برگزیده های پرشین تولز

همه چیز درباره ی تب کریمه کنگو

صبا نفیسی

Registered User
تاریخ عضویت
20 می 2015
نوشته‌ها
84
لایک‌ها
6
سن
34
تب کریمه کنگو نام یک بیماری کشنده است که عمدتا به وسیله ی کنه به انسان انتقال یافته و بسیار واگیردار می باشد.

اپیدمی تب کریمه کنگو در سال 1944 در خلال جنگ جهانی دوم در شبه جزیره ی کریمه ره داده و حداقل جان 300 نفر را گرفت.

متاسفانه مدتی ست که گزارشاتی از مشاهده ی این بیماری در سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان به گوش رسیده است.

و اخیرا یک گزارش مرگ بر اثر تب کریمه نیز از شهر اصفهان در مورد یک جوان به دست آمده که البته مراسم خاکسپاری با تمهیدات امنیتی کامل و به شکل قرنطینه صورت گرفته است.

در واقع بیماری تب کریمه متعلق به حیوانات است، اما زمانی که در میان انسان ها شیوع پیدا می کند، مرگ و میر سریع تر و علائم آزار دهنده تری دارد.

علائم بیماری تب کریمه کنگو
تغییرات خلقی مثل بی قراری و افسردگی، تب ناگهانی، بدن درد، کوفتگی، ضعف، سردرد، درد شدید عضلات، بی اشتهایی، درد پشت حدقه چشم، ترس از نور، تهوع، استفراغ، گلو درد، دل درد، خونریزی در مخاط، خط زیر بغل، محل های تزریق، خونریزی از اعضای مختلف بدن مثل بینی، لثه، مجاری ادراری، روده، رحم و…

روش های انتقال به انسان
انتقال به انسان از طرق گزش کنه، نیش حشرات، تماس با خون یا ترشحات مبتلایان، له کردن کنه، تماس مستقیم با لاشه ی گوشت، ترشحات و بافت های آلوده، تماس با ترشحات، خون و تنفس افراد مبتلا، تنفس در تماس با دام های آلوده و…

بیشترین گروه های در معرض خطر مستقیم
دامداران، چوبداران، دامپزشکان و کارکنان دامپزشکی، سلاخان، قصابان و کارکنان کشتارگاه، پزشکان، پرستاران، بهیاران و کارکنان بیمارستان، کارکنان رستوران ها و کبابی ها و…

ادامه در لینک زیر:

http://csweb.ir/تب-کریمه-کنگو/
 

صبا نفیسی

Registered User
تاریخ عضویت
20 می 2015
نوشته‌ها
84
لایک‌ها
6
سن
34

بیماری تب کریمه کنگو با لبنیات سنتی منتقل نمیشود

به گزارش وبسایت سی اس وب، محمد حسین عزیزی در گفت و گو با میزان گفت: لبنیات و شیرهای سنتی نمی‌توانند ناقل تب کریمه کنگو باشند واین بیماری تنها توسط گوشت‌های تازه جگر، امعاء واحشا گوسفندان و خون دام‌ها منتقل می‌شوند.

وی افزود: کنه‌های موجود در پشم گوسفندان به دلیل تغذیه از خون دام ، ناقل سریع بیماری تب کنگو هستند و مردم ساکن شهرستان‌ها و روستاها که به دامداری اشتغال دارند، باید از ارتباط غیر ضروری با دام بپرهیزند. رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: ضدعفونی کردن دام با مواد شیمیایی و حمام کنه، هر ساله بر روی دامها انجام می شود بنابر این در شرایط اشاعه بیماری تب کریمه کنگو در کشور، ضدعفونی‌ و واکسینه کردن دامها باید در اسرع وقت انجام شود.

وی عنوان کرد: تب کریمه کنگو در دام‌های زنده قابل تشخیص نیست و تا زمان ذبح نمی توان از آلودگی دامها اطلاعی پیدا کرد بنابر این کنه‌های ناقل بیماری می توانند بدون هیج علائمی به تدریج تمامی دامهای یک منطقه را آلوده کرده و بیماری را اشاعه دهند.

ادامه در لینک زیر:

http://csweb.ir/بیماری-تب-کریمه-کنگو-با-لبنیات-سنتی-منت/
 

صبا نفیسی

Registered User
تاریخ عضویت
20 می 2015
نوشته‌ها
84
لایک‌ها
6
سن
34

تب کریمه کنگو در شیراز یک نفر قربانی گرفت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت: بر اساس نتایج آزمایش های انجام شده، ابتلای سه نفر به بیماری تب کریمه کنگو تایید شد و آزمایش های آنها مثبت بود، از این سه نفر یک نفر فوت کرد و 2 نفر با دریافت خدمات سلامت از بیمارستان ترخیص شدند.

احمد رضا زاده، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تا کنون هشت نفر مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در بیمارستان های استان فارس بستری شده اند که آزمایش های پنج نفر از آنها منفی بوده و ابتلای آنان به تب کریمه تایید نمی شود.
وی اضافه کرد: در عین حال با مشاهده اولین نشانه های ابتلا به این بیماری، افراد خدمات سلامت را دریافت کردند و به جز بانویی که از استان کهگیلویه و بویر احمد به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه و قبل از دریافت خدمات سلامت فوت کرد، افراد دیگر خدمات بستری و مراقبت های ویژه این بیماری را دریافت کردند هر چند آزمایش های تعدادی از آنها منفی بوده است .

ادامه در لینک زیر:

http://csweb.ir/تب-کریمه-کنگو-در-شیراز-یک-نفر-قربانی-گرف/
 
بالا