برگزیده های پرشین تولز

AM1N

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
2,299
لایک‌ها
4,574
یه مکانیک اتومات پیداکن برات به ضمانت تعمیرش کنه
این عیب قطعا قابل تعمیر شدنه (ماشینی تو زمین نیست که تعمیر نشه )
داداش ایا درسته میگن این گیربکس بعد از 60-70 هزارتا خیلی خرج رو دست صاحابش میذاره ؟
تا حالا یکی دو نفر بهم گفتن قبل از اینکه به 70 هزارتا برسه ردش کن بره چون خرج اساسی رو دستت میذاره
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
داداش ایا درسته میگن این گیربکس بعد از 60-70 هزارتا خیلی خرج رو دست صاحابش میذاره ؟
تا حالا یکی دو نفر بهم گفتن قبل از اینکه به 70 هزارتا برسه ردش کن بره چون خرج اساسی رو دستت میذاره
گیربکس شما که مشکل دار هست و اگر کسی بخواد بخره به محض اینکه این عیبو ببینه از خرید منصرف میشه.پس گزینه "ردش کن بره" برات منتفیه:p
اگر سرویس گیربکس(تعویض روغن ) در کیلومتر های تعیین شده انجام بشه هیچ خرجی روی دست شما نمیگذاره
این سوال شما مثل سوال بعضی مشتری ها / دوستان هست که میگن موتور پراید بعد از چند کیلومتر خراب میشه؟!!! ( پراید دیدیم که تا 600 هزار کیلومتر هیچ مشکل موتوری نداشته و به خاطر سهل انگاری در رفع نشتی روغن موتور باعث خرابی موتور شده ) و همچنین پراید بوده که 100 هزار هم موتورش کارنکرده
------------
اصلا بر فرض که گیربکس ماشین شما منفجر بشه.:general607:
با تعویض گیربکستون با یک گیربکس سالم و به شرط اروپایی که قیمت های بسیار خوبی هم دارن مشکل ماشین شما به کل حل میشه.
قیمت گیربکس های استوک به حدی نازل هست(چه گیربکس دستی - چه اتومات ) که در خیلی موارد تعویض گیربکس خراب با یک گیربکس استوک ، ارزون تر از تعمیر اون درمیاد و تازه ریسک تعمیر رو هم نداره ( بعد از تعمیر گیربکس تازه باید بری با ماشین دوربزنی ببینی چی بستی و چی شده:p)
در کل گیربکس های اتومات وقتی خرج اساسی بر میدارن تعویض میشن نه تعمیر!(هم به صرفه تر هست و هم ریسک تعمیر نداره)
 

AM1N

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
2,299
لایک‌ها
4,574
گیربکس شما که مشکل دار هست و اگر کسی بخواد بخره به محض اینکه این عیبو ببینه از خرید منصرف میشه.پس گزینه "ردش کن بره" برات منتفیه:p
اگر سرویس گیربکس(تعویض روغن ) در کیلومتر های تعیین شده انجام بشه هیچ خرجی روی دست شما نمیگذاره
این سوال شما مثل سوال بعضی مشتری ها / دوستان هست که میگن موتور پراید بعد از چند کیلومتر خراب میشه؟!!! ( پراید دیدیم که تا 600 هزار کیلومتر هیچ مشکل موتوری نداشته و به خاطر سهل انگاری در رفع نشتی روغن موتور باعث خرابی موتور شده ) و همچنین پراید بوده که 100 هزار هم موتورش کارنکرده
------------
اصلا بر فرض که گیربکس ماشین شما منفجر بشه.:general607:
با تعویض گیربکستون با یک گیربکس سالم و به شرط اروپایی که قیمت های بسیار خوبی هم دارن مشکل ماشین شما به کل حل میشه.
قیمت گیربکس های استوک به حدی نازل هست(چه گیربکس دستی - چه اتومات ) که در خیلی موارد تعویض گیربکس خراب با یک گیربکس استوک ، ارزون تر از تعمیر اون درمیاد و تازه ریسک تعمیر رو هم نداره ( بعد از تعمیر گیربکس تازه باید بری با ماشین دوربزنی ببینی چی بستی و چی شده:p)
در کل گیربکس های اتومات وقتی خرج اساسی بر میدارن تعویض میشن نه تعمیر!(هم به صرفه تر هست و هم ریسک تعمیر نداره)
الان حس بیمارایی رو دارم که دکتر جوابشون کرده :D
خب مگه نمیگین تقه رو اکثر گیربکسهای AL4 دارن ؟ با این اوصاف مشکل گیربکسم در این حد ناجوره که کسی زیر بارش نره ؟:D
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
الان حس بیمارایی رو دارم که دکتر جوابشون کرده :D
خب مگه نمیگین تقه رو اکثر گیربکسهای AL4 دارن ؟ با این اوصاف مشکل گیربکسم در این حد ناجوره که کسی زیر بارش نره ؟:D
شما خودت بخای ماشین بخری تقه بزنه قبول میکنی؟
پول که باید بدی هیچ تقه هم باید بخوری؟انصافه این ؟:general404:
 

