برگزیده های پرشین تولز

هداپ دیسپلی چیست؟

yaldaV

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2016
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
9
سن
33
تکنولوژی هداپ دیسپلی در رانندگی تحول بزرگی ایجاد کرد. این سیستم به ما اطلاعاتی را میدهد ، بدون این که نیازی به چشم برداشتن از جاده داشته باشیم. خب سوالی پیش می آید این است که هداپ دیسپلی چیست و چگونه کار می کند؟


هداپ دیسپلی چیست؟

هداپ دیسپلی چیست و چگونه کار می کند؟



نمایشگر سر-بالا یا هداپ دیسپلی تکنولوژی جدیدی نیست. درواقع HUD از زمانی پدید آمد که هواپیماهای جنگنده نظامی قبل از جنگ جهانی دوم از آن استفاده می کردند. البته که تکنولوژی 1930 با فناوری امروزی کاملا متفاوت می باشد. ولی در اواسط قرن 20 ، تحقیقات نظامی باعث پیشفت هر چه بیشتر این تکنولوژی شد. خب این هداپ دیسپلی چیست؟ اگر قبلا بازی های شبیه سازی شده هواپیمایی را دیده باشید، این قطعه را میشناسید. در خودروهای مدرن شیشه جلوی اتومبیل می باشد. به همین دلیل است که به نمایشگر شیشه جلو خودرو نیز معروف است.



هداپ دیسپلی چگونه کار می کند؟

هداپ دیسپلی چیست و چگونه کار می کند؟


خودروسازان از تکنولوژی های مختلفی در سیستم هداپل دیسپلی خودروهایشان استفاده کردند. آنها شیشه های جلوی خودرو را با فسفر شفاف می ساختند. این لایه خاص در برابر نور لیزر واکنش نشان می دهد و به آن امکان نمایش اطلاعات را می دهد. تنها زمانی که نور لیزر روشن است، شما قادر به دیدن اطلاعات روی شیشه جلو ماشین خواهید بود.

برخی از واحدهای فروش لوازم یدکی خودرو نیز به جای لیزر از آینه استفاده می کنند تا تصویر را روی صفحه نمایش شیشه جلو بیاندازند. اطلاعات از روی سطح آینه کمانه می کند و روی سطح شیشه جلو منعکس می شود.

دستگاه های دیگری هم وجود دارند که برای گوشی های هوشمند به کار می روند. آنها از یک آینه برای نمایش اطلاعات بر صفحه گوشی هوشمند استفاده می کنند و آن را بر شیشه جلو منعکس می کنند. آنها در واقع HUD حقیقی نیستند.

از آنجایی که هداپ دیسپلی اطلاعات را روی شیشه جلو می اندازد، میتواند اطلاعات را از هر جایی بگیرد. این داده ها میتواند از کامپیوتر خودرو باشد. این قطعه میتواند به پورت OBDII وسیله نقلیه متصل شود تا اطلاعات مهم وسیله نقلیه را نمایش دهد. این اطلاعات شامل سرعت خودرو، دمای روغن خودرو، باد لاستیک ها و خیلی چیزهای دیگر باشد.

این تکنولوژی همچنین به وسیله بلوتوث به سیستم سرگرمی خودرو هم وصل می شود. میتواند با سیستم جهت یابی خودرو مبادله کند و اطلاعات مهمی بدهد. سیستم نمایشگر رو به بالای خودرو به موبایل و گوشی های هوشمند هم وصل می شود. بدون نگاه به صفحه گوشی، میتوانید بفهمید که چه کسی تماس گرفته است. شما میتوانید بدون استفاده از چشم، دست و رها کردن فرمان خودرو ، به این کارها رسیدگی کنید. همچنین سیستم سرگرمی را میتوان از طریق HUD کنترل کرد. این سیستم را میتوان به دوربین، سیستم جی پی اس، اپلیکیشن های موبایل، و اینترنت وصل کرد.در واقع شیشه جلوی خودرو را به یک صفحه اطلاعاتی تبدیل می کند.
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
توی ماشینای وارداتی تویوتا پیریوس اچ یو دی داره.
خودروی فوق العاده مضخرفی هست.بدنه الومینیوم!!! پشه بخوره بهش له میشه.
 
بالا