برگزیده های پرشین تولز

ویژگی های پرکاربرد در طراحی سایت:

sh369

Registered User
تاریخ عضویت
13 آگوست 2016
نوشته‌ها
134
لایک‌ها
5
سن
33
در این مقاله به معرفی برخی ویژگی های و عناصر بسیار رایج در طراحی سایت های مختلف اشاره میکنیم.

1. ثبت نام
حتماً تا به حال با گزینه ثبت نام در وب سایت های مختلف برخورد کرده اید. معمولاً ثبت نام با پر کردن یک فرم و یا از طریق یک اکانت در شبکه های اجتماعی انجام میشود. فرم های چند مرحله ای هم تأثیرگذار هستند چون شامل تمام فیلدهای مورد نیاز میباشند و کاربر را تشویق به طی کردن فرآیند میکنند.

2. ساختارهای کارتی
سایت pintrest جزء اولین سایت هایی بود که از کارت ها برای ارائه اطلاعات استفاده کرد و به دلیل موفقیت آن، استفاده از کارت ها در وب سایت های مختلف رواج پیدا کرد. کارت ها به این دلیل رایج شدند که اطلاعات را در یک سایز کوچک و مناسب ارائه میکنند و کاربر میتواند به سرعت آن ها را مرور کند. هر کارت نشان دهنده یک مفهوم است و از آنجایی که به صورت بلوک های محتوا هستند، شکل مستطیلی آن ها به نمایش و تغییر سایز راحتتر آن ها در دستگاه ها با سایزهای مختلف کمک میکند.

3. انیمیشن
انیمیشن ها در یک سایت معمولاً برای بازگویی داستان یا یک مفهوم استفاده میشوند و باعث جلب توجه و تعامل بیشتر کاربر میشوند.
انیمیشن ها به 2 گروه تقسیم میشوند:
1. انیمیشن در مقیاس بزرگ : این نوع انیمیشن ها معمولاً در تعامل های اصلی استفاده میشوند و تأثیر بیشتری بر روی کاربران دارند و شامل افکت هایی مانند اسکرول پارالاکس و pop-up ها هستند.
2. انیمیشن در مقیاس کوچک : اینها شامل افکت های hover ، افکت های بارگذاری(loading) و ... میشوند و نیازی به هیچگونه ورودی کاربر ندارند.
حالا در ادامه به چند تکنیک بسیار رایج در انیمیشن اشاره میکنیم:

انیمیشن های بارگذاری
از این انیمیشن ها برای سرگرم کردن کاربر در زمان لود یا بارگذاری صفحات استفاده میشود. انیمیشن های بارگذاری معمولاً در طراحی سایت فلت، طراحی مینیمال، نمونه کارها و سایت های تک صفحه ای استفاده میشوند.
سعی کنید این نوع انیمیشن ها ساده باشند و صدا نداشته باشند و با قالب و رنگ ها کلی سایتتان در هماهنگی باشند.

انیمیشن های hover
افکت های hover درک بهتری نسبت به سایت و لینک ها به کاربر میدهند. زمانی که کاربران از عملکرد و فانکشن یک عنصر در سایت مطمئن نیستند معمولاً موس خود را بر روی آن میبرند تا یک فیدبک ظاهری ببینند.

انیمیشن حرکتی
چشم های ما همیشه جذب عناصر متحرک میشوند بنابراین وجود حرکت در سایت وسیله خوبی برای جلب توجه کاربر میباشد. به کمک انیمیشن های حرکتی میتوانید به فرم ها و دکمه های CTA و آیتم های منو جذابیت بیشتری بدهید.

ویدئوها/انیمیشن های پس زمینه
انیمیشن پس زمینه میتواند جذابیت ظاهری برای سایت ایجاد کند ولی در استفاده آن باید دقت کرد چون وجود بیش از حد آن باعث پرت شدن حواس و کلافگی کاربر میشود. بهترین راه ایجاد انیمیشن تنها در یک بخش خاص یا ایجاد حرکت های نرم و ظریف میباشد.
سایت پیشنهادی ما : طراحی وب سایت
 
بالا