برگزیده های پرشین تولز

٥ روش برتر ارسال وجه برای افراد به صورت آنلاین

payasan

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 می 2017
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
سن
32
ارسال پول بصورت آنلاین، چه برای تقسیم صورت حساب رستوران، یا پرداخت سهم شما از قبض‌های خانه و یا خرید چیزی از وبسایت‌ها باشد ساده تر از هر زمان دیگری است. چندین نوع از خدمات برای ساده‌تر شدن انتقال پول از طریق شماره تلفن و آدرس ایمیل وجود دارد. این هفته به ٥ تا از بهترین‌های این سرویس‌ها براساس انتخاب شما نگاهی می‌کنیم.

در ابتدای هفته از شما در مورد شیوه دلخواهتان برای ارسال پول بصورت آنلاین پرسیدیم. و اینکه به چه سرویسی اطمینان دارید که بهترین امنیت، سرعت، راحتی استفاده و کارمزد کمتری ارائه می‌دهد. با چندین گزینه به ما پاسخ دادید، اما ما تنها برای ٥ تا از آنها فضای کافی داشتیم. در اینجا آنها را معرفی می‌کنیم. این لیست ترتیب خاصی ندارد.

اسکوئر کش

اسکوئر کش، سریع، انعطاف‌پذیر و قابل دسترس برای اندروید و iOS است و به شما اجازه می‌دهد در عرض چند دقیقه برای افراد دیگر پول بفرستید. برای داشتن یک حساب کاربری باید یک تلفن همراه هوشمند و یک آدرس ایمیل داشته باشید و همینطور یک کارت بانک برای اینکه به حساب کاربری اسکوئر کش خود متصل کنید. از اینجا به بعد می‌توانید براحتی پول انتقال دهید. حتی می‌توانید برای خود کش تگز یا نام‌های شناسه خاص ایجاد کنید تا افراد بتوانند براحتی برای شما وجه ارسال کنند، می‌توانید این نام را به امضای ایمیلتان اضافه کنید و یا بر روی بیزینس کارت خود قرار دهید. بهترین مورد در مورد اسکوئر کش آن است که انتقال وجه در آن رایگان است به این معنی که آنها بخشی از پول ارسالی را به عنوان هزینه برنمی‌دارند و همچنین برای ارسال و دریافت وجه کارمزد دریافت نمی‌کنند. اگر یک کاربر تجاری هستید برای هر تراکنش ٥/١ درصد از مبلغ را به عنوان کارمزد دریافت خواهند کرد اما کاربران شخصی مبلغی پرداخت نمی‌کنند.

آن دسته از شما که از اسکوئرکش نام بردید در مورد استفاده از آن احساس رضایت داشتید، بعضی آن را به دلیل سرعت و راحتی انتقال پول تحسین می‌کردند و بسیاری به این نکته اشاره داشتند که وجه ظرف چند دقیقه وارد حساب شما می‌شود به جای آنکه چند روز برای تایید آن زمان نیاز باشد. بعضی از شما تاکید کردید این مسئله که به شما اجازه داده می‌شود همه این کارها را بصورت رایگان انجام دهید مانند یک معجزه است. تعداد اندکی از شما به این مسئله اشاره کردید که اسکوئر کش تنها برای استفاده در امریکا وجود دارد که باعث شده بسیاری از افراد به آن دسترسی نداشته باشند اما برای آن گروهی که می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند یک نعمت است. حتی یک نفر از شما گفته بود با وجود اینکه با همسر خود در یک بانک حساب دارند از این سرویس استفاده می‌کند.

ونمو

اگر به دنبال شرکتی هستید که سرویس ارسال وجه از تلفن همراه را به وجود آورد باید با ونمو آشنا شوید. این اپلیکیشن که هم برای اندروید و هم iOS در دسترس است بسیار پرطرفدار است و امکان ارسال وجه به هر کسی را با یک شماره تلفن و آدرس ایمیل به صورت رایگان ایجاد کرده است. ارسال وجه از کیف پول ونمو یا کارت بانکی متصل به آن و یا شماره حساب متصل به آن رایگان است دریافت وجه نیز رایگان است (شما تنها در صورتی که از کارت‌های اعتباری اصلی استفاده نکنید باید کارمزد ٣ درصدی پرداخت کنید.) هنگامی که یک حساب کاربری داشته باشید ارسال وجه بسیار ساده است زیرا در این حساب پول دارید (می‌توانید از این حساب بصورت یک کیف پول استفاده کنید) و یا از طریق یک حساب متصل بانکی متصل به آن و یا کارت بانکی وجه ارسال کنید. این انتقال وجه می‌تواند بصورت عمومی و یا خصوصی باشد و یا می‌توانید وجهی که در حساب ونمو خود دارید بصورت نقد وارد حساب بانکی خود کنید و یا آن را در همانجا نگه دارید تا در تراکنش‌های آینده از آن استفاده کنید. پولی که به حساب بانکی خود واریز می‌کنید معمولا ظرف یک روز کاری به حساب ریخته می‌شود.

بسیاری از شما ونمو را به دلیل داشتن بزرگترین پایگاه کاربران نسبت به دیگر سرویس‌ها تحسین کردید (اگرچه این سرویس نیز تنها محدود به امریکاست)، این سرویس کاملا شناخته شده است و به هر کسی که پیشنهاد دهید تا از این طریق برای آنها وجه ارسال کنید یا دارای یک حساب کاربری است و یا با این سرویس آشناست. ونمو دارای مشکلات امنیتی نیز بوده است دلیلی که بسیاری از شما از آن به عنوان دلیل تردید برای استفاده از این سرویس نام بردید، در مطلب امنیت ارسال وجه به آن پرداختیم. اما بسیاری نیز عنوان کردند که این سرویس امنیت لازم را دارد و حمایت‌های ضد کلاهبرداری بانک خیال شما را آسوده کرده است. عده دیگری از شما به دلیل سرعت و راحتی و همچنین امکان داشتن یک کیف پول از آن تمجید کرده بودید زیرا به این ترتیب برای انجام هر انتقال لازم نیست که به حساب بانکی خود متصل شوید. عده‌ای دیگر نیز به دلیل اینکه بسیاری از جوانان از آن استفاده می‌کنند و به این ترتیب می‌توان افراد بیشتری را در آن پیدا کرد به عنوان نقطه مثبت این سرویس نام بردند. همچنین باید گفت که ونمو تحت مالکیت پی پال است. شرکتی که خود یکی از رقبای این نظر سنجی بود. یکنفر گفته بود ونمو نام تجاری مخصوص نوجوانان پی پال است که تا حدودی صحیح است.

گوگل ولت

گوگل ولت و یا کیف پول گوگل به شما این امکان را می‌دهد که برای افراد به راحتی و با سرعت وجه ارسال کنید اما این تنها کاربرد این سرویس نیست. تمام آنچه که دریافت کننده نیاز دارد یک آدرس جی میل است ( و اینکه در امریکا زندگی کند، اگرچه این سرویس در حال آزمایش با کاربران بین‌المللی است) و می‌توانید از طریق حساب کاربری گوگل، کارت بانکی متصل به آن و حساب بانکی خود پول ارسال کنید. گوگل ولت در دسترس اندروید و iOS است و علاوه بر راحتی ارسال یا دریافت وجه؛ اگر گوشی با توانایی NFC داشته باشید، می‌توانید برای پرداخت‌های بدون نام شناسه کاربری در فروشگاه‌ها استفاده کنید، می‌توانید در خریدهای آنلاین آن را بکار بگیرید و حتی می‌توانید کارت گوگل ولت خود را به صورت فیزیکی داشته باشید (به پشتوانه مستر کارت) که به حساب گوگل ولت شما متصل خواهد بود. استفاده گوگل ولت سریع و آسان است، و پول برداشته شده از حساب شما و واریز شده به یک حساب دیگر و یا کارت بانکی دیگر برای آنکه در حساب قرار گیرد یک روز زمان نیاز خواهد داشت. همچنین ارسال پول از ولت، کارت بانکی و یا حساب بانکی رایگان است (تنها در صورت استفاده از کارت‌های اعتباری هزینه پرداخت خواهید کرد)، دریافت وجه نیز بدون کارمزد است. بهترین مسئله این است که هر فردی برای استفاده از این سرویس تنها باید یک حساب کاربری گوگل داشته باشد و به همین دلیل بسیاری دارای این سرویس هستند تنها از آن استفاده نمی‌کنند.

افرادی از شما که گوگل ولت را انتخاب کرده بودند به این نکته اشاره کردند که امکان انتقال وجه لحظه‌ای در آن بسیار خوب است، و توانایی ارسال آسان پول به افراد و امکان استفاده از گوگل ولت برای پرداخت در فروشگاه‌ها و خریدهای آنلاین آن را تبدیل به اپلیکیشنی همه فن حریف کرده است. علاوه بر این همانطور که گفتیم طرف مقابل تنها باید یک حساب کاربری گوگل داشته باشد و به این ترتیب گوگل ولت هم خواهد داشت. نیازی نیست که آنها را مجبور به انجام کاری کنید تنها آدرس ایمیلشان را دریافت کنید. علاوه بر این گوگل به تازگی اندروید پی را معرفی کرده است، که یا جایگزینی برای گوگل ولت و یا بهبود یافته این سرویس است، که مطمئنن انتخاب بهتری خواهد بود.

پی پال

پی پال سابقه‌ای طولانی و جالب دارد. یکی از بدترین شرکت‌ها در بخش خدمات مشتری که باعث نوشتن یک مقاله در مورد انتخاب‌های جایگزین آن شد، به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای بهبود شرایط انجام داده است. اگرچه همچنان این شرکت به دلیل نگه داشتن و بلوکه کردن پول افراد در حساس‌ترین لحظاتی که به آن نیاز داشته‌اند گاهی در صدر اخبار قرار می‌گیرد. پی پال در همه جا حاضر است، در حالی که ونمو زیر مجموعه آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است، تقریبا همه یک حساب کاربری پی پال دارند. این سرویس به شما اجازه می‌دهد با چند کلیک در سایت و یا اپلیکیشن (موجود برای اندروید و iOS ) وجه ارسال کنید، پولتان را در حساب پی پال خود مانند یک کیف پول نگه دارید، و در بسیاری از فروشگاه‌های خرده فروشی آنلاین برای پرداخت از آن استفاده کنید. ارسال پول برای تراکنش‌های شخصی آسان و رایگان است؛ تا زمانیکه از حساب پی پال، کارت بانک و یا حساب بانکی استفاده کنید. در صورت استفاده از کارت‌های اعتباری باید هزینه پرداخت کنید. همچنین در صورت انتقال وجه در ایالات متحده امریکا (پی پال انتقال وجه به صورت بین‌الملی را هم ممکن ساخته است تنها باید کارمزد پرداخت کنید و تبدیل ارز انجام دهید) هم کارمزد دریافت نمی‌کند. هنگامی که برای پرداخت هزینه کالا و خدمات از پی پال استفاده می‌کنید، فردی که ارائه دهنده آنهاست کارمزدی برابر ٩/٢ درصد به علاوه ٣٠ سنت برای تراکنش پرداخت خواهد کرد (که می‌تواند از شما دریافت کند و یا نکند). کارمزدهای پی پال گاهی گیج کننده می‌شوند. به صورت خلاصه، اطمینان حاصل کنید که تراکنش‌های شما شخصی است و به عنوان تراکنش برای پرداخت هزینه کالا و خدمات نیست. هنگامی در حساب پی پال خود پول داشته باشید، انتقال آن به یک حساب بانکی چند روز طول خواهد کشید (گاهی تا٥ روز کاری و بیشتر) پس برای این مسئله آماده باشید.

