پايان توليد پيكان و آردي تا چند ماه ديگر
مدير عامل ايران خودرو در مراسم افتتاح بزرگترين مركز تست كيفي خودروي خاورميانه گروه صنعتي ايران خودرو گفت: خط توليد پيكان و آردي به تدريج از سال 83 جمعآوري خواهد شد و توليد اين دو نوع خودرو متوقف ميشود.
به گزارش خبرگزاري فارس، منوچهر منطقي در اين مراسم افزود: طراحي خودروهاي كلاس متوسط يا خانوادگي، امضاي پلات فورمهاي جديد در كار طراحي خودرو، تكميل سبد محصولات اين شركت تا سال 84، كاهش مصرف سقف خودروها و افزايش كيفيت آنها و توسعه صادرات از استراتژيهاي كلان ايران خودرو ميباشد.
وي افزود: با بهرهبرداري از اين آزمايشگاه، خودروهاي توليدي پيش از اينكه به دست مصرفكنندگان برسد،از نظر مسايل مختلف از جمله آلايندگي، سرعت، شرايط مختلف جادهاي، ميزان و نوع مصرف سوخت و كيفيت تا سقف 80 هزار كيلومتر مورد آزمايش قرار ميگيرد.
وي با اشاره به اين كه ايران خودرو در سال گذشته ميلادي نوزدهمين خودروساز بزرگ دنيا و امسال هفدهمين خودروساز بزرگ دنيا است، اظهار كرد: با راهاندازي پروژههاي بينظير مركز تست ايران خودرو ، نبايد نگران واردات خودرو بود زيرا نقطه برتري ما رعايت استاندارد و كيفيت مطلوب است كه علاوه بر حفظ بازار داخلي، توسعه صادرات را نيز امكانپذير ميكند.
وي با اشاره به اين كه 70 درصد تقاضاي توليد خودرو در ايران، خودروهايي با قيمت حدود 8 ميليون تومان است، گفت: براين اساس تعداد مدل خودروهاي توليدي اين شركت از 23 مدل در سال 82 به 42 مدل در سال 85 افزايش مييابد.
منطقي با اشاره به اين كه به دليل عدم عضويت ايران در پيمانهاي منطقهاي، سوريه براي واردات خودرو از ايران 25 درصد تعرفه وضع كرده است، خواستار حمايت ديپلماسي سياسي ايران از بخشهاي اقتصادي شد.
مدير عامل ايران خودرو در مراسم افتتاح بزرگترين مركز تست كيفي خودروي خاورميانه گروه صنعتي ايران خودرو گفت: خط توليد پيكان و آردي به تدريج از سال 83 جمعآوري خواهد شد و توليد اين دو نوع خودرو متوقف ميشود.
به گزارش خبرگزاري فارس، منوچهر منطقي در اين مراسم افزود: طراحي خودروهاي كلاس متوسط يا خانوادگي، امضاي پلات فورمهاي جديد در كار طراحي خودرو، تكميل سبد محصولات اين شركت تا سال 84، كاهش مصرف سقف خودروها و افزايش كيفيت آنها و توسعه صادرات از استراتژيهاي كلان ايران خودرو ميباشد.
وي افزود: با بهرهبرداري از اين آزمايشگاه، خودروهاي توليدي پيش از اينكه به دست مصرفكنندگان برسد،از نظر مسايل مختلف از جمله آلايندگي، سرعت، شرايط مختلف جادهاي، ميزان و نوع مصرف سوخت و كيفيت تا سقف 80 هزار كيلومتر مورد آزمايش قرار ميگيرد.
وي با اشاره به اين كه ايران خودرو در سال گذشته ميلادي نوزدهمين خودروساز بزرگ دنيا و امسال هفدهمين خودروساز بزرگ دنيا است، اظهار كرد: با راهاندازي پروژههاي بينظير مركز تست ايران خودرو ، نبايد نگران واردات خودرو بود زيرا نقطه برتري ما رعايت استاندارد و كيفيت مطلوب است كه علاوه بر حفظ بازار داخلي، توسعه صادرات را نيز امكانپذير ميكند.
وي با اشاره به اين كه 70 درصد تقاضاي توليد خودرو در ايران، خودروهايي با قيمت حدود 8 ميليون تومان است، گفت: براين اساس تعداد مدل خودروهاي توليدي اين شركت از 23 مدل در سال 82 به 42 مدل در سال 85 افزايش مييابد.
منطقي با اشاره به اين كه به دليل عدم عضويت ايران در پيمانهاي منطقهاي، سوريه براي واردات خودرو از ايران 25 درصد تعرفه وضع كرده است، خواستار حمايت ديپلماسي سياسي ايران از بخشهاي اقتصادي شد.