برگزیده های پرشین تولز

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
لامصب 206 نسبت به شستشوی موتور فوق العاده حساسه. به قول gheysar عزیز اگر موتور کثیف باشه ولی سالم باشه خیلی بهتر از اینه با شستن موتور کلی خرج تو گوش خودمون بزنیم .
من شخصا ماهی دوبار هر بار حدود نیم ساعت واسه تمیز کردن موتور ماشین وقت میذارم چون کلا نسبت به تمیزی موتور حساسم D:
سعی میکنم یه سری قطعات مثل رزناتور و ... رو باز کنم تا جای دست داشته باشم بتونم به اکثر جاها دسترسی پیدا کنم. با اسپری یا فوم های مخصوص شستشوی موتور + مسواک و یه پارچه که پرز نده تمیز میکنم.


من شنیدم گازوئیل باعث خوردگی و پوسیدگی قطعات لاستیکی مثل شیلنگها و ژنتها میشه ولی نمیدونم ایا پایه و اساس علمی داره یا نه .

ولی کلا واسه خودمم سواله این مراکز Detailing چطوری موتورشویی به اون تمیزی رو انجام میدن بدون اینکه اسیبی به قطعات برقی ماشین برسونن ؟ آخه بهرحال بعضی از قطعات مرتبط با برق ماشین رو سخته بخوای کامل کاور کنی تا هیچگونه رطوبتی بهش نرسه.
موتور شویی ریسکه هرکارش کنی.
مراکز دیتیلینگ هم باهاتون طی میکنن که آقا اگر بعد تمیزکاری مشکلی پیش اومد به ما ربطی نداره:D و هیچکس به شما ضمانت نمیده که آقا اتفاقی نمیوفته.
تمیزی زیاد در مراکز دیتیلینگ به خاطر اینه که اونها صبر و حوصله و وقت زیادی روی این کار میزارن و میشینن یکی یکی قطعاتو تمیزمیکنن.همچنین همونطور که فرمودید از اسپری ها و فوم های زیادی استفاده میکنن.
اما کاری که همشون انجام میدن دست آخر یه آب داغ پرفشار میگیرن تو موتور چون باید کلیه این مواد و چربی ها شسته بشه و بریزه زمین.;)
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,151
لایک‌ها
20,022
محل سکونت
اوهایو - دیتون

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,151
لایک‌ها
20,022
محل سکونت
اوهایو - دیتون
الان داریم به فصل سرما نزدیکتر میشم
من تا حالا آب رادیاتور و ضدیخ عوض نکردم
بنظرتون کلا تخلیه کنم و دوباره ضدیخ بریزم یا لزومی نداره
الان ضدیخ داره
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
الان داریم به فصل سرما نزدیکتر میشم
من تا حالا آب رادیاتور و ضدیخ عوض نکردم
بنظرتون کلا تخلیه کنم و دوباره ضدیخ بریزم یا لزومی نداره
الان ضدیخ داره
ضدیخ هر دوسال یکبار عوض کنید
البته میتونید تست کنید که ضدیختون چطوره:
یه سرنگ از ضدیختون بکشید بزارید فریزر اگر یخ نزد اوکیه./.
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
TU5_Engine_Transmission_Noise_1.jpg
TU5_Engine_Transmission_Noise_2.jpg

حالا ایرانخودرو عیبو پیدامکینه به تعمیرکارای شبکه ایرانخودرو میگه.
مکانیک بیچاره تو بازار اگر از این اطلاعیه خبرنداشته باشه تا بیاد این عیبو پیدا کنه ممکنه از صبح تا شب طول بکشه آخرشم متوجه نشه.
چی میسازین خداوکیلی
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,151
لایک‌ها
20,022
محل سکونت
اوهایو - دیتون
ماشین من یهو گیربکس نشتی روغن پیدا کرد
بردم برای تعویض مکانیک گفت دندی ریشی ها هم داغون و خورد شدن و یکی از بلبرینگ ها خرابه
خلاصه با کلی هزینه الان ماشین که روشن می کنم می خوام حرکت کنم صدای خرخر میده یا صدای مثله زنجیر
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
ماشین من یهو گیربکس نشتی روغن پیدا کرد
بردم برای تعویض مکانیک گفت دندی ریشی ها هم داغون و خورد شدن و یکی از بلبرینگ ها خرابه
خلاصه با کلی هزینه الان ماشین که روشن می کنم می خوام حرکت کنم صدای خرخر میده یا صدای مثله زنجیر
اگر منظورتون دنده دیشلی ها است:
2.jpg
این دیفرانسیل متعلق به خودروهای محرک عقب هست.و در این سیستم - گیربکس از دیفرانسیل جدا هست(مثل پیکان/تویوتا لندکروز/نیسان / پاترول و ...).اگر دیفرانسیل بترکه آسیبی به دنده های گیربکس وارد نمیشه چرا که دیفرانسیل از گیربکس جدا هست.
اما در خودرو هایی چون پراید/انواع پژو/ال نود و... مجموعه دیفرانسیل و گیربکس درون یک محفظه قراردارند و اگر دیفرانسیل بترکه ممکنه خورده های فلز به دنده های گیربکس هم آسیب بزنه.