chanceller

Registered User
تاریخ عضویت
16 می 2011
نوشته‌ها
1,106
لایک‌ها
281
محل سکونت
On the SEO
سپاس
لرزش فن ماشین به دو قسمت تقسیم میشه:
1-لرزش فیزیکی فن که فن خودش مشکل فیزیکی داشته و تاب دار باشه که من فکر نمیکنم مشکل شما این مورد باشه. ( فن پراید مال این صحبتا نیست که بتونه لرزش بندازه به اتاق. نهایتا صدا میده)
2-فن یک مصرف کننده قوی جریان الکتریسیته هست.ممکن هست وقتی موتور فن روشن میشه به خاطر جریان زیادی که مصرف میکنه با اثر گذاری روی سیستم انژکتوری و ایجاد اختلال در اون باعث لرزش موتور و نهایتا لرزش اتاق بشه.کاپوتو بالا بزنید ببینید اگر موقع روشن شدن موتور فن ، موتور خودرو دچار لرزش شد و افت دور موتور داشتید مطمئن باشید عیب برقی هست.البته این عیب در حالت سلو (اسلو) بیشتر خودشو نشون میده .

برای مشکل رادیاتور: بالا اومدن آمپر آب تا وسط طبیعی است اما نه برای ماشینی که همیشه آمپر فن زدنش جای خاصی داشته.
ترموستات عوض کنید.رادیاتور حتما باز کنید و دور و برشو تمیز کنید مطمئن باشید شی خارجی(مثل کارتن،پلاستیک ، گنجشک مرده!!! و ... جلوی رادیاتورو مسدود نکرده باشه.اگر ممکنه رادیاتورو بدید براتون سیخ بزنن-تمیزش کنن):D
این عیب همچنین براثر خرابی سنسور دمای آب هم ممکنه رخ بده.
تسمه واتر پمپ هم باید در آمپر کشیدن ها چک بشه(البته این چک کردن مختص مشکل شما نیست.کلی عرض کردم)

عیب یابی های نهایی باید بعد از چک کردن ماشین و یک سری تست ها انجام بشه نه از پشت مانیتور:general304:
رادیاتور رو دادم باز کردن و سیخ زدن. الان مدت زمان فن زدن کاهش پیدا کرده یعنی قبلا که ۱۰ دقیقه فن میزد تا خنک شه الان ۳-۴ دقیقه میزنه ولی تعداد فن زدن همچنان زیاده. یعنی الان فن میزنه خاموش که شد چند دقیقه دیگه دوباره آمپر میره بالا و دوباره فن میزنه. اینطوری بگم بهتره مدت زمانی که فن زده میشه بیشتر از مدت زمانی هست که فن زده نمیشه. نمیدونم چرا آمپر هی میره بالا. قدم بعدی چیه؟
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
رادیاتور رو دادم باز کردن و سیخ زدن. الان مدت زمان فن زدن کاهش پیدا کرده یعنی قبلا که ۱۰ دقیقه فن میزد تا خنک شه الان ۳-۴ دقیقه میزنه ولی تعداد فن زدن همچنان زیاده. یعنی الان فن میزنه خاموش که شد چند دقیقه دیگه دوباره آمپر میره بالا و دوباره فن میزنه. اینطوری بگم بهتره مدت زمانی که فن زده میشه بیشتر از مدت زمانی هست که فن زده نمیشه. نمیدونم چرا آمپر هی میره بالا. قدم بعدی چیه؟
پراید شما اگر از نوع یورو 4 هست که باید خدمتتون عرض کنم فن زدن زیاد از خصوصیات این ماشین هست اما نه 3-4 دقیقه !!!
اگر ماشین آب کم میکنه مشکل واشر سرسیلندر.اگر جنت ها باد میکنن مشکل واشر سرسیلندر دارید . دارید اگر نه :
اگر خودروی شما مدل پایین هست یا شرایط نگهداری خوبی نداشته احتمال فرسوده شدن واتر پمپ هست.شل و سفتی تسمه واتر پمپ چک بشه.
3-4 دقیقه فن زدن زمان زیادیه و اصلا طبیعی نیست.
 

arrow2014

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2014
نوشته‌ها
1,128
لایک‌ها
736
ماشین من صدای موتور وحشتناکی داره و جدیدا موتور تر تر میکنه با صدای بلند
جدای از این هر صبح ریپ میزنه و خفه میکنه وایر عوض کردم شمع و سوزن هارو شستم فیلترا هم عوض کردم پراید یورو4
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
ماشین من صدای موتور وحشتناکی داره و جدیدا موتور تر تر میکنه با صدای بلند
جدای از این هر صبح ریپ میزنه و خفه میکنه وایر عوض کردم شمع و سوزن هارو شستم فیلترا هم عوض کردم پراید یورو4
صد هزار نوع صدای ترتر و قرقر و ورور هست عزیز:)
نشنیده و ندیده هیچ نظری نمیشه داد
ماشینو ببرید تعمیرگاه
 

arrow2014

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2014
نوشته‌ها
1,128
لایک‌ها
736
صد هزار نوع صدای ترتر و قرقر و ورور هست عزیز:)
نشنیده و ندیده هیچ نظری نمیشه داد
ماشینو ببرید تعمیرگاه
بله مشکل از انبار اگزوز بود که 120 تومن پول یه انبار با واشرش شد 20 تومنم دستمزد خدا بخیر بگذرونه با این قیمتا
 

moslem47

Registered User
تاریخ عضویت
6 مارس 2010
نوشته‌ها
1,417
لایک‌ها
149
سلام
زیر ۱۰۰ تومن ماشین چی پیشنهاد میکنید؟
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
سلام
زیر ۱۰۰ تومن ماشین چی پیشنهاد میکنید؟
سلام
1- سمند EF7
2- SLX TU5 & PARS TU5
3- خانواده ام وی ام ( خودرو های به نسبت با کیفیت هستن - قطعات یدکی در بازار اکثرا غیر اصلی و فیک هستند و کیفیت قطعه فابریک رو ندارن - قطعات بدنه و... گران )

پینوشت : به غیر از تویوتا کلیه خودرو های کره زمین (به صراحت اعلام میکنم:general206:) به درد نخور هستن.چه رسد به ماشینای چینی و ایرانی:general702::general702::general702::general702:
 

peyman5534

Registered User
تاریخ عضویت
16 آگوست 2014
نوشته‌ها
1,308
لایک‌ها
2,386
سن
33
کلا ماشین نخریدن صرفش بیشتره،
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
41
محل سکونت
یه خورده اونورتر
چطوری میشه چک کرد ترمزهای دو طرف هم زمان با هم میگیرن؟
 

