آژانس هواپیماییdaftare shoma
nexpay

يكي محض رضاي خدا به من بيسواد كمك كنه

شروع موضوع توسط DOOSTeKHOOB ‏27 دسامبر 2005 در انجمن گفتگوی آزاد

  1. DOOSTeKHOOB

    DOOSTeKHOOB Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏12 جولای 2005
    نوشته ها:
    319
    تشکر شده:
    6
    محل سکونت:
    شهر قصه
    يكي محض رضاي خدا به من بيسواد كمك كنه.من دارم يه تحقيق مينويسم در باره ي كارلوس گوسن يكي از موفقترين مديران خودروسازي دنيا .ميخوام منابع خارجيم يه نگاهي بهشون بندازم ولي متاسفانه بلد نيستم اسمش به انگليسي تايپ كنم:blush: اگه كسي بلده كمك كنه ثواب داره:happy:
     
  2. amirhoman

    amirhoman کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏25 آپریل 2005
    نوشته ها:
    1,095
    تشکر شده:
    6
    محل سکونت:
    Tehran
    کدوم خودرو سازی؟
     
  3. DOOSTeKHOOB

    DOOSTeKHOOB Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏12 جولای 2005
    نوشته ها:
    319
    تشکر شده:
    6
    محل سکونت:
    شهر قصه
    کارلوس گوسن، فرشته نجات شرکت نيسان، اين هفته رهبری رنو، خواهر خوانده فرانسوی اين خودروساز ژاپنی را نيز بر عهده می گيرد ولی در بازار پر رقابت خودرو، چالش پيش روی اين برزيلی تبار دوبرابر خواهد شد.
    در روزگاری که صنعت خودروسازی جهان به دليل افزايش سرسام آور هزينه مواد اوليه به تکاپو افتاده است، رشد کند اقتصادی اروپا سبب شده علاقه مردم به خريد خودروهای نو در بازار اتحاديه اروپا رنگ ببازد.

    هنگامی که آقای گوسن، مدير اجرايی نيسان، جمعه ۲۹ آوريل مدير اجرايی رنو نيز می شود، وی مستقيما سکان هدايت ائتلافی را به دست می گيرد که شش سال پيش بين نيسان و رنو تشکيل شد.

    اين فرانسوی ۵۱ ساله که به يک چهره موفق در صنعت خودرو جهان تبديل شده است، کارنامه درخشانی دارد.

    وی پيش از انتصابش در نيسان، توانسته بود به شرکت لاستيک سازی ميشلن و رنو سروسامان بدهد. حالا همه کارشناسان اين مدير را بخاطر بزرگترين دستاوردش تحسين می کنند: احيای نيسان از مرگ تقريبی در سال ۱۹۹۹ به سودآورترين خودروساز جهان در سال ۲۰۰۳.

    تماس سرنوشت ساز

    آقای گوسن که در برزيل از پدر و مادری لبنانی به دنيا آمده، در لبنان به تحصيلات متوسطه پرداخت و بعد به دانشگاه پلی تکنيک پاريس رفت و فوق ليسانس اقتصاد گرفت.

    يک روز صبح او در دانشگاه تماسی تلفنی دريافت کرد که زندگی و حرفه وی را دگرگون ساخت: شرکت فرانسوی ميشلن به دنبال يک مهندس پرتغالی زبان بود که در نهايت به برزيل اعزام می شد. بدين ترتيب فرانسوا ميشلن، رييس اين شرکت خانوادگی به آقای گوسن امکان داد زندگی در ميان کارگران کارخانه را تجربه کند.

    پس از گذراندن چند دوره مهندسی در فرانسه، وی از ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ به برزيل رفت تا واحد ميشلن در آن کشور را نجات دهد.

    پاداش حسن مديريت آقای گوسن انتصابش به رياست واحد ميشلن در آمريکای شمالی بود و او در آنجا بعد از خريد شرکت آمريکايی "يونی رويال گودريچ" اصلاح ساختار مجموعه جديد را بر عهده گرفت.

