برگزیده های پرشین تولز

نکات مهم در خصوص نگهداری و استفاده بهتر از لپ تاپ

nobahari

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2010
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
0


1- شارژ اولیه باتری لپ تاپ در حالت خاموش به مدت حداقل 6 الی 8 ساعت متوالی صورت گیرد. البته باتری های جدید نیاز به شارژ اولیه طولانی ندارند
2- تعدد دفعات شارژ و تخلیه و نیز حرارت ، در طول عمر باتری لپ تاپ ، اثر کاهنده دارد. بنابراین از استفاده باتری در دمای بالا و یا شارژ آن از حالت نیمه پر ، خودداری نمایید.
3- در صورت خراب شدن باتري لپ تاپ ، تهيه يدكي آن بسيار مشكل است و قيمت بالايي دارد. لذا در مراقبت از آن بايد بسيار كوشا باشيد.
4- به کاهش دمای لپ تاپ کمک کنید ( گرما یکی از دشمنان اصلی باتری و سایر قطعات لپ تاپ است ) ، هر چه دمای لپ تاپ شما کاهش یابد عملکرد بهتری خواهد داشت و هر چه عملکردش سریعتر و بهتر باشد کارایی باتری اش بیشتر خواهد شد، لذا همواره دقت کنید قسمت های تهویه هوا در زیر و کناره های لپ تاپ مسدود نباشد. همچنین به هنگام کار، لپ تاپ را بر روی فرش (یا هر چیزی که جلوی قسمت های تهویه هوا را مسدود کند ) قرار ندهید.
5- هرگز لپ تاپ را روشن درون كيف نگذاريد.
6- هیچ وقت باتری را در حالی که دستگاه روشن است جدا یا متصل نکنید . اینکار باعث صدمه به قسمت های الکتریکی آن و در بعضی مواقع هنگ سیستم می شود
7- در زمان خرید و یا جایگزین کردن باتری توجه کنید که قرار دادن نوع نادرست باتری خطرناک بوده و خطر احتراق – انفجار دارد.
8- باتری شارژ شده را برای مدت طولانی بلا استفاده نگذارید. هر بار باتری را شارژ می کنید، آن را حداکثر طی یک تا دو هفته استفاده کنید. همچنین شارژ باتری های Lithium-ion را هیچ گاه کاملاً خالی نکنید. ( در حالت 10 الی 20 درصد ظرفیت نیاز به شارژ مجدد داشته - هرگز نگذاريد كه ميزان شارژ باتري به زير 10% برسد و قبل از رسيدن به اين مرحله حتماً آن را به برق متصل نماييد تا شارژ شود ) در صورتی که از باتری های نیکل کادمیوم استفاده می کنید، اجازه دهید کاملاً خالی شوند و سپس آنها را شارژ کنید. باتری های جدید NiMH نیازی به این کار ندارند و باتری های Lithium-ion از آن هم بهترند.
9- همچنين به اختصاص زماني اندك براي باتري كه به تازگي شارژ گرديده و گرم است جهت سرد شدن فكر كنيد.(عمر كوتاه باتري در يك لپ تاپ بيشتر به علت توليد گرماي داخلي آن مربوط است تا به شارژ و تخليه آن )
10- به تاريخ انقضاي يك باتري دقت نمائيد و از مدل هاي تاريخ گذشته حتي اگر بسيار هم نو باشند خودداري نمائيد.
11- تميز نمودن اتصالات باتري به دستگاه : هر شش ماه تمامي درگاهها و اتصالات باتري به لپ تاپ خود را با دستمال كتاني آغشته به الكل تميز نمائيد.
12- در صورتيكه از باتري لپ تاپ بمدت طولاني استفاده نمي نمائيد، آن را تا 30 الی 40 درصد شارژ نمایید و بعد از خارج کردن باتری در جای خنک نگهداري نمائيد.
13- جهت اتصال شارژر به لپ تاپ بهتر است ابتدا دو شاخه برق را به پریز متصل نماید و سپس سوکت آداپتور به لپ تاپ متصل شود و در زمان جدا کردن برق نیز ابتدا سوکت آداپتور از لپ تاپ جدا شده و سپس شاخه برق را از پریز جدا نمایید. چون گاهی موقع اتصال یا جدا کردن دو شاخه شارژر از برق جرقه ميزند که ممکن است به لپ تاپ صدمه وارد شود.
14- آداپتور لپ تاپ را با هيچ دستگاه ديگري ( خصوصا پر مصرف ) بصورت مشترک به یک پریز متصل نكنيد.
15- در هنگام رعد و برق پاور AC و کابل مودم ( خط تلفن ) را به لپ تاپ متصل نکنید.
16- وارد آوردن ضربه به لپ تاپ مي‌تواند باعث بروز اشكال در دستگاه شود. لذا مراقب باشيد كه به هيچ عنوان به طرفين دستگاه و مخصوصاً پشت LCD و زير دستگاه ضربه وارد نشود.
17- جهت تميز نمودن صفحه LCD لپ تاپ از دستمال نرم مرطوب شده با آب يا مايع تميز كننده مخصوص LCD استفاده نماييد و هرگز به طور مستقيم هيچگونه مايعي را به روي صفحه آن نپاشيد.
18- هنگام بستن صفحه LCD لپ تاپ دقت داشته باشيد كه هيچ گونه شيئي ما بين LCD و صفحه كليد يا روي لپ تاپ قرار نداشته باشد، زيرا باعث شكستن LCD مي‌‌گردد.
19- تماس مستقیم با مواد کریستال مایع یک LCD شکسته خطرناک می باشد در صورت تماس موضع را بیش از 15 دقیقه با آب بشویید.
20- صفحه LCD را بیش از 130 درجه باز نکنید.
21- در درايو اپتیک لپ تاپ ( CD/DVD Drive ) ، بسيار آسيب‌ پذير است. پس توجه داشته باشيد كه پس از استفاده بلافاصله آن را ببنديد.
22- سیستم های PC هرگز نباید در حالت روشن جا به جا شوند زیرا باعث آسیب ، خصوصا به هارد دیسک آن خواهد شد البته لپ تاپ برابر لرزش محافظت شده تر است ولی با این وجود سعی کنید در حالت روشن کمتر آنرا جا به جا کنید خصوصا به آن به هیچ وجه تکان شدید داده نشود.
23- Wireless لپ تاپ را در مکان هایی که احتمال تداخل امواج وجود دارد مانند بیمارستان ، هواپیما و ... خاموش نمایید.
24- لپ تاپ را در محیط مرطوبت قرار ندهید همچنین آنرا از معرض مایعات دور نگهدارید.

مرجع :
http://ariapedia.ir/forum/topic_288.0.html
 
بالا