برگزیده های پرشین تولز

نکات مهم در طراحی صفحه محصول و فرم سفارش

abbas_habibi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 مارس 2013
نوشته‌ها
59
لایک‌ها
21
محل سکونت
تهران
مقدمه طراحی صفحه محصول:
طراحی صفحه محصول ، در مقاله قبلی درباره اینکه چرا سبدهای خرید نیمه کاره رها می شوند صحبت کردیم و بررسی کردیم که چه کارها و روش هایی را باید پیش بگیریم تا بتوانیم بازدید کننده را به مشتری تبدیل کنیم همچنین این نکته را اعلام کردیم که چگونه فرم های خود را بهینه سازی کنیم و نرخ بهینه سازی را بالا ببریم .

در این مقاله که در ادامه مقاله چرا مشتریان سبد خرید را نیمه کاره رها می کنند؟ نوشته شده است ، به بررسی نحوه طراحی صفحه محصول و فرم سفارش می پردازیم و نکات مهمی را بیان میکنیم که می تواند به شما در روند جذب کاربرانتان تاثیر مثبتی داشته باشد .

با استفاده از این نکات می توانید لحظات خوبی را برای کاربرانتان در فروشگاه اینترنتی به ارمغان بیاورید .



دکمه های صفحه خرید و پرداخت :
در طراحی های واسط کاربری برای صفحه خرید و پرداخت شما باید دقت کنید که از چه دکمه هایی استفاده می کنید. اندازه دکمه خرید خیلی در مخاطب تاثیر دارد هرچه این دکمه بزرگتر باشد احساس بهتری را به کاربر می دهد ، سعی کنید از دکمه هایی که شبیه به مستطیل هستند در طراحی دکمه های خرید فروشگاهتان استفاده کنید ، استفاده از این اشکال حس اعتماد بیشتری را به کاربر می دهد البته کمی هم باید خلاقیت در طراحی داشته باشید تا بتوانید کاربر را جذب کنید .



رنگ دکمه خرید فروشگاه اینترنتی :
رنگ دکمه خرید در کلیک ها بسیار مهم و موثر است و باید در انتخاب آن سخت پسند بوده و با دقت انتخاب کنیدحالا شاید سوال پیش بیاید که چه نوع رنگی را برای دکمه خرید انتخاب کنیم تا کاربران را به سمت خرید جذب کند ؟در پاسخ باید بدانید که رنگ دکمه ی شما بستگی به نوع فعالیت شما و کاربران سایت شما دارد که از سایت شما بازدید می کنند . شما به عنوان مدیر فروشگاه اینترنتی باید با تاثیر رنگ ها و روانشناسی رنگها آشنا باشید تا بتوانید نسبت به سلیقه مخاطبان رنگ و طرح هایی را انتخاب کنید که از محصولات شما استفاده کنند.در رنگ بسته بندی های محصولات ، رنگ های طرح های محصولات و دکمه خرید باید با یکدیگر مطابقت داشته باشند .

مثلا:
محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت رنگ بنفش باشد جذب بیشتری دارد .

در یک نکته می توان گفت همچنین می توانید با انتخاب رنگ های مختلف برای دکمه سایت و مقایسه آن با رنگ قالب ، رنگ مورد نظر را که تطابق بیشتر را دارد و واضح است را انتخاب کنید تا برای کاربران جذاب و قابل قبول باشد .



متن دکمه خرید :
برخی از مدیران کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاه های اینترنتی از متن های دکمه ی خرید مناسب استفاده نمی کنند و به راحتی از کنار آن می گذرند و آن را ساده می گیرند.

به عنوان مثلا اگر شما در نوشته دکمه خرید را به سفارش تغییر دهید می توانید شاهد افزایش بازدید و کلیک می شود ، برخی از سایت ها نیز هستند که از نوشته های مناسب و خارق العاده ای استفاده می کنند ، مثلا من میخواهم این محصول خارق العاده را داشته باشیم این نوشته تاثیر بیشتری در مخاطب دارد .تجربه نشان داده است که هر چه نوشته ی متن غیرقابل معمول تر باشد جلب توجه برای آن بیشتر خواهد بود .



