برگزیده های پرشین تولز

والنتین داشته باشیم ، یا ایرانی باشیم؟

آریامرد

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 جولای 2006
نوشته‌ها
21
لایک‌ها
0
به نظر شما ، باید والنتین داشته باشیم ، یا نوع ایرانیش که چند روز باهاش فاصله داره ؟ کدومش خوبه و چرا ؟
 

sa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 فوریه 2003
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
14
از : http://www.aftab.ir/articles/art_culture/cultural_heritage/c5c1139914669_valentine_p1.php
گوگل کیچ برای اونایی که عضو نیستند : http://www.aftab.ir/articles/art_culture/cultural_heritage/c5c1139914669_valentine_p1.php

غوغای ولنتاین بیگانه در برابر کهن آیین مهرورزی
چند صباحی است که در این دیار با وجود داشتن روز عشق ایرانی با پشتوانه ای بسیار غنی تر و کهن تر از ولنتاین، برای ابراز عشق خود، رسمی از بیگانگان به عاریت گرفته شده است. گسترش مراسمی از این قبیل که چندان سنخیتی با فرهنگ جامعه ما ندارد و همچون دیگر رسم ها و مدهای وارداتی، اغلب مردم بدون اطلاع از ریشه و فلسفه آن، تنها اجراکننده محض آن هستند، به عنوان یک مسأله اجتماعی _ فرهنگی مطرح است.

ولنتاین را همه می شناسند. چرا که چند سالی است این رسم بیگانه در دیار ما حضور یافته و با نزدیک شدن به دهه آخر بهمن ماه در روزنامه ها، مجلات و سایت های اینترنتی به شکل مقاله و نوشتار، در پشت ویترین ها به شکل هدایا و کارت پستال های منسوب به ولنتاین و بر سر زبانها با جمله «ولنتاین مبارک» این حضور را به اثبات رسانیده است. برای باور این گفته، کافی است وارد اینترنت شوید و کلمه «ولنتاین» یا «ولنتین» را برای جست وجو وارد کنید، آنگاه به طور حیرت آوری با لیست بی انتهایی از وبلاگهای جوانان ایرانی مواجه خواهید شد که مطالبی در خصوص این روز همراه با تبریکات متعدد و متنوع آورده شده است! یا در همان روزها، نگاهی در سطح شهر _ بخصوص مرکز و مناطق بالای شهر _ بیندازید، حتماً متوجه تفاوت آن با روزهای دیگر خواهید شد. شهر و مغازه ها با هدایا، عروسکها و کارت پستال های رنگارنگ ولنتاینی! رنگ وبوی خاصی به خود می گیرند؛ جنب و جوشی همچون روز مادر و عید نوروز در بین مردم بخصوص جوانان به چشم می خورد؛ همه چیز شاد به نظر می رسد. دیگر کمتر کسی است که اگر به دنبال بهانه ای برای ابراز عشق و علاقه به کسی می گردد؛ در این روز، با تهیه هدایا و کارت پستال های مخصوص این روز که کاملاً رنگ و بوی سرزمین و فرهنگ اصلی شان را دارند، خود را به قافله عاشقان روز ولنتاین، این رسم آشنای بیگانه نرساند.

چند صباحی است که در این دیار با وجود داشتن روز عشق ایرانی با پشتوانه ای بسیار غنی تر و کهن تر از ولنتاین، برای ابراز عشق خود، رسمی از بیگانگان به عاریت گرفته شده است. گسترش مراسمی از این قبیل که چندان سنخیتی با فرهنگ جامعه ما ندارد و همچون دیگر رسم ها و مدهای وارداتی، اغلب مردم بدون اطلاع از ریشه و فلسفه آن، تنها اجراکننده محض آن هستند، به عنوان یک مسأله اجتماعی _ فرهنگی مطرح است. البته این مسأله تنها خاص ولنتاین نیست و به قول معروف «تا بوده همین بوده!» و همیشه داشتن رنگ و بوی فرنگی امور مختلف زندگی مان را نشان بر متمدن و به روز بودن و باکلاسی دانسته ایم و عدم پیروی از آن را نشان بر عقب ماندگی! «و آنقدر جذب آیین و رسوم و مناسبات زندگی غربیان شده ایم که گاه در پی افراط در این تقلید کورکورانه و ظاهری، به نسخه ای به مراتب غربی تر از خود غربیان بدل شده ایم.» در حالی که نسبت به فراموشی آداب و رسوم و آیین های ملی و مذهبی خود هیچ واهمه ای نداریم و این بار نوبت، نوبت ولنتاین است که غافل از آیین های کهن مهرورزی خود، آن را بهتر از صاحبان اصلی اش اجرا کنیم. شاید کمتر ایرانی از وجود روز عشق در ایران باستان و برگزاری جشنی برای بزرگداشت این موهبت، آن هم نه با قدمت سه قرن پیش از میلاد رومیان، بلکه از بیست قرن پیش از میلاد! اطلاع داشته باشد؛ شاید کمتر ایرانی بداند که بیست و نهم بهمن ماه(۱) و طبق گاهشماری ایران باستان روز اسفند از ماه اسفند (پنجم اسفندماه) با نام «سپندارمذگان» یا «اسفندارمذگان»، روز عشق ایرانیان است.(۲) یعنی دقیقاً ۳ روز بعد از روز ولنتاین و زمانی که شهر پس از پشت سر گذاشتن چندین روز متفاوت، تقریباً به روال عادی برگشته است و مردم، بی خبر و بی تفاوت، فارغ از تب و تاب روز عشق فرنگی! آن را عادی تر از روزهای دیگر سپری می کنند. نه دیگر از هدایای مخصوص ابراز عشق و محبت خبر است و نه تکاپوی مردم برای ابراز عشق. غافل از اینکه این روزها، همان روزی است که احساس نیاز به آن و جای خالی اش، آنها را سخت مجذوب جشن ولنتاین نموده است.

بی اطلاع از این روز نیز همچون روز ولنتاین برای پاسداشت عشق و دوستی بنا نهاده شده است تا ابراز محبت و مهرورزی به بوته فراموشی سپرده نشود! با این تفاوت و برتری که از آن خودمان و متناسب با فرهنگ و روحیات خودمان است. در فرهنگ ایران باستان، این روز به عنوان روز زمین، روز مادر، روز زن و به طور کلی روز عشق نامیده شده است (چرا که همه اینها در یک یا چند ویژگی و مشخصه به هم ربط پیدا می کنند). مطابق عقاید و اصول مذهبی زرتشتیان، زمین گستراننده، مقدس، فروتن و نماد عشق است. چرا که با فروتنی، تواضع و گذشت به همه عشق می ورزد و زشت و زیبا را به یک چشم می نگرد و همه را چون مادری در دامان پرمهر خود امان می دهد. زمین نماد عشق و همانند زن، زاینده و آفریننده است.» در اسطوره ها، این روز به ایزدبانوی نگهبان زمین ، یعنی «اسپندارمد» (اسفندارمد، سپندارمد، سپنته ارمئیتی)(۳) تعلق دارد. سپنته آرمئیتی با نمادی زنانه، دختر اهورامزدا، چهارمین امشاسپند و همچنین چهارمین مرحله از راه عرفان(۴) است. وی در عالم معنوی، مظهر عشق، تواضع و فروتنی و در عالم مادی، نگهبان زمین و زنهای درستکار و عفیف و شوهردوست است و تمام خوشی های دنیا در دست اوست. وی موظف است زمین را خرم، آباد و بارور نگاه دارد. به این جهت، هر کس به کشت و کار و آبادانی بپردازد، خشنودی سپندارمذ را فراهم می کند.(۵)

در کتاب ابوریحان بیرونی در خصوص این روز آمده است که «این جشن ویژه زنان و روز ارج گذاشتن به زنان نیکوکار بوده که در آن از شوهران خویش پیشکش دریافت می کرده اند، از این رو آن را جشن مزدگیران نیز می خوانده اند.» شادی، تفریح، عشق ورزی، قدردانی، هدیه و پیشکش دادن و یاری رساندن، به خصوص در مورد زنان، به دوش گرفتن وظایف زنان توسط مردان و استراحت کامل آنان از کار و تلاش به پاس تلاش یک سالشان از مهمترین مشخصه های این جشن است.

سپندارمذ تنها نمونه ای از شکوه و زیبایی پشتوانه های فرهنگی ایران است که به فراموشی سپرده شده است. ولی این مختصر داشته غربیان است که با این سرعت و وسعت جهان را سیر نموده و چهره ای جهانی به خود گرفته و توانسته بی هیچ چالشی مانند بسیاری از سنت های فکری و رفتاری آن دیار، آرام و بی صدا وارد زندگی و فرهنگ جوامع مختلف شود و همه را هم صدای خود کند. دلیل این امر چه می تواند باشد؟ توان اقتصادی و سیطره صاحبان ولنتاین به فناوری معاصر ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی و قوی تر عمل کردن آنها به واسطه این امکانات، نبود خودباوری ما و عدم تلاش برای شناخت و ماندگاری گنجینه های فرهنگی خود یا در وجود نداشتن شرایط و زمینه گسترش جشن ها و مناسبات نشاط آور، جذاب و منطبق با روحیات، نیازها و سلایق مردم.

بسیاری از صاحبنظران با قائل شدن کارکرد برای پدیده های فرهنگی و اجتماعی مانند ولنتاین، بر این باورند که جشن ولنتاین پاسخی است به یک نیاز: نیاز به شادی و یکی از اصلی ترین دلایل رواج گسترده این جشن را در جامعه محدود بودن روزها و مناسبت های شادی می دانند. به عقیده داور شیخاوندی (جامعه شناس): «اگرچه این رسم برگرفته از یک سنت اروپایی، آمریکایی است، اما در کشور ما به دلیل اینکه روزهای شاد بسیار کم است، جوانان روز ولنتاین را جشن می گیرند» و به دنبال این نیاز، برگزاری ولنتاین و بزرگداشت مهر و محبت را ابتکار خود جوانان می دانند.
در تأیید این مسأله، دکتر سیدحسن حسینی، جامعه شناس و استاد دانشگاه نیز در مورد علت گرایش جوانان به چنین مراسمی، با اشاره به «قرار گرفتن در یک وضعیت جهانی» معتقد است: «اگر مراسم سرور محدود شود، نمی توان توقع داشت که چنین جامعه ای به دنبال جشنها و اعیاد سایر جوامع نرود». و اظهار می دارد که مطمئناً در آینده نزدیک ، بسیاری از جشنهای مسیحی (غربی) وارد جامعه ما می شود.

به خاطر اینکه ما نه تنها چنین مراسمی را ایجاد نکرده ایم، بلکه مراسمی را که برای ابراز شادمانی داشتیم، نیز ، محدود کرده ایم. این موضوع نه تنها تبعات نامطلوب اجتماعی و افسردگی را به دنبال دارد، بلکه باعث می شود عوامل سرورآور فرهنگهای دیگر ، مثل مد و ... وارد جامعه شود.
دکتر علم الهدی با اشاره به اینکه تأثیر الگوبرداری از روزهایی مثل روز ولنتاین در جامعه همچون تأثیر قرص های نیروزا، نشاط کاذب می آورد؛ یادآور می شود که «ما باید فضای مناسب نشاط آور ، منطبق با ظرفیتها و نیازهای فطری داشته باشیم. ما نباید جوانانمان را در فضایی غمگین قرار دهیم. اگر نیازهای روحی جوان در جامعه تأمین نشود ، به سایر فرهنگها روی خواهد آورد.»

