برگزیده های پرشین تولز

پارک طبیعی هفت حوض مشهد

مشهد

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژانویه 2018
نوشته‌ها
80
لایک‌ها
0
سن
39
پارک طبیعی هفت حوض مشهد
در فاصله 7 کیلومتری جنوب شرقی مشهد پارک طبیعی هفت حوض در انتظار شما عزیزان می باشد ، این پارک در دل کوه های خلج جای گرفته است و شما برای بازدید از آن باید تن به کوهنوردی بدهید .

تقریبا حدود هزاران سال است که آب در این منطقه جریان دارد و قطرات آن در دل سخت سنگ گودال هایی را به وجود آورده است، چاله هایی طبیعی و پی در پی که آب را به بستر رودخانه بینالود هدایت می کنند . بعضی از حوض های این مسیر همچون استخری کوچک می باشد که بکر بودن و به دور بودن منطقه از شلوغی و رفت و آمد شما را ترقیب می کند تا تنی به آب بزنید. در این منطقه زیبا چیزی جز صدای آب به گوشتان نمی خورد.

برای رسیدن به این پدیده زیبا در مشهد ، باید سفری به کوه های خلج داشته باشید به گونه ای که بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج ، بعد از طی کردن حدود ۳ کیلومتر از جاده ، به دوراهی خواهید رسید باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ رو ادامه دهید تا به ورودی بوستان برسید و بعد در این میدان باید اتومبیل تان را پارک کنید ، حدود ۲ کیلومتر از مسیر را پیاده طی کنید تا به هفت حوض برسید . فقط توجه داشته باشید که به دلیل کوهستانی بودن منطقه بهترین زمان برای سفر به پارک هفت حوض بین طلوع و غروب خورشید می باشد و برای اطمینان خاطر بهتر است وسایل و لوازم مناسب از قبیل کفش ، لباس و ... به همراه داشته باشید .




 
بالا