برگزیده های پرشین تولز

وقتي وبلاگ‌نويسي يك كار تمام وقت و پردرآمد مي‌شود!

وضعیت
موضوع بسته شده است.

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
وقتي وبلاگ‌نويسي يك كار تمام وقت و پردرآمد مي‌شود!
چگونه يک دلمشغولي شخصي مي‌تواند به يک علاقمندي عمومي و حتي يک کار تمام وقت تبديل شود.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عليرضا مجيدي در وبلاگ "يك پزشك" به نشاني http://www.1pezeshk.com در ادامه آورده است: در ژانويه ‌٢٠٠٧ ، اريک ناکاگاوا ، يک برنامه‌نويس مقيم هاوائي عکسي از يک گربه چاق در حال لبخند زدن که مي‌تواند به راحتي در اينترنت پيدا شود ، در سايتش قرار داد. وي روي اين عکس اين عبارت را قرار بود : «مي‌توانم يک چيزبرگر داشته باشم؟»

به نظر مي‌رسيد اين عکس فقط يک جوک باشد. اريک به کارش ادامه داد و چندين پست ديگر به شيوه مشابه با عکس‌هايي از گربه‌هاي زيبا با پانويس‌هاي خنده‌دار نوشت. پس از آن اريک سايتش را به وبلاگ تبديل کرد ، حالا ديگر بازديدکنندگان مي‌توانستند براي پست‌هايش کامنت بگذارند. ولي همين وبلاگ بي‌اهميت ، ناگهان بازديدکننده زيادي پيدا کرد.

کارآفريني تصادفي

ناکاگاوا مي‌ديد که ترافيک وبلاگش که آن را با دوستش با نام مستعار Tofuburger ايجاد کرده بود ،هر ماه دو برابر مي‌شود. در ماه مارس اين وبلاگ ‌٣٧٥ هزار بازديدکننده داشت ، در آوريل ‌٧٥٠ هزار نفر از اين وبلاگ بازديد کردند و در مي ، تعداد بازديدکنندگان به ‌١.5 ميليون نفر رسيد. در حال حاضر اين وبلاگ روزانه بين صد تا ‌٢٠٠ هزار نفر بازديد کننده دارد و قيمت ارزان‌ترين آگهي در اين وبلاگ هفته‌اي ‌٥٠٠ دلار است ، در حالي که قيمت گران‌ترين آگهي در اين وبلاگ نزديک به ‌٤ هزار دلار است.

داستان «چيزبرگر» يک نمونه و مثال غير معمول از موفقيت يک وبلاگ در جلب کردن خوانندگان پرشمار است ، ‌وبلاگي که در فاصله کوتاهي بعد از تأسيسش به خوانندگان زيادي دست پيدا کرده است. اما بسياري از وبلاگ‌هاي محبوب ديگر هم چنين شيوه کار و شروع مشابهي داشتند.

در مقابل ، بسياري از وبلاگ‌هاي ديگر در گمنامي باقي مي‌مانند و تنها به وسيله عده معدودي خوانده مي‌شوند.

موفقيت اوليه يک وبلاگ مي‌تواند تصادفي باشد، اما تداوم محبوبيت و جلب بازديدکننده محتاج ترفندهايي است. در مورد مثال ما و وبلاگ چيزبرگر ، ناکاگاوا سعي کرد به وبلاگش عملکرد يک جامعه يا کاميونيتي را بدهد و راه‌هايي براي تعامل بيشتر با خوانندگانش پيدا کند، وي ويجيتي در زير پست‌هايش قرار داد که خوانندگان مي‌توانستند به پست‌ها به راحتي نمره يک تا پنج بدهند. همچنين ابزاري اينترنتي‌اي درست کرد که به ياري آن خوانندگان مي‌توانستند يک عکس را آپلود کنند و بعد براي آن پانويس با فونت و اندازه دلخواه بگذارند. به اين ترتيب خوانندگان هم در نوشتن پست‌ها سهيم شدند و چه بسا ، عکس يک بازيدکننده الهام‌بخش بازديدکننده ديگر در ايجاد يک عکس بامزه مي‌شود.

وبلاگ‌نويسي و پول
صرف‌نظر از موضوعي که وبلاگ‌نويسان مشهور- اين ستارگان وبلاگستان - در مورد آن مي‌نويسند ، آنها مي‌توانند از دلمشغولي شخصي خود سود مالي قابل توجهي ببرند.

بياييد مروري داشته باشيم بر تعدادي از وبلاگ‌هاي مشهور و محبوب و پولي که صاحبان آنها از طريق وبلاگ‌نويسي به دست مي‌آورند:

وبلاگ BoingBoing

کمتر وب‌گرد حرفه‌اي پيدا مي‌شود که وبلاگ BoingBoing را نشناسد ، اين وبلاگ فهرست راهنماي چيزهاي عجيب و غريب محسوب مي‌شود.

در سال ‌٩٨ مارک فرونفلدر به همراه همسرش کارلا سينکلر ، علاقمند شدند که وبلاگي در مورد طنز ، موضوعات علمي - تخيلي ، فناوري و کامپيوتر داشته باشند ، «ترافيک BoingBoing به دلايلي که هنوز ما نمي‌دانيم چه هستند ، روز به روز بيشتر و بيشتر شد.»

اين وبلاگ هميشه در صدر وبلاگ‌هاي پربازيدشونده تکنوراتي مي‌ايستد ، در ماه ژوئن ‌٢٢ ميليون بار از صفحات اين وبلاگ بازديد شد و تعداد بازديدکنندگان اين سايت به ‌٢.6 ميليون نفر رسيد. صاحب اين وبلاگ براي يک آگهي کوچک در اين وبلاگ ‌٣٥٠ دلار در هفته دريافت مي‌کند ، بهاي يک آگهي به صورت «بنر» در اين وبلاگ ‌٢ تا ‌٣ هزار دلار است.

فرونفلدر مي‌گويد : «حالا ما به جايي رسيده‌ايم که وبلاگ‌نويسي ما به يک تجارت تبديل شده است.»

درآمد BoingBoing از محل آگهي‌ها در سال به يک ميليون دلار مي‌رسد.

I Can Has Cheezburger

در مورد موفقيت عجيب اين وبلاگ در ابتداي پست ، توضيح دادم. همانطور که گفتم ، اين ناکاگاوار با نوشتن پست‌هايي که فقط حاوي عکس‌هاي احمقانه گربه‌ها با پانويس‌هاي احمقانه‌تر بود، خيلي زود راه موفقيت را پيمود. در واقع در ميان وبلاگ‌هايي که از پلت‌فرم وردپرس براي انتشار محتوا استفاده مي‌کنند ، وبلاگ I Can Has Cheezburger در مقام سوم ايستاده است.

حالا ناکاگاوا آنقدر شيفته کارش شده است که کار برنامه‌نويسي‌اش را رها کرده است و به طور تمام‌وقت وبلاگ مي‌نويسد.

اين وبلاگ طبق آمار تکنوراتي در رتبه‌ي بيست و ششم وبلاگ‌هاي محبوب ايستاده است. قيمت يک آگهي ساده در اين وبلاگ هفته‌اي ‌٥٠٠ دلار است ، در حالي که براي يک آگهي ويژه در اين سايت بايد مبلغ ‌٥٤٠٠ دلار پرداخت کرد.

اين وبلاگ در عين حال از سيستم آگهي کلمه‌اي گوگل و سايت AdBrite هم استفاده مي‌کند.

تخمين زده مي‌شود اين وبلاگ ، ماهي ‌٥٦٠٠ دلار درآمد نصيب صاحبش کند.

ShoeMoney

خيلي جالب است که آدم از طريق نوشتن ترفندهاي درآمدسازي آنلاين ، براي خودش درآمد آنلاين جور کند! Jeremy Schoemaker يک کارآفرين ‌٣٣ ساله اينترنتي ، دقيقا چنين کاري انجام مي‌دهد. او روزي نيم ساعت صرف نوشتن وبلاگ مي‌کند ، وبلاگي که ‌٢٠ هزار بازديدکننده دارد و ماهانه ‌١٢ هزار دلار براي نويسنده‌اش به ارمغان مي‌آورد.

ShoeMoney همواره در ميان ‌١٠٠ وبلاگ برتر تکنوراتي قرار دارد و تا ژاويه ‌٢٠٠٧ آگهي جذب نمي‌کرد. البته اين وبلاگ فقط ‌٣ درصد کل درآمد آنلاين Jeremy Schoemaker را تأمين مي‌کند.

Overheard in New York

مورگان فريمن يک برنامه‌نويس کامپوتر و پنج همکارش به صورت پاره‌وقت ، وبلاگ Overheard in New York را مي‌نويسند. اين وبلاگ در واقع منتخب و مجموعه‌اي از کامنت‌هايي است که به وسيله خوانندگان اين وبلاگ گذاشته مي‌شود. محتواي پست‌هاي اين وبلاگ از مطالب خنده‌دار تا مطالب چالش‌برانگيز متغير است. اين وبلاگ در جولاي ‌٢٠٠٣ کار خود را شروع کرد.

قيمت يک آگهي ساده در اين وبلاگ هفته‌اي ‌٣٧٥ دلار است ، در حالي که براي درج يک آگهي ويژه فلش در اين وبلاگ بايد ‌٦ هزار دلار پرداخت کرد. ماهانه ‌٦ ميليون صفحات اين وبلاگ به وسيله بازديدکنندگان مرور مي‌شود و روزانه صد نفر مشترک آن مي‌شوند. سال قبل پست‌هاي اين وبلاگ به صورت يک کتاب به چاپ رسيدند. فريمن آررو دارد يک شرکت موفق وب ‌٢ تأسيس کند و آن را ميليون‌ها دلار به فروش برساند.

تخمين زده مي‌شود اين وبلاگ ماهانه ‌٨١٠٠ دلار براي نويسندگانش درامد داشته باشد.

Kottke.org

صاحب اين وبلاگ Jason Kottke است و در اين دومين از سال ‌١٩٩٩ مي‌نويسد. اين وبلاگ ماهانه برايش ‌٥٣٠٠ دلار درآمد دارد.

TalkingPointsMemo

يک خبرنگار سياسي به نام «جاش مارشال» در نوامبر ‌٢٠٠٠ اين وبلاگ را راه انداخت. او در انتخابات سال ‌٢٠٠٠ کارش را آغاز کرد و توانست اين وبلاگ را به طرز شگفت‌آوري توسعه بدهد و آن را مبدل به يک شرکت رسانه‌اي کوچک با دفتري در منهتن کند.

درآمد جاش مارشال از محل آگهي‌هاي اين سايت ، ماهانه ‌٤٥ هزار دلار است.

perezhilton.com

ماريو لاوانديرا ، نويسنده اين وبلاگ از نوشتن وبلاگي که با آن ستاره هاي هاليوود را دست مي‌اندازد ، ماهانه ‌١١١ هزار دلار درآمد دارد!

Gothamist

وبلاگي که در ابتدا دو نويسنده‌اش در مورد شهر نيويورک در آن مي‌نوشتند، توانست در مدت کوتاهي مبدل به يک سايت خبري تبديل شود که اخبار ‌١٤ شهر واقع در ‌٤ قاره جهان را پوشش مي‌دهد.

اين سايت ماهانه ‌٢٥٠ هزار دلار درآمد براي نويسندگانش دارد.

TechCrunch

اين وبلاگ براي دوست‌داران آي‌تي کاملا شناخته شده است. نويسنده اين وبلاگ مايکل ارينگتون وبلاگ‌نويسي را دو سال پيش شروع کرد. وي در وبلاگش در مورد آي‌تي و غالبا startup‌ها مي‌نويسد. وي ماهانه ‌١٠٠ هزار دلار در آمد از محل وبلاگ‌نويسي تمام‌وقت دارد.

Go Fug Yourself

اين وبلاگ در مورد مد و زيبايي است و دو نويسنده‌اش کار در تلويزيون را براي نوشتن تمام‌وقت در اين وبلاگ رها کردند. اين وبلاگ ماهانه ‌٦٢٤٠ دلار در آمد براي آنها دارد.

Mashable

دو سال قبل Pete Cashmore اين وبلاگ را شروع کرد. اين وبلاگ mashup را معرفي مي‌کند. دوست داران آي‌تي و مخصوصا وب ‌٢ مي‌دانند که mashup‌ها ، از سرويس‌هاي اينترنتي مختلف براي ساختن يک سرويس اينترنتي جديد استفاده مي‌کنند. صاحب اين وبلاگ مشهور ماهانه ‌١٦٦ هزار دلار درآمد دارد.

Problogger

Darren Rowse سالانه ‌١٠٠ هزار دلار از اين وبلاگ کسب مي‌کند.

Michelle Malkin and Hot Air

اين وبلاگ هم درآمد قابل ملاحظه‌اي براي نويسنده‌اش دارد.

وبلاگ‌نويسي حرفه‌اي و ايرانيان

در حالي که وبلاگ‌نويسان غيرايراني از محل نوشتن وبلاگ درآمد دارند ، وبلاگ‌نويسي براي ايرانيان هزينه‌بر است تا درآمدساز. شايد موفق‌ترين وبلاگ‌هاي ايراني موفق در جذب آگهي تنها بتوانند هزينه سالانه دومين و هوست خود را به دست بياورند و نه بيشتر.

به اعتقاد اين وبلاگ‌نويس چنين تفاوت زيادي را مي‌توان در دلايل زير خلاصه کرد:

- ضريب نفوذ پايين دسترسي به اينترنت در ايران و کم بودن کل کاربران ايراني در مقايسه با ديگر کشورها

- عدم اعتماد و باور شرکت‌ها و کارخانه‌ها به تبليغات آنلاين

- نبود عملي چيزي به نام تجارت الکترونيک در ايران

- ممکن نبودن استفاده از سيستم‌هاي ساده آگهي مثل گوگل ادسنس در ايران

- وجود يک نگاه منفي رسمي نسبت به رسانه وبلاگ


اخبار اي تي و تجارت الکترونيک ايران و جهان
 

siavashmusic

Registered User
تاریخ عضویت
6 فوریه 2005
نوشته‌ها
1,207
لایک‌ها
2
محل سکونت
بندرانزلی
بعضی از موفقیت ها دلیلی نداره آدم توی کار بعضی از اتفاقات می مونه
قسمته دیگه !! گروهی دویدندو نرسیدند و گروهی نرفته رسیدن
 

stefan

Registered User
تاریخ عضویت
17 آپریل 2006
نوشته‌ها
430
لایک‌ها
177
اطلاعات خیلی خوب و جالبی بود.:)

برای این بخش همچین تاپیک هایی لازمه.

------------------------------------------------------

به اعتقاد اين وبلاگ‌نويس چنين تفاوت زيادي را مي‌توان در دلايل زير خلاصه کرد:

- ضريب نفوذ پايين دسترسي به اينترنت در ايران و کم بودن کل کاربران ايراني در مقايسه با ديگر کشورها

- عدم اعتماد و باور شرکت‌ها و کارخانه‌ها به تبليغات آنلاين

- نبود عملي چيزي به نام تجارت الکترونيک در ايران

- ممکن نبودن استفاده از سيستم‌هاي ساده آگهي مثل گوگل ادسنس در ايران

- وجود يک نگاه منفي رسمي نسبت به رسانه وبلاگ

بله دیگه ایران کلا همینه.
 

m-sh

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژوئن 2003
نوشته‌ها
1,047
لایک‌ها
9
گوگل ادسنس واقع باعث رونق وبلاگ های خارجی می شه ...

تو ایران هم که در حال حاضر متاسفانه سیستم تبلیغات خوبی پیدا نمی شه که وبلاگ نویس خیالش راحت باشه که اگه مطلب خوب بنویسه و ویزیتور داشته باشه از لحاظ درآمد هم براش سودی داشته باشه
 

†$H@ki®@†

Registered User
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,764
لایک‌ها
4
سن
54
محل سکونت
The Wall (0)
احسنت


بالاخره ديديم يك كاربر بياد عين بچه آدم يك چيزي به ديگران ياد بده و نياد از سيسم هاي دزد ايراني غر بزنه...



تبار كت الله

از اين جور مسايل آموزشي بيشتر تو انجمن بزاريد...
البته askthebuilder از سال نود و سه ويديو و مطلب ميده و ماهي سي هزار دلار در آمد داره..
 

MMaker

Registered User
تاریخ عضویت
13 نوامبر 2006
نوشته‌ها
257
لایک‌ها
2
خیلی مفید بود
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا