yp097
Registered User
- تاریخ عضویت
- 7 مارس 2016
- نوشتهها
- 152
- لایکها
- 146
- سن
- 27
اقا ما چند وقت پیش حس فنی بودنمون گل کرد و گفتیم بزار یکبارم روغن ماشین رو خودمون عوض کنیم :general711 دستمزد تعویض روغن خیلی ناچیزه برخا حتی شده ازم دستمزد هم نگرفتن پس برای پولش اینکارو نکردم )
اقا ماشینو زدیم رو جک و اجر گذاشتیم خوش و خرم رفتیم زیر ماشین اولین پیچی که به نظرمون رسیدو باز کردیم
دیدیم روغن اومد و خوشحال از اینکه : به به چقدر فنی بودن تو خونمونه :general112:
خلاصه روغن تخلیه شد و ما هم طبق دستور فروشنده سه و نیم لیتر روغنو ریختیم تو موتور ( پراید 111 )
اقا ما در موتور بستیم و گیج رو گذاشتیم سر جاش و استارت زدیم ...
دیدیم موتور یه صدای نا فرمی میده مثل شالاپ شولوپ
گفتیم نکنه زیاد ریختیم ... نکنه کم ریختیم ... خلاصه نفهمیدیم چی به چیه
روغن تخلیه شده هم کم بود حدود دو لیتر و ما شک کردیم که نکنه چون رو جک بوده کامل تخلیه نشده و
روغن اضافی ما باعث ایجاد مشکل شده ؟
چند جا سوال کردیم و اساتید فرمودن چیزی نیست روغن به یاتاقانا نمیرسه سر و صدا میکنه
اقا چند روزی سوار ماشین بودیم که دیدیم دنده ماشین به سر و صدا افتاد
گفتیم یا حرضت عباس تو این بی پولی این چی بود سرمون اومد ( توی این یه ماهه همش مشغول خرج برای ماشین بودم
از قاب چراغ ترمز بگیر تا افتابگیر و ... اخر ماه هم باید بیمه بشه )
رفتیم میکانیکی و استاد فرمودن که باید گیبکس باز بشه و ایراد از بلبرینگ کلاچه :|
و کم کم 200 و شاید تا 400 هزینه برامون برداره
اقا مارو میگی این شکلی شدیم :general503::general503:
تا اینکه دو روز بعدش خیلی اتفاقی با یک دوستی در حال تعویض راهنما چراغ جلو بودیم که چون جای دست خوبی نداره
دوستمون مجبور شد محفظه فیلتر هوا رو باز کنه که جای دست داشته باشه برای قاب لامپ :general105:
اقو همین که محفظه فیلتر هوا رو باز کرد مارو میگی با یه صحنه دهشتناک روبرو شدیم ...
دیدیم از شلنگ خروج بخار موتور روغن پس زده داخل محفظه هوا و به گند کشیده
فورا با دوستمون رفتیم یک اپاراتی اشناش
که اپاراتی مذکور از اون افراد نیک روزگار بود .( جدی میگم تا به حال منصف تر از خودش ندیدم ) :general504:
رفتیم رو چال و ماجرا رو واسش تعریف کردم
دیدم این شکلی شد :general410::general509:
بیا پایین ببینم کدوم پیچو باز کردی ... گفتم اینو
گفت این ؟؟؟ :general410::general410:
یا حرضت عباس
گفتیم چی شد اوستا :| گفت ما از این چیزا زیاد دیدیم ... پیچ روغن واسکازینو باز کردی
الان رفتی یه استوک دنده خریدی 1 تومن میفهمی .... قیافه من در اون لحظات :general503::general503:
فهمیدیم که واسکازینو تخلیه کردیم و الان حدود هفت لیتر روغن تو موتور ریختیم :general502:
خلاصه کار نداریم واسکازین ریخت و روغن موتور رو عوض کرد و فیلتر روغن و فیلتر هوا انداخت و
به خاطر اینکه دستم تنگ بود یه مبلغ باور نکردنی یعنی 44 تومن ازم گرفت :general505::general504:
اقا خلاصه پیچ کارتر پراید رو هم جاشو بهمون نشون داد و گفت استاد این پیچ کارتره نه اون :general507::general509:
و اینکه سرو صدای دنده ما تا حد خیلی خیلی زیادی کم شد ولی هنوز اندک صدایی میده که
اونم به خاطر صدمه اییه که به خاطر چهار روز بدون واسکازین سوار ماشین شدن بود
( البته تو این ماجرا به نظرم کمک و بودن اون دوست عزیز که خیلی کمک حالم هست
و خواست و لطف خدا که ما اتفاقی محفظه فیلتر هوا رو باز کردیم ، موثر بود وگرنه الان کم کم 200 رفته بود تو پاچم )
خلاصه گفتم بگم حواستون باشه جهت کنجکاوی ، و اوستا بازی یه وقت 1 تومن تو پاچتون نره :general505:
مراقب باشید ، ببخشید طولانی شد
اقا ماشینو زدیم رو جک و اجر گذاشتیم خوش و خرم رفتیم زیر ماشین اولین پیچی که به نظرمون رسیدو باز کردیم
دیدیم روغن اومد و خوشحال از اینکه : به به چقدر فنی بودن تو خونمونه :general112:
خلاصه روغن تخلیه شد و ما هم طبق دستور فروشنده سه و نیم لیتر روغنو ریختیم تو موتور ( پراید 111 )
اقا ما در موتور بستیم و گیج رو گذاشتیم سر جاش و استارت زدیم ...