کسانی که پی پال را انتخاب کردند دلیل این انتخاب را بیشتر دو دلیل عنوان کردند: یکی اینکه همه جا هست و هرکسی که می‌شناسید یک حساب کاربری دارد، و یا تنها سرویس انتقال وجهی است که نام آن را شنیده‌اید. بعضی از شما عنوان کردید که از استفاده از پی پال راضی هستید، زیرا استفاده از آن آسان است، در همه جا در دسترس است، انتقال بین‌المللی پول را امکان‌پذیر می‌کند( برخلاف دیگر رقبا) و افرادی که هیچ چیز در مورد بانکداری و انتقال وجه به صورت آنلاین نمی‌دانند نیز آن را به عنوان یک نام شناخته شده و با سابقه می‌شناسند.

چیس کوئیک پی

جالب است که بدانید برای استفاده از چیس کوئیک پی نیازی به داشتن حساب در بانک چیس ندارید، اما اگر حساب در این بانک دارید می‌تواند کار را آسان‌تر کند. اگر کسی برای شما از طریق چیس کوئیک پول ارسال کند، می‌توانید یک حساب باز کنید و از این به بعد از آن استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید خود از این سرویس استفاده کنید، و یکی از مشتریان بانک چیس نیستید، می‌توانید وارد سرویس شده و یک حساب در بانکی دیگر و یا کارت بانکی را به آن متصل کنید ( با این حال برای شروع یکی از طرفین تراکنش باید حساب بانکی چیس داشته باشد – در واقع اگر حساب چیس ندارید می‌توانید از این سرویس برای دریافت وجه استفاده کنید و نمی‌توانید با آن وجه ارسال کنید. ارسال و دریافت پول رایگان است، و برای ارسال تنها داشتن یک شماره تلفن و یا آدرس ایمیل کافی است. دریافت پول معمولا سریع انجام شده و ظرف چند دقیقه امکان پذیر است. اگر از مشتریان چیس باشید در لحظه پول را دریافت می‌کنید. اگر در چیس حساب ندارید کمی بیشتر زمان خواهد برد، اما نه زیاد. این خدمات تنها در امریکا قابل دسترس است و کارمزدی برای ارسال و دریافت پول پرداخت نمی‌شود.

کسانی که این سرویس را انتخاب کرده بودند، به دلیل راحتی و سرعت آن بوده است و اینکه امکان ارسال پول به افرادی غیر از مشتریان چیس را ساده کرده است. اما تعدادی از شما هم گفته بودید که پروسه انتقال وجه برای غیر مشتریان دشوار است و اپلیکیشن این سرویس تنها برای دارندگان حساب قابل استفاده است پس کسانی که در بانک حساب ندارند اما در این سرویس حساب کاربری دارند وضعیتی نامعلوم دارند. بسیاری از شما گفته بودید در صورت تسهیل استفاده غیر مشتریان بانک از این سرویس بیشتر استفاده خواهید کرد.

٥ روش برتر ارسال وجه برای افراد به صورت آنلاین



اسکوئر کش ٩٥/٢٤% (٥٢٩ رای)

ونمو ٢١/١٨% (٣٨٦ رای)

گوگل ولت ١١/٢٣% (٤٩٠ رای)

پی پال ٩٤/٢٥% (٥٥٠ رای)

چیس کوئیک ٧٨/٧% (١٦٥ رای)

مجموع: ٢١٢٠ رای


یادآوری

باید از بیت کوین هم در اینجا نام ببریم، اگرچه عده‌ای از آن به عنوان یک روش بدون نام و خصوصی برای انتقال و مدیریت پول نام بردند و کارکردن با آن بسیار ساده و آسان است اما این سرویس ارتباط زیادی با اپلیکیشن کیف پولی که استفاده می‌کنید، دارد.

برای خواندن مطالب ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و... به وب سیات پی آسان مراجمعه کنید
 
بالا