    جيمز مورتون، قائم مقام اداری و مالی نيسان آمريکای شمالی در سال ۲۰۰۳ در کتابی درباره آقای گوسن به قلم ديويد مگی گفته است: "او هرگز از اين که خواسته اش را با سياستمداران واشنگتن در ميان بگذارد، از کسی هراس نداشت. او می داند چگونه تعهد مردم را جلب کند."

    بعد از ۱۸ سال در ميشلن، آقای گوسن به رنو آمد تا مسئول تحقيق و خريد اين شرکت فرانسوی در آمريکای جنوبی شود. در آنجا بود که لقب "قاتل هزينه" به کارنامه وی سنجاق شد.
    تاثيرگذاری بر فرهنگ تجاری ژاپن

    هنگامی که شرکت رنو وی را مامور نجات نيسان کرد، اين خودروساز ژاپنی به سرعت در حال سقوط بود، ميلياردها دلار بدهی داشت و ارزش سهامش کاهش يافته بود. نيسان همچنين توسط محفلی از شرکتهای بسته اداره می شد که هر يک سهام ديگری را داشت.

    اين خودروساز ژاپنی همچنين کنترل ۱۴۰۰ شرکت را در دست داشت و با ۱۲ هزار قطعه ساز همکاری می کرد. در اکتبر ۱۹۹۹، آقای گوسن اولين طرح خود برای احيای نيسان را ارايه کرد.

    برجسته ترين پيشنهاد وی کاهش هزينه های خريد به ميزان ۲۰ درصد ظرف سه سال بود. جالب اينجاست که تمام اهداف رسمی اين طرح يک سال زودتر از موعد تحقق يافت.

    اما آقای گوسن برای اجرای اين طرح به اقداماتی متوسل شد که هرگز در ژاپن شنيده نشده بود: اخراج هزاران کارگر در مملکتی که به استخدام دايم العمر کارگران وفادار بود، تعطيلی کارخانه ها و قطع ارتباط با قطعه سازان. در نتيجه نيروی کار در نيسان از ۱۴۰ هزار به ۱۲۵ هزار نفر کاهش يافت.

    آقای گوسن می گويد اکنون به مدد دستاوردهای احيای اين خودروساز اين رقم به ۱۴۰ هزار نفر بازگشته و در ضمن ۷۰ هزار نفر در چين برای نيسان کار می کنند.
    او به تازگی در مصاحبه ای با روزنامه نگاران خارجی در توکيو گفت: "اگر در کوتاه مدت چيزی را فدا نکنيد، در درازمدت جريان نقدينگی به شرکت بازنخواهد گشت. ولی ما عملگرا و واقع بين شديم و حالا ۱۴۰ هزار پرسنل داريم که درآمد و انگيزه بيشتری دارند و نسبت به سال ۱۹۹۹ کمتر نگران آينده هستند."

    آقای گوسن همچنين می گويد که "تعهد رعب انگيز" ژاپنی به شرکتهايشان را می ستايد. وی گفته است: "من چنين تعهدی را در هيچ جا نديده ام." من در برزيل، آمريکا و چند کشور اروپايی کار کرده ام، ولی هرگز ملتی را نديده ام که به اندازه ژاپنی ها اينقدر فداکارانه خود را وقف شرکت شان کنند."

    موفقيت مديريت آقای گوسن سبب شد شرکت سونی در ماه مارس ۲۰۰۵ اولين رييس خارجی خود را منصوب کند.
    مدير همه جا حاضر

    امروزه نيسان بعد از تويوتا از نظر سرمايه دومين خودروساز بزرگ ژاپن است و فروش آن دو برابر رنو شده است.

    رنو در اين مشارکت جهانی ۴۴ و چهار دهم درصد سهام نيسان را دارد و نيسان نيز به نوبه خود ۱۵ درصد سهام رنو را دارد.