نکته بسیار مهم این است که ۶۰ درصد از افراد فرآیند خرید را ترک می کنند و مابقی برای ادامه خرید کردن نیاز بیشتر برای بازاریابی شما دارند .برای بازاریابی بیشتر باید بر روی صفحه محصول خود کار کنید ، زیرا یکی ازنکات مهمی که در طراحی صفحه محصول باید آنرا در نظر بگیرید اعتماد سازی برای مشتری و کاربران فروشگاه اینترنتی است .با استفاده از عناصر گرافیکی می توانید حس اعتماد را در مشتری ایجاد کنید و با آنها تعامل داشته باشید ، البته به خاطر داشته باشید که فقط گرافیک نمی تواند به تنهایی پاسخگو باشد ، متن در کنار گرافیک می تواند حس خوبی را در مشتری ایجاد کند البته متن ها باید تبلیغ نویسی شده باشند و بتوانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند .

حتی چینش تصاویر و متن نیز در یک پاراگراف می تواند بر روی مشتری فروشگاه اینترنتی شما تاثیر خوبی داشته باشد .نکته ی جالبی که باید در طراحی صفحه محصول در نظر داشته باشید این است که نباید از صفحه محصول طولانی استفاده کنید سعی کنید از صفحه محصول های غیرحرفه ای بپرهیزید ببینید بیشترین فیلد هایی که برای شما نیاز است چیست ؟ و بر روی آنها تمرکز کنید تا صفحه محصول شما بهینه شود .



واحد پول کشور در کسب و کار اینترنتی بسیار مهم است ، اگر واحد تومان استفاده کنید مطمئن باشید که حس بهتری را در مخاطب ایجاد می کنید زیرا با این کار به مشتریان تعداد صفرهای محصولاتتان را کمتر نشان می دهید و احتمال افزایش خرید بالاتر می رود .



یک نکته جالب این است که اگر در طراحی صفحه محصول به صورت پیش فرض گزینه دریافت ایمیل را تیک زده باشید و مشتری فرم را پر بکند به این تیک زیاد دقتی نمی کند و شما می توانید از این فرصت ایمیل مشتری را به دست آورده و سپس در ایمیل مارکتینگ آنرا در بانک ایمیل های خود قرار دهید در ایمیل مارکتینگ که برای مشتریانتان انجام می دهید سعی کنید صفحه ایمیل مارکتینگ را به صفحه ی محصولات خود متصل کنید و طراحی زیبایی را بکار ببرید اکثر ایمیل هایی که از نظر گرافیکی جذاب هستند مخاطب را جذب می کند حتی مخاطبانی که برای اولین باری که ایمیل شما را دریافت می کنند.

بهینه سازی شامل چه مواردی می شود ؟
بهینه سازی شامل :
۱-طراحی مسیر خرید برای مشتری

۲-طراحی عکس های واقعی یا انیمیشن های اختصاصی

۳-نحوه اعتماد سازی با گارانتی یا ضمانت نامه

۴-فروش های ویژه و تخفیف ها

۵-روش پرداخت از طریق فروشگاه اینترنتی و غیره

نتیجه گیری:
سعی کنید از نکاتی که در این مقاله وجود دارد استفاده کنید ، کسب و کار اینترنتی نیاز به زمان ، خلاقیت ، اعتماد سازی و تلاش مستمر دارد اگر بتوانید خودتان را در بین رقبا به خوبی حفظ کنید می توانید رشد خوبی داشته باشید .

نویسنده : عباس حبیبیماهان تیموری
ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی ، کسب و کار اینترنتی
 

mmafunian

Registered User
تاریخ عضویت
6 مارس 2014
نوشته‌ها
721
لایک‌ها
196
سن
27
نویسنده : عباس حبیبیماهان تیموری
ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی ، کسب و کار اینترنتی


سلام من خیلی دنبال پکیج های ماهان تیموری هستم ولی قیمتا به شدت زیاده
میدونم اموزشا با این قیمت میارزه ولی دانشجو هستم و اعتماد کردن به این پک ها برام سخته که بخوام 1 ملیون براش هزینه کنم
برای همین موضوع منی که میتونم یک مشتری باشم هیچ وقت سراغ این پک ها نمیام
میدونم میگین اگر ارزان تر بود باز هم نمیخریدم
ولی یکمی با مشتری راه بیاید و تک تک مشتری ها با هزینه خیلی کمتر به نتیجه برسند و بعد بقیه هزینه گرفته بشه خیلی بهتره
 
بالا