برگزیده های پرشین تولز

هاپوها بازداشت می شوند

ایا به نظر شما بازداشت هاپوها و پیشها باعث افزایش امنیت می شود!؟


  • Total voters
    10
  • Poll closed .
وضعیت
موضوع بسته شده است.

BRADER SHIAN

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,491
لایک‌ها
2
محل سکونت
مینشن
طرح جدید ارتقای امنیت: حیوانات بازداشت می‌شوند


بازداشتگاهی برای سگ ها در نظر گرفته شده است
طرح ارتقای امنیت اجتماعی این روزها وارد مرحله جدیدی شده است تا آنجا که اگر تا دیروز سایه این طرح بر سر زنان و مردان "بدحجاب" یا "اراذل و اوباش" بود، امروز حیوانات نیز مشمول این طرح شده اند، به طوری که در آن سوی شهر در خیابان پلیس بازداشتگاهی برای سگ‌ها در نظر گرفته شده است.
چند ماه قبل دوستی تعریف می‌کرد که بعد از اتمام عمل جراحی چشم سگش، در راه بازگشت به خانه، گشت ارشاد جلو خودروی او را گرفته و به دلیل حمل سگ، خودروی او را به پارگینگ انتقال داده و او را تنها با یک سگ نیمه بیهوش در سربالایی خیابان دازاشیب رها کردند.

ولی اکنون در راستای طرح امنیت اجتماعی، نوک پیکان مستقیم این حیوانات را نشانه گرفته است؛ طرحی که برخلاف طرح‌‌های همچون مبارزه با "بدحجابی" بدون اطلاع قبلی به مرحله اجرا گذاشته شد.

یکی از کسانی که سگش را بازداشت کرده‌اند در همین خصوص می‌گوید...."به یاد ندارم که اعلام قبلی شده باشد که حق ندارید حیوان مریض خود را برای مداوا به دامپزشکی ببرید. به همین علت من بدون اطلاع قبلی سگم را که به شدت دچار یک بیماری شدید قارچی شده بود به کلینک بردم در راه بازگشت موتور سواری به من دستور توقف داد و بعد از آن یک الگانس جلو خودور ترمز کرد.

" بعد از رویت مدارک خودرو، مرا به خیابان پلیس هدایت کردند تازه آنجا متوجه شدم به چه دلیلی جلو مرا گرفته‌اند. هرچه التماس کردم، دارو و نسخه دامپزشک را نشان دادم اما فایده نداشت و حیوان را از من جدا کردند...


گفته می شود که سگ ها در شرایط مناسبی نگهداری نمی شوند

"ده روز تمام کل خانواده بسیج شدیم، انواع و اقسام مدرک جمع‌وجور کردیم با کلی پارتی و رشوه. بالاخره با به اغما رفتن سگم به دلیل ترزیق نکردن به موقع انسولین حیوان را در بدترین شرایط جسمی و روحی به من تحویل دادند، اما با این تعهد که بعد از بهبود آن را دوباره برگردانم."

خانمی دیگری در خصوص نحوه بازداشت سگش می‌گوید: "چثه جسیکا به اندازه یک کف دست است. آن شب تا زمانی که توسط گشت به مقر نیروی انتظامی در خیابان پلیس هدایت شدم دلیل این بازداشت را نمی‌دانستم تا اینکه همانجا متوجه شدم. هر چه اصرار کردم این سگ کوچک است روی پاهای من خوابیده بود و مزاحمتی برای کسی ایجاد نکرده فایده‌ای نداشت. یکی از آنها گفت سگ را به من بده ببرم به فرمانده نشان دهم چون کوچک است می‌گذارد آن را ببری. من هم باور کردم اما چند دقیقه بعد فهمیدم چه کلاهی سرم رفته.

"اما به هرحال من دست از تلاش برنداشتم چرا که این سگ همه زندگی من است به خاطرش دست به هرکاری زدم... در مدت بازداشت سگم من از نظر روحی له شدم اما در آن روزها هدفی جز آزادی جسیکا از آن جهنم نداشتم.

"بالاخره با هزاران بدبختی که تمایلی به گفتن آن ندارم توانستم او را نجات دهم، اما در مقابل اصل شناسنامه‌ام را از من گرفته‌اند تا وقتی جسیکا خوب شد آن را برگردانم اما من حاضرم به خاطر جسیکا از قید شناسنامه نیز بگذرم. حتی قصد داشتم اگر روند بازداشت ادامه داشت و برای سگم اتفاقی پیش می‌آمد همانجا خودکشی کنم."

رضا، که به عنوان یک دامپزشک از این محل بازدید داشته در شرح مشاهدات خود می‌گوید: "چیزی در حدود ۲۰ سگ در زمینی که دور تا دور آن حصار کشی بود رها شده بودند. سگ‌های که اکثرا نژادهای آپارتمانی همچون یورک شایر، تریر و پودل را تشکیل می‌دادند.

"اگرچه اجازه ورود به محوطه نگهداری سگها به ما داده نشد ولی از همان فاصله یکی دو متری تشخیص درگیری آنها با بیماریهای عفونی و ویروسی امکانپذیر بود."

رضا می‌گوید: "نگهداری تعدادی حیوان در کنار هم به هیچ عنوان بهداشتی و صحیح نیست، چون در صورت ابتلای یکی از آنها به بیماری به سرعت بیماری پخش شده و سایرین نیز آلوده خواهند شد... از طرف دیگر با توجه به نگهداری حیوانات در بستر خاکی امکان شستشو و نظافت وجود نداشته و مدفوع آنها که می‌تواند خود باعث انتقال انگلها و بیماریهای عفونی و ویروسی باشد باقی خواهد ماند و ذرات خشک شده مدفوع نیز با وزش باد در هوا پراکنده شده و این مسئله می‌تواند علاوه برای نیروهای نظامی مستقر در قرارگاه برای ساکنین منطقه نیز بسیار خطرناک باشد."

این در حالی است که به نظر می رسد که هنوز تصمیم‌گیری جدی در مورد آینده این حیوانات اتخاذ نشده است.
 

mooZmar

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 نوامبر 2004
نوشته‌ها
7,633
لایک‌ها
156
میل دوستان به ارتباط همه چیز به هم بسیار ستودنیست...
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا