برگزیده های پرشین تولز

pooria-ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2011
نوشته‌ها
6,490
لایک‌ها
2,424
محل سکونت
Tehran
دوستان، ممنون از پاسخ هاي شما. مشکل من با ريختن واسکازين حل شد، ظاهراً به علت کم بودن واسکازين اون صدا ايجاد ميشه.
البته الان مشکل جديدي که دارم اينه که ماشين رو که ميذارم تو پارگينگ، روزي يکي دو قطره از واسکازين از زير ماشين ميريزه رو زمين. مکانيک ميگه مي تونه از کاسه نمد باشه و هزينه تعميرش که نياز به باز کردن گيربکس داره حدود 100 تومن ميشه! به نظر شما بدم تعمير يا همين جوري باهاش سر کنم؟

دوست من ماشینت چیه ؟
ممکنه از کاسه نمد سرگیربکس باشه که پلوس میره توش
اونجا نیاز به بازشدن گیربکس نداره

Sent from my WT19i using Tapatalk 2
 

Reza82N

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
با سلام,

امیدوارم سوالاتم رو در جای درست پرسیده باشم,

1-بهترین پمپ بنزین 206 تیپ 2 چیه؟ که خراب هم نشه؟

2-با سلام با کیلومتر حدود 30.000 قصد تعویض شمع برای تیپ 2 را دارم,

اینطور که در تاپیک خوندم شمع مناسب +FR7DC هست,که گپ آن 0.9 میباشد,

2 سوال دارم,

1-شمع پلاتینیوم سوزنی FR7DP با کد 0242235556 آیا شمع مناسبی برای جایگزینی با +FR7DC هست؟؟
2-اگر جواب 1 اینه که شمع FR7DP خوبیه , با توجه به تصاویری که از اینترنت بدست آوردم فاصله گپ اون 0.6 هست,آیا نیازه که به 0.9 تغییر کنه؟؟ این تغییر دادن کار راحتیه و به شمع آسیب نمیرسونه؟

با تشکر.

FR7DC+.JPG

FR7DP.JPG
 

bijan darbari

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2012
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
258
سلام

بعد از تعویض واسکازین نشتی پیدا کرده؟
اگه جواب مثبته پس ممکنه به مرور زماننشتی رفع بشه. فعلا دست نگاهدارید.
 

حسن021

Registered User
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2012
نوشته‌ها
673
لایک‌ها
45
سن
22
محل سکونت
تــــــــــــهران
شمع ها رو کیلومتر 30 هزار تا عوض میشن یا پلاتین وسط شمع وقتی کم میشه و
تموم میشه برق رسونیش کم میشه و وقت تعویضشه اون سیاهی نشونه خام سوزیه ماشینه و یه ایرادی داره شمع ها اگر قهوه ای کمرنگ باشه نشون دهنده اینکه ماشین خوب کارمیکنه و مصرفش عالیه
 

bijan darbari

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2012
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
258
با سلام,

امیدوارم سوالاتم رو در جای درست پرسیده باشم,

1-بهترین پمپ بنزین 206 تیپ 2 چیه؟ که خراب هم نشه؟

2-با سلام با کیلومتر حدود 30.000 قصد تعویض شمع برای تیپ 2 را دارم,

اینطور که در تاپیک خوندم شمع مناسب +FR7DC هست,که گپ آن 0.9 میباشد,

2 سوال دارم,

1-شمع پلاتینیوم سوزنی FR7DP با کد 0242235556 آیا شمع مناسبی برای جایگزینی با +FR7DC هست؟؟
2-اگر جواب 1 اینه که شمع FR7DP خوبیه , با توجه به تصاویری که از اینترنت بدست آوردم فاصله گپ اون 0.6 هست,آیا نیازه که به 0.9 تغییر کنه؟؟ این تغییر دادن کار راحتیه و به شمع آسیب نمیرسونه؟

با تشکر.

سلام

دوست عزیز میشه ادرس سایتی رو ازش عکس گذاشتی رو برام pm کنی؟
در مورد شمع هم فکر نکنم استفاده از مدلی DP مشکل خاصی داشته باشه.چون گرید دمایی یکسانی داره.
فیلر شمع هم بزارین بمونه چون سوزنی هستش و گپش با شمع معمولی فرق داره.

