برگزیده های پرشین تولز

نگاهي به قابليت و معايب گوشي‌هاي دو سيم‌كارته‌ي موجود در بازار ايران

وضعیت
موضوع بسته شده است.

H@SS@N 06

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2006
نوشته‌ها
96
لایک‌ها
0
استفاده از گوشي‌هايي با قابليت كاربرد دو سيم‌كارت امكاني است كه در نگاه اول براي آنانكه با مشاغلي با ارتباطات بسيار و يا براي تجار و مديران جذاب و به‌صرفه به‌نظر رسيده و ممكن است مورد استقبال واقع شود.
اين گوشي‌ها مي‌توانند نياز به استفاده از دو گوشي را كه بعضا در ميان افراد مختلف در جامعه رواج پيدا كرده از بين ببرند همچنين تصور پرداخت هزينه‌ي كمتر و خريد دو سيم‌كارت اعتباري از هر نوع آن در بازار و استفاده‌ي همزمان آن در گوشي‌هاي دو ظرفيتي، خريد اين نوع گوشي را توجيه‌پذير مي‌كند.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، صحبت از گوشي‌هاي دو سيم‌کارته و بررسي ويژگي‌ها، مزيت يا معايب آن‌ها از مدتي قبل در رسانه‌ها مطرح و عنوان شد كه اين گوشي‌ها در انواع مختلفي به بازار عرضه شده‌اند که گوشي‌هاي ساده و تلويزيون‌دار از آن جمله‌اند.
پيش از مطرح شدن بحث ورود گوشي‌ها، مديران مخابراتي از ارايه‌ي سيم‌كارت‌هايي كه از آن‌ها با عنوان سيم‌كارت‌هاي چند ظرفيتي يا دو قلو ياد مي‌شد از سوي ارتباطات سيار خبر داده بودند اما بعد از مدتي اعلام شد كه به‌دليل ورود چنين گوشي‌هايي به بازار ديگر الزام و ضرورتي براي ارايه‌ي چنين سيم‌كارت‌هايي وجود ندارد.


قابليت اتصال به تلويزيون از طريق کابل مخصوص USB براي پخش تصاوير و فيلم‌هاي گوشي، قابليت استفاده از دو سيم‌کارت به طور همزمان، دريافت کانال‌هاي تلويزيوني ايران برخي از ويژگي‌هايي است كه در گزارش‌ها براي اين گوشي‌ها عنوان شده است.
اما ظاهرا در گوشي‌هاي موجود در بازار تلفن همراه ايران تنها دو جايگاه براي نصب سيم‌كارت وجود دارد كه يكي از آن‌ها كارايي دارد و تنها قابليت مثبت اين است كه استفاده از سيم‌كارت‌ ديگر بدون خاموش كردن گوشي امكان‌پذير شده است.
به گفته‌ي فعالان بازار اين گوشي‌ها در ابتداي ورود به بازار ايران با قيمتي حدود 400 تا 600 هزار تومان عرضه مي‌شدند.
يک واردکننده‌ي اين نوع گوشي به خبرنگار ايسنا گفت: گوشي‌هاي موجود در بازار چيني هستند و حدود 150 تا 300 هزار تومان قيمت دارند اما با قابليت‌هاي زيادي كه دارند از كيفيت مناسبي برخوردار نيستند.
اما افشار فروتن لاريجاني - رئيس انجمن فروشندگان سيم‌كارت، گوشي و لوازم جانبي - در اين باره به خبرنگار ايسنا گفت: اين گوشي‌ها بيشتر با مارك‌هاي TD و NEC هستند و قيمتشان بين 160 تا 240 هزار تومان است.
به گفته‌ي او اين نوع گوشي‌ها به صورت متفرقه وارد بازار مي‌شوند و به همين دليل فاقد گارانتي هستند بنابراين اگر از نظر سخت‌افزاري يا هر مساله‌اي ديگر مشكلي به وجود آيد مشكل‌ساز خواهد شد، زيرا قطعات آن در داخل كشور وجود ندارد.
طبق اظهارات وي اين گوشي‌ها به دليل اين كه دو سيم‌كارت در آن قرار مي‌گيرد از نظر كيفي و صدا چندان مطلوب نيست و استقبالي از آن‌ها نمي‌شود.
رييس انجمن فروشندگان سيم‌كارت، گوشي و لوازم جانبي ياد آور شد: در گوشي‌هاي موجود در بازار همزمان فقط يك سيم‌كارت فعال است اما در مدل‌هاي پيشرفته مي‌توان همزمان از دو سيم‌كارت استفاده كرد.
بسياري از دارندگان گوشي‌هاي دو سيم‌کارته از آنتن‌دهي ضعيف وجود پارازيت‌ سرويس تلويزيون و يا قفل شدن گوشي شكايت دارند.
به گفته‌ي برخي از خريداران اين گوشي‌ها خلاف ادعاي عرضه‌کنندگان گوشي‌هاي دو سيم‌کارته، در بسياري از اين گوشي‌ها، دو سيم‌کارت به طور همزمان فعال نمي‌شوند و همچنين باتري اين گوشي‌ها بسيار ضعيف است و قابليت نگهداري شارژ باتري براي مدت طولاني را نيز ندارد، از طرفي کيفيت آنتن‌دهي و کيفيت تصاوير گرفته شده توسط دوربين‌ اين گوشي‌ها پايين است.
مدير فروش و بازرگاني يكي از شركت‌هاي فروشنده‌ي گوشي درباره‌ي گوشي‌هايي كه قابليت استفاده از دو سيم‌كارت در آن‌ها وجود دارد به خبرنگار ايسنا گفت: گوشي‌هايي كه در اين زمينه در بازار وجود دارد استقبال خوبي از آن‌ها نشده و قيمت آن‌ها بين 200 تا 300 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود.
به گفته‌ي وي اين گوشي‌ها بيشتر توليد و ساخت كشور چين هستند و زماني كه دو سيم‌كارت در يك گوشي وجود دارد تفكيك كردن موضوعات مشكل است و به گونه‌اي است كه بايد يك سيم‌كارت را در گوشي فعال كرده و براي چك كردن تماس‌ها و يا پيامك‌هاي سيم‌كارت دومي آن را در گوشي فعال كرد.

طبق اظهارات وي البته گوشي‌هاي جديدتري در اين زمينه وارد بازار مي‌شود كه داراي دو آنتن روي صفحه‌ي LCD است و همزمان مي‌تواند تماس‌ها، ‌پيامك‌هاي دو سيم‌كارت را مورد استفاده قرار دهد و Inboxe جداگانه‌اي دارد اما اين دو گانه بودن در تمام منو وجود ندارد.


منبع " pars2ools "
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا