برگزیده های پرشین تولز

ویروس زیکا برای مبارزه با سرطان مغز ثبت نام کرد

سرندی پیتی

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2014
نوشته‌ها
586
لایک‌ها
4,739
سن
34
محل سکونت
شطهول
ویروس زیکا برای مبارزه با سرطان مغز ثبت نام کرد


zika-cancer-2.jpg

برای بیش از نیم قرن دانشمندان در حال تلاش برای مهار و از بین بردن ویروس ها در مبارزه با سرطان بودند. اخیرا به نظر می رسد، ویروس نسبتا جدید Zika می تواند راهی جدید برای مبارزه با سرطان های کشنده مغز ارائه دهد.

یک ویروس که هدف آن کشف و کشتن سلول های سرطانی است به عنوان یک ویروس آنکولیتیک شناخته می شود .

در طول سال ها دانشمندان برای ساختن تعداد از گونه های مختلف ویروسی با این توانایی تلاش کرده اند. اما بزرگترین چالش پیش روی دانشمندان در این زمینه، یافتن راه هایی برای دستکاری ویروس ها بوده که بتوانند اثربخشی آنها را به عنوان یک عامل ***** کننده، حفظ کنند.

تحقیقات در این زمینه در اواخر قرن بیستم به میزان قابل توجهی کاهش یافت؛ با آنکه فناوری در آن زمان قادر به ساختن ویروس های سفارشی نبود، اما پیشرفت های ژنتیکی در طی چند دهه گذشته، زمینه را دوباره تقویت کرده است.


اولین ویروس آنکولیتیک که برای درمان تایید شده بود کمی بیش از یک دهه پیش یعنی زمانی که ویروس هرپس سیمپلکس برای توسعه درمان سرطان ها به کار گرفته میشدند.
zika-cancer-1.jpg
آخرین تحقیقات در این مورد زمانی آغاز شد که گروهی از محققان متوجه شدند که آیا فعالیت ویروس زیکای جدید میتواند به منظور جلوگیری از (گلیوبلاستوما، یک نوع مرگبار از سرطان مغز) باشد.
این نوع سرطان مغزی ثابت شده است که به طور موثر درمان نمی شود، زیرا حتی بعد از اینکه تومورهای بزرگ با جراحی برداشته شده و با شیمی درمانی درمان شدند باز هم جمعیت کوچکی از سلول های بنیادی گلوبوبلاستوما هنوز هم باقی می مانند، و سرطان را به سرعت سرایت می کند.


محققان از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس و دانشکده پزشکی سان دیگو دانشگاه کالیفرنیا دریافتند که ویروس زیکا می تواند به طور خاص سلول های بنیادی سرطانی را هدف قرار داده و آۀنها را بکشد.

پس از این آزمایش موفقیت آمیز آنها توانستند ویروس ها را بر روی این سلول های سرطانی در محيط آزمايشگاهی به تومورهای مغز موش تزریق کنند دو هفته بعد از این آزمایش به طور مستقیم تومورها به شکل قابل توجهی کاهش یافتند.







.
 
بالا