برگزیده های پرشین تولز

وبسایت فروشگاهی چه میخواهند

sitedesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 فوریه 2018
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
1
سن
35
اداره یه وبسایت فروشگاهی کار آسونی نیست. از برپایی سایت گرفته تا فروش، ارسال سفارشات مردم، دردسر پرداختها ... باید مواظب خیلی چیزها بود که همشون هم مهمند و در عین حال وقت زیادی از آدم میگیرن، تو این میون باید حواستون باشه که سایتتون از دید مشتریها ببینید. برای اینکه بیشترین سود رو از وبسایت فروشگاهیتون ببرید، یه سری نکات رو اینجا براتون شرح میدیم:

طراحی تمیز
باید سایت فروشگاهیتون تمیز و مرتب باشه. یه طراحی تمیز مشتریها رو به داخل فروشگاه دعوت میکنه و باعث میشه حس کنن تو خونه خودشونن، چنین فروشگاهی به مشتریها میگه که شما بهشون اهمیت میدید، نه فقط به پولی که برای محصولات و خدماتتون پرداخت میکنند، بلکه به خودشون. دیگه با این همه، چه نیازی هست که سایتتون متفاوت باشه؟

جستجو در سایت
بعضی از مشتریهایی که وارد سایت شما میشن خودشونم دقیقا نمیدونن چی میخوان، یا شاید میدونن چی میخوان اما مارکها یادشون نمیاد. اگه یه نوار جستجو داشته باشید مشکل این مشتریها هم حل میشه. اما از یه طرف هم ممکنه عبارت خیلی کلی ای رو سرچ کنند و در نتیجه نتایجی که براشون ظاهر میشه انقدر زیاد باشه که مشتری رغبت نشون نده. برای حل این مشکل هم میتونید از موتور جستجوهایی استفاده کنید که امکان فیلتر کردن رو به مشتریها میده. اینطوری میتونن راحتتر هر چی میخوان پیدا کنند.

سرعت
مشتریها دوست دارن چیزی که دارن دنبالش میگردن رو سریع پیدا کنند. اگه صفحاتتون کند لود بشن مشتریها متوجه این کندی خواهند شد. یه دنیا تفاوت هست بین سایتی که یکی دو ثانیه طول میکشه تا لود بشه و سایتی که چند ثانیه طول میکشه. کلا یه تجربه متفاوتی رو به کاربر ارائه میدن. همین مسئله یکی از معیارهاییه که مشخص میکنه چقدر مشتری میتونید جذب کنید.

در حرکت
هر روز خریدارهای بیشتری برای خرید از گوشی هاشون استفاده میکنند. از گوشیهاشون سفارش میدن و از سایتهای سازگار با موبایل تخفیف میگیرن. حتی بعضی وقتها مشتریها از تو مغازه، اجناس رو با کالاهای روی سایتها مقایسه میکنند و بر این مبنا تصمیم آخرشونو میگیرن. از اونجایی همه دوست دارن بهترین معامله ممکن رو داشته باشند، داشتند یه سایت سازگار با موبایل میتونه به نفعتون کار کنه.

نحوه و هزینه ارسال شفاف
خیلی از تحقیقات نشون میدن که اکثر مشتریها وقتی تو بخش پرداخت با هزینه ارسال عجیب غریبی مواجه میشن سبد خریدشونو ول میکنن و کلا از قسمت پرداخت خارج میشن. پس بهتره که کنار هزینه کالا، اطلاعات ارسال رو هم شفاف بیان کنید تا مشتریها تو این لحظه نهایی و حیاتی پشیمون نشن.

خدمات مشتریان
حتی اگه وبسایتتون براحتی مسیریابی بشه، باز هم ممکنه برای بعضی از مشتریها سوال پیش بیاد. اگه میخواهید همه مشتریهاتونو حفظ کنید تا به شما وفادار بمونند باید خدماتی که بهشون ارائه میدید در حد عالی باشه. همین که یه شماره تلفن بدید که تو ساعات کاری بشه باهاش تماس گرفت کافی نیست. امکان چت آنلاین و حتی شبکه های اجتماعی هم میتونن تجربه مشتری رو افزایش بدن.
برای حفظ مشتری و برگردوندنشون به سایت باید بدونید چی میخوان. اگه مشتریها راضی باشن، باز هم ازتون خرید میکنن و فروشتون میره بالا و اینطوری شما هم راضی میشید!
راه اندازی یک وب سایت خوب در دارکوب
 
بالا