برگزیده های پرشین تولز

وب سایت مهندس

ollyo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 ژوئن 2006
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
نسخه آزمایشی مهندس که از اول اسفند ماه برای عموم عرضه شده است، هم اکنون سه سرویس رایگان ارائه می کند: ارسال و اشتراک مطالب و لینک ها، پست الکترونیک و وبلاگ شخصی. امکان ارسال و اشتراک لینک برای همگان آزاد است ولی برای دریافت وبلاگ و ایمیل شخصی بر روی وبسایت مهندس هر کاربر می بایست فرمی برای سفارش آن ها را پرکرده و به مدیریت سایت ارسال کند.

MohandesLogo.jpg


سرویس اشتراک لینک
همگی ما می دانیم که روند تولید محتوا بر روی اینترنت چند سالی هست که حالت انفجاری به خود گرفته، مخصوصا پس از ارائه مفهوم وب ۲ و ایجاد سرویس هایی با هدف تولید محتوا در کنار اشتراک آنها این روند سرعت بیشتری پیدا کرد. سرویس اشتراک لینک مهندس نیز با بهره گیری از همین الگو راه اندازی شده است. هدف این بخش ایجاد یک بانک لینک از آخرین مقالات ، خبرها و نوآوری ها در حوزه های مختلف علمی است. مهندس برای این بخش از وب سایت خود از نرم افزار مدیریت محتوای پلیگ بهره می برد که بر اساس استانداد های وب ۲ طراحی شده و عملا مدیریت وبسایت را بر عهده کاربران خود می گذارد. هر کاربر می تواند پس از ثبت نام در وبسایت مهندس مطالب جالبی را که روی اینترنت یافته است را برای سایت ارسال و منتشر کند. لینک های ارسالی ابتدا به صفحه لینک های منتشر نشده فرستاده خواهند شد و در صورتی که آرا لازم برای ارسال به بخش لینک های منتشر شده را بدست آورند به صفحه نخست سایت منتقل خواهند گشت، از این روش برای بالا بردن سطح کیفی لینک های ارسالی و منتشر شده در سایت استفاده شده است. از آنجایی که وب سایت مهندس روزهای ابتدایی خود را سپری می کند میزان رای لازم برای انتقال به صفحه لینک های منتشر شده ، تنها ۲ رای در نظر گرفته شده است. لینک بفرستید ، لینک های دیگران را بخوانید، به لینک های خوب رای دهید، نظرتان را پای لینک ها بنویسید. همه این ها فرصت مناسبی است تا با هم آموختن و به هم آموختن را در مهندس تجربه کنیم.

سرویس وبلاگ مهندس
سرویس وبلاگ مهندس بخش جذاب دیگری است که به صورت رایگان ارائه خواهد شد، هر کاربر علاقمند و صاحب تخصص که فکر می کند حرف هایی برای گفتن و نوشتن در قالب یک وبلاگ را دارد می تواند از طریق یک در خواست صاحب وبلاگ شخصی شود. بخش وبلاگ مهندس در نظر دارد برای هر صاحب نظر ایرانی مخصوصا در حوزه های علمی ، فنی، دانشگاهی و تحقیقاتی یک وبلاگ رایگان ارائه دهد و به طور کامل از صاحبان وبلاگ ها پشتیبانی فنی خواهد نمود. این بخش از مهندس تلاش می کند وبلاگ نویسان تحصیل کرده و دانشگاهی را از سایر سرویس های وبلاگی به سمت خود جذب کرده و در نهایت میزبانی درخور برای کسانی باشد که قصد تولید محتوا علمی به زبان های فارسی و انگلیسی را دارند. برای این بخش از مهندس از سیستم مدیریت محتوای Wordpress که محبوب ترین در نوع خود محسوب می شود بهره گرفته شده است. ضمن اینکه مدیران مهندس از وبلاگ های تخصصی به بهترین نحو حمایت خواهند کرد و لیستی از وبلاگ ها در تمامی صفحات سایت نمایش داده خواهد شد. همچنین جالب است که در اهداف بلند مدت این بخش، پرداخت مالی برای صاحبان وبلاگ های برتر نیز در نظر گرفته شده است.

سرویس ایمیل مهندس
این بخش از مهندس نیز یکی از بخش های جانبی آن محسوب می شود که تلاش می کند برای کاربران سایت یک آدرس ایمیل به فرم [email protected] فراهم کند. این سرویس در حال حاضر برای صاحبان وبلاگ در مهندس و کابران فعال سرویس اشتراک لینک ارائه خواهد شد.
مشاهده:
 
بالا