ادامه این مقاله می خوره به صفحه دوم که گوگل کیچ نداشت ! پس باید عضو سایت آفتاب دات آی آر بشید ...
 

poolaky

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژوئن 2006
نوشته‌ها
875
لایک‌ها
40
سن
37
محل سکونت
بخش كنترل نوسانات پاور
به نظر شما ، باید والنتین داشته باشیم ، یا نوع ایرانیش که چند روز باهاش فاصله داره ؟ کدومش خوبه و چرا ؟
به نظر من ايراني
چون ما خودمون ايراني هستيم
اگه تمام مردم ايران خودشون رو واقعا ايراني بدونن
و دروغكي نگن من ايراني هستم بعد برن مراسم ساير كشورهارو انجام بدن

ايران در طي 20 سال از امريكا قدرتش 10 برابر مي شه
 

master.

Registered User
تاریخ عضویت
19 آپریل 2006
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
15
سن
37
محل سکونت
Somwhere Nearby,Who cares...
اصولا افرادی که میخوان چُسی متمدن بودن بیان و خودشونو داخل ادما بدنن ولنتاین ولنتاین میکنن .... امروزه هم خیلی زیاد شده .طرف گوزو دست راست و چپشو از هم تشخیص نمیده میاد میگه ولنتاین ولنتاین ..همون فرهنگ غنی پارسی از همه بهتره ...

بعضی ها فقط بلدن به رسم و رسومات عربی و مغولی ایراد بگیرند .. . ولی خودشون جزو افرادی اند که از پشت خنجر میزنند و فرهنگ رو به زوال و نیستی رهنمون میسازند ...
 

BRADER SHIAN

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,491
لایک‌ها
2
محل سکونت
مینشن
دوستان اگه وطن پرستن برن بجابی والتاین جلو غرق شدن قبر کوروشو بگیرن اگه هم با مراسم غیر ایرانی مشکل دارن اعیاد عربی و.. هست!;)
یه رسم قشنگ غربیا دارن تو دنیا هم پذیرفته شده حالا برا چی باید باهاش مقابله کنیم!(چون دختر پسرا به هم هدیه می دن این چشن شد زشت!:lol: )
اصلا شما که با فرهنگ غرب مخالفت می کند دارین به متحجرینی که می خوان هر نوع نشانه فرهنگ غربی (من جمله اینترنتو!) نابود کنن کمک می کنید!(به بقول یه دوستی ای بد بوی ها!>>)
 

ایرانی آزاد

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 نوامبر 2006
نوشته‌ها
990
لایک‌ها
5
اصولا افرادی که میخوان چُ*ی متمدن بودن بیان و خودشونو داخل ادما بدنن ولنتاین ولنتاین میکنن .... امروزه هم خیلی زیاد شده .طرف گ*** دست راست و چپشو از هم تشخیص نمیده میاد میگه ولنتاین ولنتاین ..همون فرهنگ غنی پارسی از همه بهتره ...

بعضی ها فقط بلدن به رسم و رسومات عربی و مغولی ایراد بگیرند .. . ولی خودشون جزو افرادی اند که از پشت خنجر میزنند و فرهنگ رو به زوال و نیستی رهنمون میسازند ...

اولا که خیلی با ادبی دوما همون که BRADER SHIAN گفت
 

ITLine

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2006
نوشته‌ها
272
لایک‌ها
1
اخه بد بدختی اینه که ما ایرانی ها اینطور که معلومه هم چیز داشتیم بعد این خارجکی ها اومدن ازمون تقلید کردن ، اما چون در حال حاضر جنس ایرانی عرضه نمیشه مجبوریم خارجکی بخریم
 

Piter1356

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2004
نوشته‌ها
395
لایک‌ها
0
محل سکونت
tehran
BRADER SHIAN راستشو بگو تو وبلاگت چیا داشتی ؟​
این وبلاگ بدلیل عدم رعایت قوانین سایت بلاگفا مسدود است


[ بلاگفا ]​
 

BRADER SHIAN

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,491
لایک‌ها
2
محل سکونت
مینشن
BRADER SHIAN راستشو بگو تو وبلاگت چیا داشتی ؟​
این وبلاگ بدلیل عدم رعایت قوانین سایت بلاگفا مسدود است


[ بلاگفا ]​

و بلاگ مال من نبود!;) مال یه بنده خدای بود گفته بود تبلیغشو کنیم!)
توشم پر از فیلتر شکن بود!یه یارویی رفته تو بخش متخلفین معرفیش کرده!
165.gif
 

X_Farhad

Pocket PC کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 آگوست 2003
نوشته‌ها
3,028
لایک‌ها
4
ببینم، چرا سر این همه ولادت و وفات و محرم و فلان و بیسار انقد همه غیرت ملیشون گل نمی کنه؟!