دیدیم موتور یه صدای نا فرمی میده مثل شالاپ شولوپ
گفتیم نکنه زیاد ریختیم ... نکنه کم ریختیم ... خلاصه نفهمیدیم چی به چیه
روغن تخلیه شده هم کم بود حدود دو لیتر و ما شک کردیم که نکنه چون رو جک بوده کامل تخلیه نشده و
روغن اضافی ما باعث ایجاد مشکل شده ؟
چند جا سوال کردیم و اساتید فرمودن چیزی نیست روغن به یاتاقانا نمیرسه سر و صدا میکنه
اقا چند روزی سوار ماشین بودیم که دیدیم دنده ماشین به سر و صدا افتاد
گفتیم یا حرضت عباس تو این بی پولی این چی بود سرمون اومد ( توی این یه ماهه همش مشغول خرج برای ماشین بودم
از قاب چراغ ترمز بگیر تا افتابگیر و ... اخر ماه هم باید بیمه بشه )
رفتیم میکانیکی و استاد فرمودن که باید گیبکس باز بشه و ایراد از بلبرینگ کلاچه :|
و کم کم 200 و شاید تا 400 هزینه برامون برداره
اقا مارو میگی این شکلی شدیم :general503::general503:
تا اینکه دو روز بعدش خیلی اتفاقی با یک دوستی در حال تعویض راهنما چراغ جلو بودیم که چون جای دست خوبی نداره
دوستمون مجبور شد محفظه فیلتر هوا رو باز کنه که جای دست داشته باشه برای قاب لامپ :general105:
اقو همین که محفظه فیلتر هوا رو باز کرد مارو میگی با یه صحنه دهشتناک روبرو شدیم ...
دیدیم از شلنگ خروج بخار موتور روغن پس زده داخل محفظه هوا و به گند کشیده
فورا با دوستمون رفتیم یک اپاراتی اشناش
که اپاراتی مذکور از اون افراد نیک روزگار بود .( جدی میگم تا به حال منصف تر از خودش ندیدم ) :general504:
رفتیم رو چال و ماجرا رو واسش تعریف کردم
دیدم این شکلی شد :general410::general509:
بیا پایین ببینم کدوم پیچو باز کردی ... گفتم اینو
گفت این ؟؟؟ :general410::general410:
یا حرضت عباس
گفتیم چی شد اوستا :| گفت ما از این چیزا زیاد دیدیم ... پیچ روغن واسکازینو باز کردی
الان رفتی یه استوک دنده خریدی 1 تومن میفهمی .... قیافه من در اون لحظات :general503::general503:
فهمیدیم که واسکازینو تخلیه کردیم و الان حدود هفت لیتر روغن تو موتور ریختیم :general502:
خلاصه کار نداریم واسکازین ریخت و روغن موتور رو عوض کرد و فیلتر روغن و فیلتر هوا انداخت و
به خاطر اینکه دستم تنگ بود یه مبلغ باور نکردنی یعنی 44 تومن ازم گرفت :general505::general504:
اقا خلاصه پیچ کارتر پراید رو هم جاشو بهمون نشون داد و گفت استاد این پیچ کارتره نه اون :general507::general509:
و اینکه سرو صدای دنده ما تا حد خیلی خیلی زیادی کم شد ولی هنوز اندک صدایی میده که
اونم به خاطر صدمه اییه که به خاطر چهار روز بدون واسکازین سوار ماشین شدن بود
( البته تو این ماجرا به نظرم کمک و بودن اون دوست عزیز که خیلی کمک حالم هست
و خواست و لطف خدا که ما اتفاقی محفظه فیلتر هوا رو باز کردیم ، موثر بود وگرنه الان کم کم 200 رفته بود تو پاچم )
خلاصه گفتم بگم حواستون باشه جهت کنجکاوی ، و اوستا بازی یه وقت 1 تومن تو پاچتون نره :general505:
مراقب باشید ، ببخشید طولانی شد