برگزیده های پرشین تولز

نگاهی سنتی به کشور متحول شده هند

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
33
محل سکونت
tehran


کشور هند
با جمعیتی حدود یک ملیارد دومین کشور پر جمعیت دنیا است. مردم در هند از اقوام مختلف و عقاید متفاوت هستند، و با این که وضعیت اقتصادی اکثر مردم خوب نیست اما کشور هند از جمله 20 اقتصاد برتر دنیا است که نگاهی رو به بالا دارد. گردشگری و تورهای ارزان هند بسیار چشمگیر است. در این مقاله نگاهی سنتی به فرهنگ هند داریم.

بازار چاوری
فروشگاه زنان در بازار شلوغ چاوری در دهلی قدیم، مرکز تجاری ویژه برنز، ماسه‌سنگ و محصولات کاغذی

حیاط مسجد جمعه (مسجد جمعه)
مردی جوان پا برهنه از میان حیاط مسجد جمعه دهلی در شاه جهان آباد یا دهلی قدیم می‌گذرد.

بازار شلوغ، دهلی قدیم
حمالی بارهای کالا را از میان بخش بازار شلوغ دهلی قدیم که مارپیچی از مسیرهای احاطه شده با خانه‌های عمدتاً قرن هفدهمی است حمل می‌کند.

ساری‌های با رنگ روشن
مردی یک دسته از ساری‌های با رنگ روشن را در خیابانی در دهلی قدیم که ناحیه عمدتاً مسلمان‌نشین بناشده توسط امپراطور شاه جهان است بر روی شانه‌اش حمل می‌کند.

فول ولله گل‌ عرضه می‌کند
فول ولله گل‌ها را بر روی دوچرخه‌اش در منطقه مهروالی، یکی از هفت شهر قدیمی که اکنون بخشی از دهلی است، عرضه می‌کند.

کلاس یوگ در لودی گاردنز
ساکنان دهلی در کلاس یوگا در لودی گاردنز که در سال 1936 پایه‌گذاری شد شرکت می‌کنند؛ در پشت این منطقه مقبره بزرگ بارا گومبد قرار دارد.

پرندگانی که در امتداد رودخانه یامونا جمع می‌شوند
پرندگان برای خوردن غذای رها شده در امتداد رودخانه یامونا جمع می‌شوند؛ این رودخانه‌ شعبه‌ای از رودخانه گنگ است؛ هندوها تلاقی این دو رودخانه را مقدس می‌پندارند.

میدان وسیع در بیرون مسجد جمعه
مسلمانان مومن در امتداد کناره میدان وسیع بیرون مسجد جمعه راه می‌روند. مسجد جمعه مسجد اصلی دهلی قدیم است که بنای آن در سال 1656 به پایان رسید.

تکان دادن شربت
در مرکز تجاری شلوغ دهلی قدیم، کارگری در بیرون از فروشگاه ظرفی طویل از شربت را تکان می‌دهد تا برای ساخت شیرینی مورد استفاده قرار گیرد.

سلمانی خیابانی
مردی موهایش را در سلمانی خیابانی در محله‌های عمدتاً مسلمان‌نشین نزدیک چاندنی چووک، یکی از شلوغ‌ترین بازارهای دهلی قدیم، کوتاه می‌کند.
lمنبع: سفربانک
 
بالا