نکه حالا همه ی کسایی که اونجور مراسم رو می رن با قلبی مملو از ایمان تشریف مبارکشون رو می برن!؟

ولنتاین رو نصف دنیا جشن می گیره. مردمم اینقدر توی اینترنت و پای ماهواره و اینور و اونور می خونن که بفهمنن جریانش چیه و دقیقاً کیه. حالا ببینم فرضاً اگه بخوایم فرهنگ سازی کنیم و مدل ایرانیشو بر پا کنیم، فکر نمی کنید یه چهار تا رسانه ی درست حسابی باید اول وجود داشته باشه که به عموم مردم حداقل تاریخ ورژن ایرانیشو اعلام کنه؟ملت انصافاً چه علاقه ای دارن به انجام غیر ممکن ها !!

اصلاً حالا اگه دو نفر واقعاً بخوان جشن بگیره یه همچین روزی رو، واقعاً فرقی ایجاد می کنه دو روز زودتر یا دیرترش؟ ملت رو ایرونی تر یا غربی تر می کنه؟!
 

reza395

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2006
نوشته‌ها
577
لایک‌ها
2
به نظر شما ، باید والنتین داشته باشیم ، یا نوع ایرانیش که چند روز باهاش فاصله داره ؟ کدومش خوبه و چرا ؟


هر رسم پسندیده ای اگر به داخل فرهنگ یک کشور نفوذ کند و عادات نا پسند از آن خارج شود آن ملت رو به ترقی و پیشرفت می رود ولازمه آن رسیدن مردم به یک فهم و شعور و یک درک نسبی , نسبت با سایر ملل می باشد و به زور امکان پذیر نیست و فقط و فقط مساله زمان است که این قضیه را حل می کند

در خصوص ولنتاین والا به نظر می رسد که در این برحه زمانی انجام آن کاره درستی نباشد چه بسا در این 150 سال اخیر بیش از 50 درصد فرهنگ ایران به کل نابود شده است و ما باید دو دسته انچه را که باقی مانده بچسبیم
 

reza395

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2006
نوشته‌ها
577
لایک‌ها
2
ببینم، چرا سر این همه ولادت و وفات و محرم و فلان و بیسار انقد همه غیرت ملیشون گل نمی کنه؟!

نکه حالا همه ی کسایی که اونجور مراسم رو می رن با قلبی مملو از ایمان تشریف مبارکشون رو می برن!؟

ولنتاین رو نصف دنیا جشن می گیره. مردمم اینقدر توی اینترنت و پای ماهواره و اینور و اونور می خونن که بفهمنن جریانش چیه و دقیقاً کیه. حالا ببینم فرضاً اگه بخوایم فرهنگ سازی کنیم و مدل ایرانیشو بر پا کنیم، فکر نمی کنید یه چهار تا رسانه ی درست حسابی باید اول وجود داشته باشه که به عموم مردم حداقل تاریخ ورژن ایرانیشو اعلام کنه؟ملت انصافاً چه علاقه ای دارن به انجام غیر ممکن ها !!

اصلاً حالا اگه دو نفر واقعاً بخوان جشن بگیره یه همچین روزی رو، واقعاً فرقی ایجاد می کنه دو روز زودتر یا دیرترش؟ ملت رو ایرونی تر یا غربی تر می کنه؟!