ولی استفاده از شمع سوزنی تفاوت آنچنانی تو موتور ایجاد نمی کنه.( از نظر اقتصادی توصیه نمیشه ) مگه اینکه موتور از لحاظ دیگه هم دستکاری کرده باشین (از هدرز و فیلتر اسپرت بگیر به بالا )
 

Reza82N

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
سلام تصمیم به استفاده ا شمع فابریک +FR7DC
گرفتم،با اینکه تفاوت دمایی نداشتن ولی برای FR7DP فاصله گوش کمتر بود منصرف شدم،206هم ماشین حساسیه گفتم فابریک باشه بهتره.

اون سایت رو چشم پیدا کنم میزارم چون سایتشو سیو نکردم باید توی هیستوری دنبالش بگردم
 

dr.asphalt

Registered User
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2012
نوشته‌ها
1,123
لایک‌ها
28
محل سکونت
تهران - تهرانپارس
ماشن پرايد 88 هست.


90 % پرایدها این مشکل رو دارن و از کاسه نمد سر پلوس هستش که اگر تازه عوض کردید یا گیربکس رو تازه باز کردید طبیعیه و قطع میشه اما اگه قطع نشد باید تعویض بشه !!!!
 

Reza82N

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
امشب رفتم لنتهای جلو تیپ۲(۲۰۶)رو با لنت های ارجینال داخل جعبه پژو سیتروئن که ردی خود لینک نوشته بود فردو تعویض کردم،
لنتهای روی ماشین بوش جورید بود و تقریبا ۴۰ درصد با بیشتر گوشت داشت ولی با اپسیلون ترمز صدای سوت ها بلند میشد،منکه تعویض کردم،
متوجه نشدم چرا اینطوری بود!
جنس بوش جورید که خوبه!شاید چون ۳ سال سرما و گرما رو دیده روش تاثیر گذاشته و عمرش از لحاظ کیفی تموم شده و نه کمّی!

سلام

دوست عزیز میشه ادرس سایتی رو ازش عکس گذاشتی رو برام pm کنی؟
در مورد شمع هم فکر نکنم استفاده از مدلی DP مشکل خاصی داشته باشه.چون گرید دمایی یکسانی داره.
فیلر شمع هم بزارین بمونه چون سوزنی هستش و گپش با شمع معمولی فرق داره.

ولی استفاده از شمع سوزنی تفاوت آنچنانی تو موتور ایجاد نمی کنه.( از نظر اقتصادی توصیه نمیشه ) مگه اینکه موتور از لحاظ دیگه هم دستکاری کرده باشین (از هدرز و فیلتر اسپرت بگیر به بالا )


خدمت شما,


http://www.kalagard.ir/index.php?id=900500100119#id=900500100119
 
Last edited:

-HONDA

Registered User
تاریخ عضویت
7 نوامبر 2008
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
17
محل سکونت
کرج گوهر دشت
سلام
ببخشید با اجازه دوستان من هم سوال دارم که ممنون میشم راهنمایی کنید
مثلا اگه یه موقع ماشین رو استارت بزنی ولی روشن نشه اشکال از کجاست؟؟ یعنی از کجا باید بفهمیم که اشکال از باتری هست یا دینام؟! و راه حل هاش چیه؟

خیلی ممنون
 

bijan darbari

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2012
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
258
سلام
ببخشید با اجازه دوستان من هم سوال دارم که ممنون میشم راهنمایی کنید
مثلا اگه یه موقع ماشین رو استارت بزنی ولی روشن نشه اشکال از کجاست؟؟ یعنی از کجا باید بفهمیم که اشکال از باتری هست یا دینام؟! و راه حل هاش چیه؟

خیلی ممنون

اولین مرحله جرقه سر شمع رو چک می کنید:
یعنی اگه وایر داری وایر شمع ها رو دونه دونه یه مقدار می کشی بیرون طوری که موقع استارت زدن جرقه اش رو ببینی که به سر شمع میره ( سعی کنید هیچوقت وایر رو طوری در نیارید که جرقه اش رو به بدنه تخلیه کنه. چون امکان سوختن کویل در این صورت هستش )

اگه هم کویل سر شمع هستش باید با مولتی متر چک کنید که ولتاژ دو سر کویل میره و یا نه. به این ترتیب که سوکتی که به کوئل وصل میشه 3 پین داره.یک پین موقع باز بودن سوییچ برق 12 ولت رو به کوئل به صورت دائم می رسونه( ولتاژ اولیه ).پین دیگه اتصال بدنه هستش.پین دیگه موقع استارت زدن ولتاژ حدود 5 ولت رو به کوئل میفرسته( ولتاژ تحریک ).

سیم پیچ اولیه و ثانویه کوئل هم نباید اتصال کوتاه شده باشن.

تا اینجا مشکل جرقه حل شد.

تو مرحله دیگه باید بنزین پشت انژکتور ها رو چک کنی که به این صورت که شلنگ برگشت از ریل سوخت رو در میاری و موقع استارت زدن باید ازش بنزین با دبی مناسب ( نه خیلی زیاد ) بیرون بریزه.

از این مرحله به بعد اگه ماشین روشن نشد یکم پیچیده میشه و میتونه دلایل زیادی داشته باشه مثل:
- خرابی سنسور دمای آب ( خیلی جالبه )
- خرابی سنسور مپ
- خرابی سنسور میل لنگ
- خرابی رله دوبل
- خرابی یا مشکل تو سیستم ایموبیلایزر یا دزدگیر
- خرابی انژکتور ها و یا کثیفی شدید اونها
- خرابی سوییچ اینرسی
- خرابی دسته سیم یا اتصال بدنه
و.....

که باید دیاگ زده بشه و یا با حوصله دونه دونه اینها با مولتی متر چک بشه.

بازم اساتید اگه من اشتباهی کردم بگن.
 

-HONDA

Registered User
تاریخ عضویت
7 نوامبر 2008
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
17
محل سکونت
کرج گوهر دشت
عزیز خیلی ممنونم از توضیحاتتون . البته خیلی هاش رو نفهمیدم که اونم تقصیر شما نیست :happy:
ممنووووووووون:)
 

albor2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2013
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
شماره موتور پراید کدوم قسمتش حک شده:wacko: لطفا همراه عکس توضیح بدین با قطعات خودرو اشنایی چندانی ندارم ممنون :wub:
 

alex_pk

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2006
نوشته‌ها
848
لایک‌ها
109
محل سکونت
تهران
سلام دوستان
ماشین من تیب 5 مدل 90
چند ماه پیش ماشینم چراغ عیب یاب موتورش چند بار چشمک زد و بوق اخطار زد ولی بعد چند دقیقه رفع شد

3 روز پیش وقتی با ماشین 5 دقیقه حرکت کردم این اخطار دوباره چشمک زد و بعد ثابت شد (3 تا بوق اخطار هم می زد) و ماشین هم لرزش محسوسی داشت
ماشین رو زدم کنار ، بعد از 2 ساعت دوباره روشن کردم ولی باز هم هونطور بود.
امروز بعد از 3 روز وقتی باز هم روشن می کنم همون مشکل رو داره به همی دلیل فعلا از ماشین استفاده نکردم.

به نظر دوستان مشکل ممکنه از کجا باشه.
چکار باید انجام بدم.


+++++++++++
مایع سیستم خنک کننده رو چطور میتونم عوض کنم؟(خودم میتونم یا کار خاصی داره؟)(از طریق همون منبع سفید گوشه بالا سمت چپ ماشین، درش رو باز کنم بریزم؟ نیازه مایع قبلی رو خالی کنم؟)
از چه مایعی استفاده کنم.


