برگزیده های پرشین تولز

ویندوز فون هفت به روایت اعداد و ارقام

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
wp7-numbers-03-31-2011.jpg


اکنون تقریبا یک سال از زمان معرفی ویندوز فون7 توسط مایکروسافت می گذرد و زمان مناسبی برای ارائه گزارش این شرکت درباره سیستم عامل موبایل اش است. خب، مایکروسافت هم بیکار ننشسته و این آمار را در قالب اعداد و ارقام ارائه کرده است:

اولین مورد که معمولا همه به دنبال آن هستند، تعداد اپلیکیشن ها است. مایکروسافت می گوید که هم اکنون بیش از ۱۱۵۰۰ اپلیکیشن برای ویندوز فون ۷ موجود است، و البته تاکید می کند که نخواسته با قرار دادن کتگوری wallpaper ها در این لیست و یا اضافه کردن امکان استفاده از برنامه های سیستم عامل های رقیب! آمار متورم و ساختگی تولید کند. از این تعداد، ۷۵۰۰ اپلیکیشن غیر رایگان هستند.

همچمنین ابزار توسعه ویندوز فون تا کنون بیش از ۱.۵ میلیون بار دانلود شده است. البته مایکروسافت در کنار این عدد، صادقانه تعداد اعضای انجمن AppHub را هم ۳۶۰۰۰ نفر اعلام کرده، که آمار تقریبا دقیق توسعه دهندگان این پلتفرم است. کاربران ویندوز فون هم به طور متوسط ماهی ۱۲ برنامه دانلود کرده اند و به طور متوسط، هفته ای ۱۲۰۰ توسعه دهنده جدید به لیست علاقه مندان این پلتفرم اضافه می شود.

یکی از نکات مهم برای توسعه دهنده اپلیکیشن، مدت زمانی است که باید منتظر تایید و قرار گرفتن برنامه اش در فروشگاه باشد. طی یک سال گذشته این مدت زمان برای برنامه های ویندوز فون7 به طور میانگین تنها ۱.۸ روز بوده است و ۶۲ درصد اپلیکیشن های نوشته شده موفق به دریافت این تاییدیه شده اند.

خب، به نظر می رسد که نوکیا با انتخاب ویندوز فون ۷ بعنوان جایگزین سیمبیان ، بی گدار به آب نزده و حسابی حواس اش جمع بوده!
 
بالا