آخه می دونی مساله چیه ؟ دولت با کل موضوع مخالفه حالا بیاد ایرانیشو تبلیغ کنه
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
37
محل سکونت
Iran-Tehran
آسيب‌شناسي روز «ولنتاين» در راديو جوان

برنامه «نشاني» راديو جوان فردا سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه به آسيب‌شناسي روز ولنتاين در ايران اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاري مهر، مهدي زريباف سردبير برنامه «نشاني» است که فردا 24 بهمن ماه قصد دارد ضمن بررسي کارشناسانه، از شنوندگان بخواهد نظرات خود را در اين باره بگويند و از عشق و نمونه‌هاي ماندگار آن در ايران صحبت کنند. برنامه «نشاني» در آيتم معرفي يک کارگردان ميزبان رخشان بني‌اعتماد است.

همچنين نقد بدون پرده و بدون تعارف روزنامه «کيهان» موضوع آيتم رسانه اين برنامه در روز چهارشنبه 25 بهمن ماه است. در آيتم معرفي يک کارگردان هم عزيز ساعتي تصويربردار کارهاي علي حاتمي که به تازگي فيلمي درباره حاتمي ساخته، به شنوندگان معرفي مي‌شود. اين برنامه به صورت زنده از ساعت 15 تا 17 از راديو جوان پخش مي‌شود.
 

master.

Registered User
تاریخ عضویت
19 آپریل 2006
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
15
سن
37
محل سکونت
Somwhere Nearby,Who cares...
دوستان اگه وطن پرستن برن بجابی والتاین جلو غرق شدن قبر کوروشو بگیرن اگه هم با مراسم غیر ایرانی مشکل دارن اعیاد عربی و.. هست!;)
یه رسم قشنگ غربیا دارن تو دنیا هم پذیرفته شده حالا برا چی باید باهاش مقابله کنیم!(چون دختر پسرا به هم هدیه می دن این چشن شد زشت!:lol: )
اصلا شما که با فرهنگ غرب مخالفت می کند دارین به متحجرینی که می خوان هر نوع نشانه فرهنگ غربی (من جمله اینترنتو!) نابود کنن کمک می کنید!(به بقول یه دوستی ای بد بوی ها!>>)

بحث سر پذیرش فرهنگ غربی نیست .بحث اینه چرا ملت خرش قندی غربی و به طلای ایرانی ترجیح میدن (عجب مثالی ) تو دنیا هیچ کشوری فرهنگ غنی ما رو نداشته ..حالا ما هم مثل بی فرهنگ ها بلند میشیم مریم شروع میکنیم به تقلید کردن ...باید قبول کنید این ولنتاین ولنتاین کردن و برای ایجاد حس همزاد پنداری با اونلاست ..یعی اینکه بله ما هم متمدنیم ... وگرنه اگه هیچ کدومتون به مفهوم و باطن امر توجه داشته باشید هخون ایین مهرورزی ایرانی رو بهش میپردازید .

طوری شده که ..اینم فقط و فقظط بحاطر نا کار امدی دولته .. از طرفی مثل طالبان همه اثار و ابنیه تاریخی رو نابود میکنند و اط طرف دیگه ملتی مثل ما ارزشی حتی به این مقدار برای این های کهن ما قائل نیستند ...بعد از مدتی هم یهو بعضی ها رگ غیرت ایرانیشون ل میکنه میگن ای هور فقط یه چهارشنبه سوری مونده از این هه اعیاد ...؟ و قمپز در میکنند و ....

واقعا بعضی مواقع فک میکنم اگه عزیزان زرتشتی ما نبودن از فرهنگ ایرانی واقعا چیزی میموند ؟... اگه بقای فرهنگ ایرانی به وجود تنها هم ئطنان زرتشتیه خدا حفظشون کنه ...


بین داشتن فرهنگ و تظاهر به فرهنگ خیلی فاصله است ... غربی ها فرهنگ ندارند . تظاهر به فرهنگ میکنند ... فرهنگ ما رو ناچیز فرض کرده و همیشه ملت هم با ندونم کاریشون تیشه به ریشه خودشون میزنند ...