++++++++++
این قضیه هم فکر نکنم ربطی بهموارد بالا داشته باشهولی گکفتم یه سوالی هم بپرسم
وقتی تو سرما ماشین رو روشن می کنم و حرکت می کنم دنده 1 واقعا به سختی جا میره....
یعنی اگر سرعت خیلی کم باشه که مجبور باشم از 2 بزنم دنده 1 بعضی وقتها اصلا جا نمیره و مجبور میشم با همون دنده 2 و پرگاز حرکت کنم
در حالی که چند ماه پیش براش واسکازین ایسو اصل ریختم
به نظرتون مشکل از چی میتونه باشه؟

مرسی.
 

farzad_sic

Registered User
تاریخ عضویت
12 دسامبر 2012
نوشته‌ها
123
لایک‌ها
21
محل سکونت
شیراز
شماره موتور پراید کدوم قسمتش حک شده
wacsmiley.gif
لطفا همراه عکس توضیح بدین با قطعات خودرو اشنایی چندانی ندارم ممنون
wubsmiley.gif


پشت سیلندر سمت چپ زیر پمپ بنزین , اگر متوجه نشدید بگید تا مصور براتون توضیح بدم

سلام دوستان
ماشین من تیب 5 مدل 90
چند ماه پیش ماشینم چراغ عیب یاب موتورش چند بار چشمک زد و بوق اخطار زد ولی بعد چند دقیقه رفع شد

3 روز پیش وقتی با ماشین 5 دقیقه حرکت کردم این اخطار دوباره چشمک زد و بعد ثابت شد (3 تا بوق اخطار هم می زد) و ماشین هم لرزش محسوسی داشت
ماشین رو زدم کنار ، بعد از 2 ساعت دوباره روشن کردم ولی باز هم هونطور بود.
امروز بعد از 3 روز وقتی باز هم روشن می کنم همون مشکل رو داره به همی دلیل فعلا از ماشین استفاده نکردم.

به نظر دوستان مشکل ممکنه از کجا باشه.
چکار باید انجام بدم.


+++++++++++
مایع سیستم خنک کننده رو چطور میتونم عوض کنم؟(خودم میتونم یا کار خاصی داره؟)(از طریق همون منبع سفید گوشه بالا سمت چپ ماشین، درش رو باز کنم بریزم؟ نیازه مایع قبلی رو خالی کنم؟)
از چه مایعی استفاده کنم.


++++++++++
این قضیه هم فکر نکنم ربطی بهموارد بالا داشته باشهولی گکفتم یه سوالی هم بپرسم
وقتی تو سرما ماشین رو روشن می کنم و حرکت می کنم دنده 1 واقعا به سختی جا میره....
یعنی اگر سرعت خیلی کم باشه که مجبور باشم از 2 بزنم دنده 1 بعضی وقتها اصلا جا نمیره و مجبور میشم با همون دنده 2 و پرگاز حرکت کنم
در حالی که چند ماه پیش براش واسکازین ایسو اصل ریختم
به نظرتون مشکل از چی میتونه باشه؟

مرسی.


در مورد سوال اولتون باید ببرید تنظیم موتوری ها تا دستگاه عیب یاب به خودروی شما وصل کنن و ببین مشکل از کجا بوده ، معمولا اینجور خطاها در حافظه کامپیوتر خودرو باقی میمونه
در مورد سوال دومتون ، خودرو شما مدل 90 هست و نیازی به تعویض مایع سیستم خنک کننده ندارید ، معمولا سیستم خنک کننده هر 3 سال یکبار بازدید و مایع اون تعویض میشه
و اما سوال سومتون ، دلیل تعویض واسکازین چی بوده؟از چه گرید Grade استفاده کردید؟75-80؟یا 85-90؟یا 85-140؟
 

alex_pk

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2006
نوشته‌ها
848
لایک‌ها
109
محل سکونت
تهران
مرسی
مورد اول دو هفته ای هست حل شده
(یه روز رفته بودم بیرون ، یه امداد خودرویی دیدم بهش گفتم بیا چک کن ماشین رو ،دیاگ زد و مثل اینکه خطا رو حذف کرد...گفت اگر دوباره خطا داد مشکل از کوئله که البته تا الان مشکلی نبوده)
4 تومن هم گرفت.

در مورد سومی هم من دیدم دنده 1 خیلی خوب جا نمیخوره ، همزمان با تعویض روغن و فیلتر و... رفتم واسکازین هم گرفتم
و دادم نمایندگی تعویض کرد ، نمایندگی هم میگفت انقدر غلظتش زیاده که کلی طول میکشه تعویض بشه(جلویخودم عوض کرد)
75W 80
جعبه سیاه از بازرگانی پانته ا گرفتم.