Picture-511.jpg

تذکر مهم 1: دنده های گیربکس و دیفرانسیل اگر خط و خش و خوردگی داشته باشن به هیچ وجه قابل قبول نیست و باعث صدا خواهد شد.
تذکر مهم 2 : درحین جمع کردن گیربکس و دیفرانسیل باید عمل واشرگیری(تنظیم لقی دیشلی ها -با قراردادن واشر پشت اونها) انجام بشه.اگر درست انجام نشه باعث خرابی مجدد خواهد شد.
تذکر 3 فوق مهم : ضریب موفقیت در تعمیر گیربکس پایین هست.توصیه اکید بر تعویض گیربکس هست با یک نمونه استوک به شرط.(گاها تعویض گیربکس از تعمیر اون ارزون تر در میاد و هی هرروز هم پاتون در تعمیرگاه نیست-خیالتون هم جمعه)
شما هم مجدد باید به تعمیرکارتون مراجعه کنید.

دوستان توجه کنید انتخاب روش تعمیر هم در پروسه بسیار مهم هست و فقط مهارت مکانیک مهم نیست.(آیا این قطعه منطقی تره که تعویض بشه یا منطقی تره که تعمیر بشه ؟ )
 

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
5,885
لایک‌ها
17,660
درود
آقا کار این هدرز چیه که چند اسب بخار قدرت ماشین افزایش میده؟ :D
 

Business plan

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
10,714
لایک‌ها
13,906
محل سکونت
❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️
با آبی که توی بنزین میریزن چی کار کنیم؟
اولش فکر کردم موتور خودم مورد داره
ولی برای ماشین هم پیش خودم
دیگه شکی نیست که آب میزن توی بنزین و راحت میفروشن!
اینم عکس باک
خب حالا چاره کار چیه؟ فیلتری چیزی هست که آب رو جمع کنه جدا کنه از بنزین؟
آب هم چیزی نیست یا بره کف یا بیاد روی سطح ، راحت مخلوط میشه کسی هم نمیفهمه!

20191014_131353-jpg.1149784
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
درود
آقا کار این هدرز چیه که چند اسب بخار قدرت ماشین افزایش میده؟ :D
اصلی ترین وظیفه هدرز :
هدرز با هندسه و فرم خاصی ک داره باعث میشه تا میل لنگ( در کل -موتور ) برای بیرون کردن دود از سیلندر زور کمتری بزنه:D
درواقع موقع بیرون کردن دود از موتور جون موتور گرفته نشه
با آبی که توی بنزین میریزن چی کار کنیم؟
اولش فکر کردم موتور خودم مورد داره
ولی برای ماشین هم پیش خودم
دیگه شکی نیست که آب میزن توی بنزین و راحت میفروشن!
اینم عکس باک
خب حالا چاره کار چیه؟ فیلتری چیزی هست که آب رو جمع کنه جدا کنه از بنزین؟
آب هم چیزی نیست یا بره کف یا بیاد روی سطح ، راحت مخلوط میشه کسی هم نمیفهمه!

20191014_131353-jpg.1149784
چون قانونا توی بنزین نباید آب باشه همچین فیلتری تاحالا ساخته نشده.یا دست کم من ندیدم.
جایگاه عوض کن.
 

AM1N

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
2,299
لایک‌ها
4,574
سلام
صبح زود که ماشین رو روشن میکنم هرزگرد یکی از تسمه ها صدایی شبیه به ویس ویس تولید میکنه که بعد از گرم شدن ماشین برطرف میشه.
الزامی هست هرزگردی که صدا میده تعویض بشه ؟ چون صداش دائمی نیست
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
سلام
صبح زود که ماشین رو روشن میکنم هرزگرد یکی از تسمه ها صدایی شبیه به ویس ویس تولید میکنه که بعد از گرم شدن ماشین برطرف میشه.
الزامی هست هرزگردی که صدا میده تعویض بشه ؟ چون صداش دائمی نیست
سلام
نه ضروری نیس تعویضش.
سری بعد که تسمه عوض کردی هرزگردارو هم عوض کن.
 

AM1N

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
2,299
لایک‌ها
4,574
سلام
نه ضروری نیس تعویضش.
سری بعد که تسمه عوض کردی هرزگردارو هم عوض کن.
هم تسمه تایم و هم تسمه دینام رو حدود 8000 تا قبل عوض کردم ولی هرزگردارو عوض نکردم .
داداش یه مسئله دیگه ؛
خروج آب از اگزوز ماشین ( موقعی که تازه روشنش کردیم ) به چه علته ؟
یه بنده خدایی میگفت کم کم داری واشر سرسیلندر میزنی o_O
 

memol1985

Registered User
تاریخ عضویت
30 مارس 2018
نوشته‌ها
2,472
لایک‌ها
2,006
فرق لامپ زنون و هالوژن چیست ب زبون ساده توضیح میدین؟
ممنون
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
هم تسمه تایم و هم تسمه دینام رو حدود 8000 تا قبل عوض کردم ولی هرزگردارو عوض نکردم .
داداش یه مسئله دیگه ؛
خروج آب از اگزوز ماشین ( موقعی که تازه روشنش کردیم ) به چه علته ؟
یه بنده خدایی میگفت کم کم داری واشر سرسیلندر میزنی o_O
فصل زمستان به خاطر سرمای هوا وقتی تازه ماشین سردو روشن میکنی میعان صورت میگیره و بخار آب به آب تبدیل میشه که این آب از اگزوز بیرون میزنه.با گرم شدن اگزوز به مقدار کافی بخار قطع میشه.
واشر کم کم زدن نداریم.
یه واشر سالم داریم
یه واشر خراب.
علایم واشر سرسیلندر خراب هم که معلومه(باد کردن جنت ها / کم شدن آب رادیاتور/رد کردن آمپر از حالت نرمال که همون وسط هست / استارت اولیه ماشین یکم دیر روشن میشه و بیشتر استارت میخوره و بعد از این که روشن شد یکم با لرزش کار میکنه و بعد موتور صاف میشه / توی درب روغن سفیدک میزنه.البته اگر ماشین موتور شویی شده و یا زمان زیادی هست مثلا دو هفته اصلا استارت نخورده و محیط رطوبتی بوده ممکنه توی درب روغن سفیدک باشه و واشر هم سالم باشه / کمپرس درون رادیاتور وقتی درب رادیاتور بازه و ماشین خنکه حباب مشاهده میکنید و علایم زیاد دیگه )
موتور 1800 پژو 8 سوپاپ و 206 تیپ 2 بعد از مدتی واشرشون میپوسه چون واشر کاغذیه که بهش میگن سوخته.(حتی اگر نه جنتی ترکیده باشه و ... )
ای اف 7 / 206 تیپ 5 /ال نود و اکثر موتور های روز واشر فلزی دارن که هرگز نمیپوسه و حتی جنت هم بترکه و بی آبی بکشن سریعا واشرشون خراب نمیشه.
--------------------
همیشه سعی کنید تسمه ها تو نو به صورت کیت عوض کنید.(کیت کامل شامل تسمه و هرزگرد ها هست)
کیت کامل تسمه تایم اورجینال اورجینال جدای از اینکه تسمه تایم و هرزگرد داخلش هست واتر پمپ هم داخلش هست(چون واتر پمپ به مرور ضعیف میشه و یه قطعه مصرفیه)
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,968
لایک‌ها
4,473
محل سکونت
Ambushed area
فرق لامپ زنون و هالوژن چیست ب زبون ساده توضیح میدین؟
ممنون
سلام
لامپ هالوژن (گاز هالوژن)همون لامپای فابریکه که مثلا روی چراغای پژو / پراید نصبه.قیمتش ارزونه.نورش معمولیه زیاد جالب نیست.نورشون اکثرا زرده .
3خار60-55عقاب.jpg

---------------------------------
لامپ های هدلایت که توشون ال ای دی هستن اکثرا و اس ام دی.این لامپا نور سفید دارن و ترانس هم لازم ندارن.(بغیر از خود لامپ چیز دیگه ای لازم نیست).جهت قرارگیری اونها توی کاسه چراغ باید رعایت بشه(طوری که ال ای دی های روی لامپ به سمت چپ و راست بیافتن نه بالا و پایین-مثل لامپ سمت راست توی عکس پایینی)
7q5ro4ucxtac.jpeg
-------------------------
لامپ زنون
که توش گاز زنون استفاده شده.علاوه بر خود لامپ باید ترانس هم باشه.نور زیادی داره.به محض این که روشنشون کنید حداکثر نورشون نمیدن و باید چندثانیه صبر کنید تا داغ بشه و شارژ ترانس.
110210303.jpg

خوب حالا میرسیم به اینکه کدومو کجا باید نصب کرد.(توصیه ما استفاده از لامپ های فابریک و توصیه شده سازنده و راهنمایی رانندگی هست)
ترکیبی که خودم میپسندم:

مثلا اگر ماشینتون پارس هست یا 206 :
برای نور پایین لامپ هالوژن معمولی بزارید
برای نور بالا هدلایت بزارید
برای مه شکن هم زنون
 

AM1N

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
2,299
لایک‌ها
4,574
فصل زمستان به خاطر سرمای هوا وقتی تازه ماشین سردو روشن میکنی میعان صورت میگیره و بخار آب به آب تبدیل میشه که این آب از اگزوز بیرون میزنه.با گرم شدن اگزوز به مقدار کافی بخار قطع میشه.
واشر کم کم زدن نداریم.
یه واشر سالم داریم
یه واشر خراب.
علایم واشر سرسیلندر خراب هم که معلومه(باد کردن جنت ها / کم شدن آب رادیاتور/رد کردن آمپر از حالت نرمال که همون وسط هست / استارت اولیه ماشین یکم دیر روشن میشه و بیشتر استارت میخوره و بعد از این که روشن شد یکم با لرزش کار میکنه و بعد موتور صاف میشه / توی درب روغن سفیدک میزنه.البته اگر ماشین موتور شویی شده و یا زمان زیادی هست مثلا دو هفته اصلا استارت نخورده و محیط رطوبتی بوده ممکنه توی درب روغن سفیدک باشه و واشر هم سالم باشه / کمپرس درون رادیاتور وقتی درب رادیاتور بازه و ماشین خنکه حباب مشاهده میکنید و علایم زیاد دیگه )
موتور 1800 پژو 8 سوپاپ و 206 تیپ 2 بعد از مدتی واشرشون میپوسه چون واشر کاغذیه که بهش میگن سوخته.(حتی اگر نه جنتی ترکیده باشه و ... )
ای اف 7 / 206 تیپ 5 /ال نود و اکثر موتور های روز واشر فلزی دارن که هرگز نمیپوسه و حتی جنت هم بترکه و بی آبی بکشن سریعا واشرشون خراب نمیشه.
--------------------
همیشه سعی کنید تسمه ها تو نو به صورت کیت عوض کنید.(کیت کامل شامل تسمه و هرزگرد ها هست)
کیت کامل تسمه تایم اورجینال اورجینال جدای از اینکه تسمه تایم و هرزگرد داخلش هست واتر پمپ هم داخلش هست(چون واتر پمپ به مرور ضعیف میشه و یه قطعه مصرفیه)
دمت گرم
خب پس تا اینجا خداروشکر ماشینم تو تمام پارامترهایی که گفتین سربلند بیرون اومده :دی
فقط یه مسئله ای ؛
آب کم کردن ماشین تا چه حد مجازه ؟ مثلا من قمقمه ماشین رو بررسی میکنم ( ۲۰۶ تیپ ۶ ) ماهی حدود نیم الی یک سانت از سطح آب قمقمه کم شده. این مورد طبیعیه ؟
 
بالا