برگزیده های پرشین تولز

پايگاه خبري اطلاع رساني وبدا

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
در آستانه روز خبرنگار
وزير بهداشت پايگاه خبري اطلاع رساني وبدا را افتتاح کرد
تهران - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، پايگاه خبري اطلاع رساني وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي (وبدا ) را روز شنبه در آستانه روز خبرنگار - 17 مرداد - با حضور جمعي از خبرنگاران حوزه سلامت در محل اين وزارتخانه رسما افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، "مرضيه وحيد دستجردي" در آيين افتتاح اين پايگاه، هدف از راه اندازي وبدا را به روز شدن اطلاعات **** سلامت و ارايه اطلاعات دقيق و ثابت شده علمي در حوزه سلامت عنوان کرد .
وي ‌افزود: فعاليت پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت را نبايد به معناي يک پايگاه رقيب رسانه ها و عاملي براي تضعيف فعاليت هاي آنها در زمينه حوزه سلامت قلمداد کرد بلکه اين پايگاه را بايد به عنوان همکار رسانه ها برشمرد .
وي با اشاره به اينکه اخبار حوزه سلامت از نوع اخبار در حوزه علوم تجربي است و ماهيت علوم تجربي نيز تغيير و به روز شدن است، گفت‌:‌ دانشمندان ممکن است به عنوان نمونه در سال 2010 و بر اساس يافته هاي آخرين تحقيقات، يک نظر را داشته باشند که اين نظر بر اساس آخرين يافته ها در سال 2014 تغيير کند.
وي با تاکيد بر تغيير علوم تجربي، از رسانه ها خواست که از پايگاه هاي اطلاع رساني معتبر علمي جهان، مطالب خبري را منتشر کنند .
وزير بهداشت درباره برخي پژوهش ها ي پزشکي که مبناي تجاري سازي دارند، گفت‌:‌ برخي پژوهش ها ممکن است به سفارش برخي کمپاني هاي معروف جهاني باشد و رسانه ها بهتر است اين موضوع را نيز در نظر داشته باشند .
وي با بيان اينکه براساس تحقيقات انجام شده،‌ حدود 18 درصد اطلاعات مربوط به حوزه سلامت که در رسانه ها منتشر مي شود، کاملا از اساس غلط است، اظهار داشت: ممکن است اين اطلاعات از پايگاه هاي اطلاع رساني غير معتبر يا از خود وزارت بهداشت منعکس شده باشد .
وي با اشاره به 18 درصد اطلاعات غلط از سوي رسانه ها و اينکه مردم 60 درصد اطلاعات مربوط به سلامت را از رسانه ها دريافت مي کنند، يکي از علل راه اندازي پايگاه وبدا را کاهش 18 درصدي اطلاعات اشتباه و غلط عنوان کرد .
" سيد حميد حسيني " مدير روابط عمومي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي نيز در سخناني گفت : ‌‌قرار است حداقل 40 خبر در صفحه نخست اين پايگاه اطلاع رساني منتشر شود .
وي افزود : دست اندرکاران پايگاه وبدا همچنين در تلاشند که در روزهاي تعطيل نيز اين پايگاه فعال باشد و اطلاعات را به موقع در اختيار مردم و رسانه ها قرار دهند .
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در آيين افتتاح رسمي پايگاه اطلاع رساني وبدا، به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران اين حوزه قدرداني کرد
http://www.webda.ir



2010%5C8%5C7%5Cimg634167891943906250.JPG
 
بالا