البته اصلا تغییری نکرد...نمیدونم شاید هم بدتر شده :D
ولی این مورد بیشتر زمانی که ماشین سرده اتفاق میفته.
============================
راستی در مورد رادیاتور وتعویض آبش هم یه توضیحی میدین؟
(اون منبع سفید که تو دفترچه نوشته مایع سیستم خنک کننده ، خوب مال من از سطح مینیمم یه مقدار پایینتره انگار...چی باید اضافه کنم؟ و از کجاش باید بریزم؟)
 

farzad_sic

Registered User
تاریخ عضویت
12 دسامبر 2012
نوشته‌ها
123
لایک‌ها
21
محل سکونت
شیراز
مرسی
مورد اول دو هفته ای هست حل شده
(یه روز رفته بودم بیرون ، یه امداد خودرویی دیدم بهش گفتم بیا چک کن ماشین رو ،دیاگ زد و مثل اینکه خطا رو حذف کرد...گفت اگر دوباره خطا داد مشکل از کوئله که البته تا الان مشکلی نبوده)
4 تومن هم گرفت.

در مورد سومی هم من دیدم دنده 1 خیلی خوب جا نمیخوره ، همزمان با تعویض روغن و فیلتر و... رفتم واسکازین هم گرفتم
و دادم نمایندگی تعویض کرد ، نمایندگی هم میگفت انقدر غلظتش زیاده که کلی طول میکشه تعویض بشه(جلویخودم عوض کرد)
75W 80
جعبه سیاه از بازرگانی پانته ا گرفتم.


البته اصلا تغییری نکرد...نمیدونم شاید هم بدتر شده :D
ولی این مورد بیشتر زمانی که ماشین سرده اتفاق میفته.
============================
راستی در مورد رادیاتور وتعویض آبش هم یه توضیحی میدین؟
(اون منبع سفید که تو دفترچه نوشته مایع سیستم خنک کننده ، خوب مال من از سطح مینیمم یه مقدار پایینتره انگار...چی باید اضافه کنم؟ و از کجاش باید بریزم؟)

پس مورد اول خطای لحظه ای بوده و پاک شده و ممکنه دوباره هم برنگرده

و اما واسکازین گیربکس هم نباید عوض میکردید ، این کار رو باید به مکانیک بسپارید که چی تشخیص میده نه اینکه خودتون بگید چیکار کنه(هرچند که مکانیک درست و درمون خیلی کم پیدا میشه) در هر صورت بعضی ها اعتقادی به تعویض واسکازین ندارن ، جا نرفتن دنده 1 مربوط به دیسک و صفحه و ریگلاژ کلاچ میشه ، در خودروی 206 هم سیم کلاچ بصورت پلمپ هست و ریگلاژ شدنی نیست ، با یک مکانیک مشورت کنید و نظرشون رو بخواید که چی میگن

مایع رادیاتور هم اگر زیر مینیمم رفته با مخلوط 50-50 ضدیخ و آب مقطر به اون اضافه کنید
برای تعویض هم معمولا پایین ترین جنت رادیاتور و یا پیچ تخلیه زیر رادیاتور رو باز میکنن تا آب ها خالی بشن ، البته همراه با این کار ترموستات هم باید عوض بشه
 

hosseinva

Registered User
تاریخ عضویت
25 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,025
لایک‌ها
207
محل سکونت
مشهد
داداش ماشینم پراید مدل 89 به نظرت از چه روغن موتوری استفاده کنم ایرانی یا خارجی خصوصا با این گرونی های اخیر که خار جیا خیلی گرون تر شدن
 

Driver.1368

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
370
لایک‌ها
82
داداش ماشینم پراید مدل 89 به نظرت از چه روغن موتوری استفاده کنم ایرانی یا خارجی خصوصا با این گرونی های اخیر که خار جیا خیلی گرون تر شدن

سلام پیشنهاد من سوپر پارس پایا هست
فکر میکنم طرفای 37 تومن گرفتم
اگه ارزون تر میخواین پارس پایا معمولی بریزین
ایرانول 8000 هزار و 6000 هم هست
 
بالا