محض ورود به یک صفحه ظاهر شود تا بازدیدکنندگان بتوانند در وهله اول و بلافاصله پس از ورود آن را ببینند.

در نظر گرفتن زمان نمایش بر مبنای مکان اسکرول

اگر برای شما محتویات اولویت بالاتری دارند و یا تمایل دارید بازدیدکنندگان فرصت بیشتری را پیش از ظاهر شدن فرم داشته باشند می‌توانید اسکرول شدن صفحه را مبنای کاری خود قرار دهید. به این منظور برای مثال شما می‌توانید مشخص کنید زمانیکه اسکرول کاربر به اواسط صفحه رسید، فرم ظاهر شود یا حتی به انتهای صفحه و همچنین می‌توانید مشخص کنید زمانی که قصد خروج از وب سایت را داشت ظاهر شود.

ایجاد انگیزه کنید

ایجاد انگیزه، ترفندی است برای هدایت هر چه بیشتر ترافیک به سوی وب سایت و تشویق کاربران برای ثبت نام هرچه بیشتر در وب سایت شما.

پیش از این گفتیم که بهتر است در فرم خود از پیامی کوتاه برای ترغیب کاربرانتان استفاده کنید. برای مثال شاید مایل باشید در ازای اشتراک کاربرانتان به آن‌ها کد تخفیفی ارائه کنید تا از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه وب سایت شما آگاه شوند و استفاده کنند و یا ممکن است تصمیم گرفته باشید، ثبت نام کنندگان محتویاتی خاص از وب سایت شما را ببینند یا از بروزرسانی‌های وب سایت شما آگاه شوند.

شما می‌توانید به هر روشی که می‌خواهید کاربرانتان را ترغیب کنید که در وب سایت شما ثبت نام کنند. تنها پیش از هرچیز مطمئن شوید روش شما مرتبط به کسب و کارتان است و از خطوط کاری شما تبعیت می‌کند.

کاربرانتان را با پیشنهاداتی نظیر کدهای تخفیف، ارسال رایگان کالا و... به ثبت نام در فروشگاه خود ترغیب کنید.

گزارش‌ ها را از یاد نبرید

فرم‌های پاپ آپ همانند دیگر المان‌ها می‌توانند داده‌های باارزشی را برای شما فراهم کنند. پس از آنکه فرم خود را طراحی و در وب سایت جایگزین کردید هرگز فراموش نکنید تا گزارش‌هایتان رو مانیتور کنید و ببینید فرم ثبت نام شما، دقیقا چند نفر را به لیست شما در دیتابیس اضافه کرده‌است.

آیا طرح جدیدی برای مشترکین جدید خود دارید؟
یک فرم پاپ آپ مردم بسیاری را به سوی لیست شما جذب خواهد کرد اما آیا به این فکر کرده‌اید که پس از ثبت نام قرار است چه محتوایی برای آن‌ها ارسال شود؟ از این نکته آسان نگذرید.

در اینجا تعداد کمی از این ایده‌ها را با هم مرور خواهیم کرد:

فرستادن پیام خوش آمدگویی به صورت اتوماتیک

شما می‌توانید با فرستادن یک ایمیل خوش‌آمدگویی اتوماتیک، از ثبت نام کاربرانتان تشکر و قدردانی کنید. در واقع این ایمیل قرار است به صورت خودکار پس از ثبت نام برای آن‌ها ارسال شود. شما در این ایمیل می‌توانید تخفیف‌ها، اجازه نمایش محتوایی خاص را ایمیل کنید و یا اینکه تنها نسبت به آنکه کسب و کار شما را انتخاب کرده‌اند از آن‌ها تشکر و قدردانی کنید.

در نظر گرفتن مجموعه‌ای از کارها در راستای معرفی هرچه بیشتر کسب و کار

با تکنیک‌های خاص و جدید ثبت نام کنندگان وب سایت را با کسب و کارتان هرچه بیشتر آشنا کنید. درنظر گرفتن راهنمایی‌ها، معرفی منابع و ارائه موارد آموزشی به شما کمک خواهد کرد تا مشترکین جدید آگاهی بیشتری نسبت به کسب و کار، محصولات و خدمات شما پیدا کنند.

پیام‌هایتان را دسته‌بندی کنید

اصلاً تصور نکنید که باید پیامی یکسان را به تمام مخاطبانتان ارسال کنید. برای کسب نتیجه بهتر می‌توانید از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط فرم پاپ آپ (نظیر محل ثبت نام شونده ) در راستای تقسیم‌بندی پیام‌هایتان بهره ببرید، از این رو می‌توانید کسب و کار خود را کاملاً شخصی سازی و پیام‌هایی کاملاً مرتبط به مشترکین خود ارسال کنید.

منبع:طراحی قالب وردپرس
 
بالا