essi67

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2012
نوشته‌ها
560
لایک‌ها
96
محل سکونت
Bojnourd
سلام
من یک تیبا مدل نود گرفتم
مشکل اینجاست که فن رادیات اتوماتیک روشن نمیشه و یک کلید کنار فرمان گذاشتن که فن خودرو رو روشن خاموش میکنه بصورت دستی.
به خریدار دسترسی ندارم ازش سوال بپرسم علتش رو
چرا این کار رو کردن و برای درس کردنش باید چیکار کنم؟
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
چطوری میشه چک کرد ترمزهای دو طرف هم زمان با هم میگیرن؟
اگر نگیرن ماشین میکشه یه طرف !
سلام
من یک تیبا مدل نود گرفتم
مشکل اینجاست که فن رادیات اتوماتیک روشن نمیشه و یک کلید کنار فرمان گذاشتن که فن خودرو رو روشن خاموش میکنه بصورت دستی.
به خریدار دسترسی ندارم ازش سوال بپرسم علتش رو
چرا این کار رو کردن و برای درس کردنش باید چیکار کنم؟
سلام
رایج ترین دلیلش اینه که ماشین آمپر میکشیده و برای اینکه آمپر نکشه فنو دستی کردن.
به باطری سازی مراجعه کنید مشکل برقی رو حل کنید و این کلیدو حذف کنید و بعد حتما درصورت وجود مشکل مکانیکی موتور که باعث آمپر کشیدن میشده مشکل مکانیکی رو هم حل کنید.
البته بعضی افراد به آمپر ماشین وسواس دارن و نمیزارن کامپیوتر ماشین کارشو انجام بده و بدون اینکه ماشین مشکل داشته باشه یه کلید دستی برای روشن کردن فن میزارن تا توی ترافیک یا ... روشنش کنن.(پایین نگهداشتن آمپر آب خودرو با اعمال زور باعث افزایش مصرف سوخت و... میشود)
 
Last edited:

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
4,966
لایک‌ها
31,829
محل سکونت
Sin City
سلام
جدیدا فن ماشینم دیر روشن میشه شده امپر از نصف هم رد میشه نزدیک خط دوم روشن میشه یا روشن میشه زودم خاموش میشه یا روشن میشه اما زیاد کار میکنه
اشکال از کجاست؟
فشنگی داره امپر پشت داشبورد رو اشتباه نشون میده؟ ( که بعید میدونم)
فشنگی داره اشتباه دما رو به ای سی یو میده؟
رله مشکل داره؟
ماشین پراید 85 زیمنس چراغ چک خاموش نشتی اب و کم کردن اب نداره

@gheysar.

IMG_20190910_022019.jpg
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
سلام
جدیدا فن ماشینم دیر روشن میشه شده امپر از نصف هم رد میشه نزدیک خط دوم روشن میشه یا روشن میشه زودم خاموش میشه یا روشن میشه اما زیاد کار میکنه
اشکال از کجاست؟
فشنگی داره امپر پشت داشبورد رو اشتباه نشون میده؟ ( که بعید میدونم)
فشنگی داره اشتباه دما رو به ای سی یو میده؟
رله مشکل داره؟
ماشین پراید 85 زیمنس چراغ چک خاموش نشتی اب و کم کردن اب نداره

@gheysar.

مشاهده پیوست 1145147
سلام عمو بنچی
اتصال بدنه منفیو تقویت کن.(یه اتصال مستقیم از منفی باطری به بدنه و سپس به موتور .سیم نازک نباشد.)

بعد برو سراغ سنسور دمای آب.(احتمال خرابی سنسور هم هست ولی خیلی کم.اکثر موارد با تقویت اتصال بدنه منفی رفع میشه )
 

Fifa2018

Registered User
تاریخ عضویت
1 آپریل 2018
نوشته‌ها
1,024
لایک‌ها
4,225
سن
24
محل سکونت
in flight
سلام پژو پارس مدل ۹۶
کولرش خودبخود گرم میشه بعد سرد میشه مجبورم هی خاموش کنم کولرو دوباره روشنش کنم
رادیات و فن ها و رله فن ها سالمن
 
بالا