برگزیده های پرشین تولز

پایان کرونا با اومیکرون

sabalabnet

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2022
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
7
سن
44

پایان کرونا با اومیکرون​



بررسی نتایج اولیه در نروژ نشان می‌دهد که خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل آلودگی به گونه اومیکرون ۶۹ درصد کمتر از سویه دلتا است. سویه اومیکرون هم اکنون به گونه غالب ویروس کرونا در نروژ تبدیل شده است، به طوری که ۹۰ درصد از موارد ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ درگیر گونه اومیکرون هستند. میزان بالای ایمنی ناشی از واکسیناسیون و عفونت‌های قبلی می‌تواند روند گسترش ویروس را کاهش دهد و آن را بیشتر شبیه آنفلوانزا کند، اگرچه کووید ۱۹ مانند آنفلوانزا فصلی نخواهد بود،ممکن است این پایان کرونا باشد!

با این حال محققان تاکید می‌کنند برخی از پروتکل‌های ایمنی مانند استفاده از ماسک و تجمعات کمتر در داخل خانه ممکن است همچنان باقی بمانند.
محققان پیش بینی می‌کنند که کووید ۱۹ ممکن است به چیزی کاملاً متفاوت تبدیل شود: یک بیماری بومی، که در آن یک بیماری همیشه در یک جامعه، یک جمعیت، یا در همه جای دنیا وجود دارد.
سویه اومیکرون به قدری سریع و گسترده در حال گسترش است که می‌توان تصور کرد که افراد از طریق واکسیناسیون یا عفونت قبلی به قدر کافی درجاتی از مصونیت داشته باشند و پاندمی کووید ۱۹ ممکن است شروع به فروپاشی کند و پایان کرونا اتفاق بیفتد.



دوز تقویت‌کننده واکسن کووید
1642338163899.gif

دوزهای تقویت‌کننده می‌توانند کلید دفاع در برابر سویه اُمیکرون باشند.

آیا دوز تقویت‌کننده واکسن کووید در برابر اُمیکرون کارایی دارد؟​

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) می‌گوید که دوزهای تقویت‌کننده می‌توانند کلید دفاع در برابر سویه اُمیکرون باشند. این مرکز دوز تقویت‌کننده را برای همه بزرگسالان توصیه می‌کند. با این شرایط که ۶ ماه از دریافت دوز دوم واکسن فایزر یا مدرنا یا دو ماه پس از تک دوز واکسن جانسون و جانسون گذشته باشد. دکتر روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری گفت: ما نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم. اما می‌توانیم برای آن آماده باشیم. امروز نسبت به سال گذشته ابزارهای بسیار بیشتری برای مبارزه با ویروس داریم.

آزمایش کاهش ایمنی​

در حال حاضر معیاری که برای آزمایش کاهش ایمنی استفاده می‌شود آزمایش آنتی‌بادی است و نتایج مطالعات متعددی که هنوز توسط همتایان مورد بررسی قرار نگرفته‌اند، کاهش آنتی‌بادی‌ها پس از حدود پنج ماه از تزریق دوز دوم را نشان داده‌اند و محققان اظهار کردند که این کاهش ایمنی باعث ایجاد عفونت‌های جدید خواهد شد اما ایمونولوژیست‌ها نسبت به واکنش بیش از حد به مفهوم کاهش ایمنی هشدار داده‌اند چون هنوز مشخص نیست که سلول‌های بی و تی حافظه ما (سلول‌های حافظه که ذخیره اصلی بدن ما برای جلوگیری از بیماری شدید یا مرگ محسوب می‌شوند) با چه سرعتی پس از واکسیناسیون کووید-۱۹محو می‌شوند. شایان‌ذکر است، طول عمر این سلول‌ها بر اساس ویروس تغییر می‌کند.(آزمایشگاه پاتوبیولوژی صبا بابل)

پایان کرونا
1642338164040.gif

سویه اومیکرون به قدری سریع و گسترده در حال گسترش است،که می‌توان تصور کرد که افراد از طریق واکسیناسیون یا عفونت قبلی به قدر کافی درجاتی از مصونیت داشته باشند.

به‌عنوان مثال، واکسن سرخک محافظت مادام‌العمر را به همراه دارد. در حالی که برای محافظت در برابر ویروس آنفلوآنزا، ایمن‌سازی منظم لازم است. اکنون تحقیقاتی در حال انجام است تا مشخص کند، آیا نوع اُمیکرون می‌تواند از مصونیتی که توسط واکسن‌های کووید-۱۹ایجاد شد، عبور کند یا خیر. البته تولیدکنندگان پیشرو واکسن مانند مدرنا و فایزر اعلام کردند که در صورت نیاز، کار بر روی واکسن‌های مخصوص اُمیکرون را آغاز خواهند کرد.

به روزرسانی : ۲۶ دی ۱۴۰۰

بازنشر شده از سایت آزمایشگاه صبا
 
بالا