شما ها هم برید ولنتاین بگیرید بینیم چی بهتون میرسه که تو ایین مهرووریزی نمی رسه ؟


(اگه دولت مخالفه پس چرا تاحالا مونده ؟ دوساتان زرتشتی چیکار کردن ؟ اگه ادم بخوا همهچیز مممکنه .بهانه های بنی اسراییلی هم نیارید .
 

babakkh

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2005
نوشته‌ها
412
لایک‌ها
460
اگه ما یک کشور مستقل فرهنگی بودیم جشن گرفتن یک روز مناسبت خارجی شاید جالب نبود

اما وقتی که اکثر جشنها و مناسبتهای ما به سرزمین اعراب بر می گرده دیگه چی میشه گفت

الان هم که می خوان یک هفته از تعطیلات جشن نوروز کم کنن بین قربان تا غدیر رو تعطیل کنن
چهارشنبه سوری هم که خوب بهانه ای براش دارند

چرا صدای اعتراض کسی در نمی یاد؟

البته ما همیشه می گیم با فرهنگیم اما من به این نتیجه رسیدم که نه تنها نیستیم بلکه فرهنگ چندانی هم برامون نگذاشتند
مثل همون قضیه ما بهترین تماشاگران دنیا رو داریم
 

mostafa_gm

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
438
محل سکونت
My House
اصولا افرادی که میخوان چُسی متمدن بودن بیان و خودشونو داخل ادما بدنن ولنتاین ولنتاین میکنن .... امروزه هم خیلی زیاد شده .طرف گوزو دست راست و چپشو از هم تشخیص نمیده میاد میگه ولنتاین ولنتاین ..همون فرهنگ غنی پارسی از همه بهتره ...

بعضی ها فقط بلدن به رسم و رسومات عربی و مغولی ایراد بگیرند .. . ولی خودشون جزو افرادی اند که از پشت خنجر میزنند و فرهنگ رو به زوال و نیستی رهنمون میسازند ...
اينو خوب اومدي.
يارو نميدونه معني ولنتاين چيه، يه چيزي شنيده ميخواد بگه منم داخل آدمم.
 

محمدی

Registered User
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2006
نوشته‌ها
1,111
لایک‌ها
14
سن
36
محل سکونت
سرزمین همیشه سبز
ايراني باشيم
همين
به خودت افتخار كن نه ديگري!!
 

shams03

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2005
نوشته‌ها
833
لایک‌ها
512
محل سکونت
تهران
اما وقتی که اکثر جشنها و مناسبتهای ما به سرزمین اعراب بر می گرده دیگه چی میشه گفت

الان هم که می خوان یک هفته از تعطیلات جشن نوروز کم کنن بین قربان تا غدیر رو تعطیل کنن

ميشه چنتا از اين جشن ها که ما ميگيريم عرب ها هم ميگيرن نام ببريد
وقتی شما ميگيد اکثر جشن هامون پس بايد خيلی زياد باشن
اگر منظورتون مثلاً عيد فطر يا ولادت حضرت محمد ( ص) هست که جشن اسلامی هستن نه عربی
که مسلمان های همه دنيا جشن ميگيرن حتی اونی که وسط آمريکا ست ،(شايد اونا هم تحت تأثير کشور های عربی هستن!)
اگر روزه تولد امام ها رو ميگيد که فکر کنم تو کل دنيا فقط ما بايد جشن بگيريم
حتی عيد هايی مثل خم بازم فقط شيعه ها ميگيرن
ديگه در مورد جشن هسته اي و 22 بهمن هم خبر ندارم که از کدوم کشور وارد شدن !
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
37
محل سکونت
Iran-Tehran
آخه می دونی مساله چیه ؟ دولت با کل موضوع مخالفه حالا بیاد ایرانیشو تبلیغ کنه
اگر موضوع عشق به همسر باشه خب دولت که مشکلی نداره روز زن هم داریم(و مادر و همسر....)

اما وقتی قرار باشه روابطی فرا قانونی باشه نتیجه ی جامعه چی میشه! اروپای سکولار.

مثلا حکومت, اسلامی می باشد اونوقت؟!؟!
 
بالا