با سلام
دوست عزیز ، ورود به معاملات قراضه فلزات نیاز به دانش و تجربه کافی در این زمینه را می طلبد . مبلغی که در پست های قبلی ذکر کردید برای ورود به این بازار کافی نیست .
قبل از اینکه در این زمینه سرمایه گذاری کنید باید با
اصطلاحات و انواع قراضه آشنا باشید تا مشخصات و آنالیز قراضه را با توجه به نوع مصرف کارخانجات ذوب بتوانید ارایه کنید . ( قراضه برگشتی ، آزاد ، مخلوط ، پرسی ، کهنه ، بسته ) - ( سنگین بار ، متوسط بار ، سبک بار ) - ( ویژه ، درجه یک ، درجه دو ، درجه سه )
از اوایل تابستان جهت حمایت از کارخانجات داخلی طبق بخشنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت واردات محصولات فولادی با ارز مرجع ممنوع شده است و فقط برای واردات قراضه و گندله می توانید از ارز مرجع استفاده کنید .
در شرایط حاضر
قیمت محصولات فولادی داخل به دلیل رکود حاکم بر بازار که ناشی از تعطیلی طرح های عمرانی و ساخت و ساز می باشد روند نزولی به خود گرفته است ، البته بازار جهانی فولاد هم به دلیل عرضه مازاد و هم به دلیل کاهش قیمت نفت و کاهش قیمت سنگ آهن نزولی شده است .
بسیاری از کارخانجات مقاطع فولادی بدلیل ناتوانی در فروش محصولاتشان بالای 10 هزار تن دپو در انبارها دارند و به هر قیمتی مشتری داشته باشند فروشنده هستند .
این رکود و روند نزولی بر قیمت قراضه نیز تاثیر گذاشته است . بطوری که طی ماه های اخیر سوپر ویژه سنگین بار از کیلویی 1650 - 1660 به 1000 تا 1050 نزول یافته است ( البته کد دار ) ..... قراضه سوپر ویژه سنگین بار دپو ( غیر کد دار ) 750 تا 950
یکی از مشکلات واردات قراضه از بنادر کشور نبود سکوها و اسکله های مخصوص تخلیه و بارگیری می باشد که اسباب زحمت و دردسر بیشتر وارد کنندگان شده است .
بر اساس اطلاعی که دارم ، بیشتر واردات از کشورهای آفریقایی مثل کنیا و نیجریه ، از کشورهای حوزه CIS ، از کشور عراق ، گرجستان ، هند و امارات صورت می گیرد .البته تجاری که اقدام به واردات از کشورهای آفریقایی کردند با مشکلات بسیاری مثل کلاهبرداری و پول خوری مواجه شده اند .
از مرزهای زمینی هم بدلیل هزینه حمل زیاد حاشیه سود شما کمتر خواهد شد .
از ثبت سفارش تا ورود کالا به داخل
حداقل بین 20 روز تا یکماه طول خواهد کشید ، با این روند نزولی که بازار به خود گرفته و هر روز قیمت ها در حال تغییر است بنظر واردات فعلا ً عاقلانه نیست . مگر اینکه با کارخانه ذوب بر سر مبلغ معامله قرادادی تنظیم شده باشد و مبلغی بعنوان پیش پرداخت دریافت کرده باشید .
در بنادر جنوبی یا شمالی هم ورق های بدنه لنج ها ، کشتی های معرق و نیمه معرق ، کشتی های کوچک زنگ زدگی ، خوردگی و رسوب گرفتگی دارند ، با هزینه برش باید مبلغی را هم تقریبا ً بین کیلویی 100 تا 150 تومان برای رسوب زدایی به مبلغ قراضه اضافه کنید ( ما چند ماه با کمک سازمان بنادر و کشتیرانی بیشتر فایل های کشتی های اسقاطی و معرق را پیگیری کردیم و حتی آمادگی بردن تجهیزات سویج را هم داشتیم ، بر اساس هزینه و زحمتی که داشت سودش کافی نبود )
فکر کنم توضیحاتم کافی بوده باشه ....
قیمت ها رو هم می تونید از این
منبع روزانه پیگیری کنید .