    آقای گوسن که به چند زبان تسلط دارد، اکنون با لقب "قاتل هزينه" به اروپا بازمی گردد، ولی خودش از اين لقب که بخاطر مهارتش در کاهش هزينه ها اعطا شده، بيزار است.

    بازگشت وی به عرصه خودرو اروپا در زمانی صورت می پذيرد که بازار اتومبيل اين قاره از فروش ضعيف و توليدات معيوب رنج می کشد. ورشکستگی اخير شرکت بريتانيايی ام جی روور و تصميم دايملر کرايسلر برای اخراج کارکنان سازنده مرسدس اسمارت نيز بر فشار روانی وارده بر اين بازار افزوده است.

    برای اداره رنو و نيسان که دفاترشان ده هزار کيلومتر از همديگر فاصله و مجموعا ۳۰۰ هزار پرسنل دارند، آقای گوسن قصد دارد ۴۰ درصد وقتش را در دفتر رنو در پاريس، ۴۰ درصد را در دفتر نيسان در توکيو و ۲۰ درصد باقيمانده را در آمريکا و جاهای ديگر سپری کند.
    لويی شوايتزر، مدير اجرايی و رييس هيات مديره رنو اخيرا در سفری در مسکو اعلام کرد که "مديريت زمان" شايد چالشی مهم برای آقای گوسن باشد. آقای شوايتزر با آمدن آقای گوسن رييس رنو خواهد ماند، ولی وظايف اجرايی خود را به اين مدير تازه وارد واگذار خواهد کرد.

    آقای گوسن برای خود شش ماه وقت تعيين کرده تا با ساز و کار درونی رنو آشنا شود و بعد از تشخيص بيماری آن، نسخه شفابخش خود را به اجرا بگذارد.
    سیاهه چالشها

    وی در مصاحبه ای با روزنامه فرانسوی لوموند در اواخر ماه مارس گفته بود: "من عادت دارم با يک صفحه کاغذ سفيد کارم را شروع کنم، بدون ايده های قبلی. می خواهم به سخنان بازيگران در تمام بخشها و سطوح گوش دهم."

    حقيقت اين است که پيشبرد ائتلاف ناجور رنو با نيسان تنها چالش آقای گوسن نيست. رنو در سال ۲۰۰۴ بيش از سه و نيم ميليارد دلار سود داشت که تا حدودی به لطف کمکهای نيسان بود. اين رقم در تاريخ رنو يک رکورد محسوب می شود.

    با اين حال، فروش اين شرکت در سراسر جهان با رکود مواجه شده است: بين سالهای ۱۹۹۸ و ۲۰۰۴، فروش رنو فقط صد هزار دستگاه افزايش داشت و به دو ميليون و سيصد هزار دستگاه در سال رسيد.

    آقای شوارتزر هدف بلندپروازانه فروش ساليانه چهار ميليون دستگاه تا سال ۲۰۱۰ را برای رنو تعيين کرده است.

    ساير اهداف رنو بازگشت به بازار آمريکا به کمک نيسان است که همين حالا جا پای مستحکمی در بزرگترين بازار خودرو جهان دارد.

    همچنين ائتلاف رنو و نيسان می خواهد بازار پر شتاب چين را فتح کند و فعاليتهای خود را بين المللی سازد. در حال حاضر اين دو شرکت ۷۰ درصد خريدهای خود را باهمديگر انجام می دهند.

    انتظار می رود دامنه فعاليتهای مشترک اين دو شرکت افزايش يابد، ولی رنو و نيسان بيشترين سود را از اتومبيلهايی می برند که کمتر عناصر مشابه ای دارند.
    منبع سايت بي بي سي با تشكر 2 باره از آقا پرهام گل براي كمكي كه كرد:happy:
     
  4. Parham

    Parham Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏24 سپتامبر 2003
    نوشته ها:
    1,039
    تشکر شده:
    1
    کار به این کوچکی که همچین تشکری نمیخواست.:blush:
     
zarpopخرید بک لینک عسل طبیعی و گرده گل ایرانی