برگزیده های پرشین تولز

هفت ترفند برای کار با نوکیا N9

D.X

Registered User
تاریخ عضویت
10 آگوست 2010
نوشته‌ها
1,855
لایک‌ها
4,002
محل سکونت
Mafia's hometown
N9-300x199.png
نوکیا N9 یکی از گوشی‌های متمایز و منحصر به فرد نوکیا است که نه تنها سیستم‌عامل آن متمایز از دیگر پلت‌فرم‌هاست، بلکه عملکرد لمسی، طراحی بی‌نظیر، رنگ‌های جدید و متفاوت، کیفیت در ساخت، استفاده از مواد مرغوب در بدنه‌ی این گوشی و ‌هم‌چنین صفحه‌نمایش یک‌تکه و بدون کلیدش، این محصول را از دیگر محصولات مستثنی کرده است. نوکیا N9 رابط کاربری روانی دارد، اما از آنجا که کمی متفاوت از گوشی‌های دیگر نوکیا است، ممکن است مهارت در کار با آن کمی طول بکشد.‌


این گوشی از سه صفحه‌نمایش اصلی برخوردار است: صفحه‌نمایش اول برای برنامه‌های اصلی، صفحه‌نمایش دوم برای اعلان‌ها و هشدارهایی مانند تماس‌های از دست رفته یا پیام‌ها و ایمیل‌های خوانده نشده و صفحه‌نمایش سوم نیز برای مشاهده برنامه‌های باز که قبلا آنها را اجرا کرده بودیم. البته این صفحه‌نمایش‌ها و در کل کار کردن با نوکیا N9 مثل هر گوشی دیگری فوت و فن‌های خاص خود را دارد. چندی پیش ۷ میانبر برای نوکیا N9 معرفی کردیم که به ساده‌تر شدن کار با این گوشی کمک می‌کرد. امروز هم ۷ ترفند جدید به کاربران نوکیا N9 آموزش می‌دهیم که برای استفاده از این گوشی بسیار مفید است. شاید برخی از شما تاکنون به این راهکارها پی برده باشید، اما این اطلاعات برای کسانی که از کاربران جدید این گوشیِ متمایز هستند، قطعا جدید و کاربردی است.



اگر می‌خواهید برنامه‌ای را پاک کنید، روی آیکون برنامه مربوطه ضربه بزنید و آن را نگه دارید تا زمانی که مربع قرمز با علامت ضربدر روی صفحه نمایش نمایان شود. سپس روی خطوط قرمز ضربه بزنید تا برنامه پاک شود.



اگر می‌خواهید به زبان‌های زیادی پیام تایپ کنید (انگلیسی، فارسی، آلمانی و غیره)، می‌توانید با لمس کششی به آرایش صفحه‌کلیدهای مختلفی دسترسی داشته باشید. بنابراین، هنگامی که پیامی می‌نویسید، برای دسترسی به زبان‌های مختلف، ابتدا باید وارد تنظیمات شوید، سپس منوی زمان و زبان (Time and Language) را باز کنید، ورودی متن (text input) و در منوی زبان‌های نصب شده، زبان نوشتار خود را انتخاب کنید. اگر شما صفحه‌کلید Swype را دوست دارید، برای فعال کردن آن باید مسیر تنظیمات، زمان و زبان و در انتها متن وروردی را طی کنید.



شما می‌توانید در حالت چندوظیفگی با قابلیت Pinch (بزرگنمایی با کمک انگشت به حالت نیشگون گرفتن) برنامه‌های باز را بزرگنمایی کنید و آنها را به صورت شبکه‌ای ۲×۲ داشته باشید. اگر می‌خواهید چیزهای بیشتری را در یک نگاه ببنید، کافیست با کمک انگشتان و حالت نیشگون گرفتن آن را از حالت بزرگنمایی خارج کنید و شبکه‌ای ۳×۳ داشته باشید.



در نوکیا N9 امکان مدیریت نقاط دسترسی به اینترنت نیز وجود دارد. برای انجام این کار باید مسیر زیر را طی کنید:

ابتدا وارد منوی تنظیمات شوید، سپس گزینه اتصال اینترنت و در انتها ویرایش شبکه‌ها را انتخاب کنید. برای تغییر تنظیمات و تعویض حالت بین اتوماتیک (هر زمان که ممکن باشد گوشی به اینترنت متصل می‌شود) و دستی (تنها زمانی که به اینترنت نیاز دارید) باید یکی از نقاط دسترسی نمایش‌ داده شده را فشار داده و نگه دارید.





برای جلوگیری از بی‌نظمی و سرو سامان دادن به صفحه‌نمایش اصلی خود، می‌توانید پوشه‌های بیشتری برای قرار دادن برنامه‌ها داخل آن، به وجود بیاورید. انگشت خود را روی صفحه اصلی برنامه‌‌ها هر جایی که دلتان خواست نگه دارید. سپس گزینه “پوشه جدید” که در انتهای صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود را فشار دهید. بعد برنامه مورد نظر را بکشید و در پوشه جدید قرار دهید، آیکون پوشه، اولین برنامه از چهار برنامه‌ای که می‌تواند در خود جای دهد را نشان می‌دهد.



بعد از این‌که نوکیا N9 خود را به جدیدترین نسخه نرم‌افزار (PR1.2) به‌روزرسانی کردید، از طریق دوربین جلو می‌توانید با Gtalk تماس تصویری داشته باشید. استفاده از خود برنامه رایگان است و تنها هزینه انتقال اطلاعات یا Wi-Fi اعمال می‌شود. شما می‌توانید با دیگر کاربران Gtalk به وسیله کامپیوتر یا موبایلتان تماس بگیرید.



برای نصب برنامه‌های کاربردی از منابعی غیر از فروشگاه مجازی نوکیا باید این مسیر را طی کنید: ابتدا وارد منوی تنظیمات شوید، سپس برنامه‌ها باز کنید و در انتها گزینه نصب را انتخاب کنید. در این منو گزینه “اجازه نصب از منابع دیگر” را فعال کنید.
 

alasoli

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 اکتبر 2013
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
2
محل سکونت
Tehran
سلام من گوشي Nokia N9مشكي دارم ، سالم و هيچ مشكلي نداره
مي خوام بفروشم.
 

Pooya3241

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 مارس 2014
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
1
سن
24
سلام من با گوشی n9 اصلا نمی تونم برنامه ای دانلود کنم،چیکار کنم؟
 
بالا